• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • skattenmust

Angående amning så känner jag nog att jag låter bli att kommentera mer om det, det är ett känsligt ämne och blir lätt en "het" diskussion .

• skattenmust

Visste är mvc frivilligt? Blir så förbannad så jag funderar på att sluta att gå helt.
    I början av graviditeten så insjuknade ju jag kraftigt och önskade DÅ att få gå på spec mvc pga min sjukdom, NU har jag fått tid att komma dit, men jag mår ju mycket bättre å mina värden börjar närma sig det normala, så jag kände att det behovet inte längre fanns, så jag avbokade den tiden och sa att jag vill fortsätta gå på vanliga mvc. Då får jag ett sms sent igår em att efter ronden på mvc så har man beslutat att jag SKA gå på spec mvc iallafall. I en annan kommun dessutom,
    Nu behöver jag nog inte säja att jag är rasande.
    Kub ul, samt alla andra ul har sett jättefina ut så va fan e problemet? Ska dom inte respektera mitt val att inte gå dit??!!

• skattenmust

Hittade detta om spec mvc

Vid ditt besök hos oss

Olika sjukdomar eller behandlingar kan öka risken för graviditetskomplikationer och bör därför kontrolleras extra. I vissa fall går du kvar på din MVC och gör läkarbesöken här men oftast görs även barnmorskekontrollerna här.

Har du Typ1- eller Typ2-diabetes gör du alla dina graviditetskontroller på Specialmödravården.
    Vi erbjuder också rådgivning inför graviditet. Om du har har en medicinering och/eller sjukdomar där det finns tveksamheter kring vad en graviditet skulle innebära för risker för dig och fostret remitteras du av din ordinarie läkare till specialmödravården för ett läkarbesök. Du behöver inte förbereda dig speciellt inför rådgivningen, men vi rekommenderar att du kommer till rådgivningen tillsammans med din partner.

Klart att man kan gå en gång, men allt ser ju bra ut, fattar inte varför dom ändå propsar på att jag ska gå dit, funderar på att göra ett spontanbesök på mvc idag och fråga va fan dom håller på med.
  • Sara25

Idag har vi varit på rul, och allt såg fint och friskt ut. Det känns så skönt, men fortfarande så overkligt att det finns någon där inne. Datumet är fortfarande satt till 27/8.
    Vi fick även reda på att det är en tjej som ligger där inne! =)

• Hallonpajen

Här sitter jag på Espresso House och inväntar mitt efterlängtade RUL!! Om lite mer än en timme hoppas jag få se en frisk liten bebis och förhoppningsvis också få reda på vad det är för kön! Det är värre än julafton detta :)

Detta är ju min trea och jag har lite oväntad panik inför FL...har med båda barnen haft SJUKT långa latensfaser (typ20-24 timmar med hyfsat regelbundna värkar för att öppna mig 3 cm...) och har båda gångerna varit helt slut innan det ens börjat. Med ettan fick jag epidural men pga överbelagd förlossning hade jag precis fått den påfylld och sen skull jag krysta ut sonen! Hade inga krystvärkar oc tryckte ut honom med ren urkraft. Gick sönder en hel del... Andra gången fick jag petidin och öppnade mig rekordsnabbt, något de inte väntat sig. Var i värsta morfindimman och kände att jag inte hade någon som helst kontroll. Älskade att känna krystvärkarna och det gick ju bra i det stora hela men det var ändå psykiskt jobbigt.

Så inför denna gång vet jag inte hur jag ska lägga upp det... Ni som fått epidural - har ni känt krystvärkar? Vill gärna slippa petidin och hellre ta epidural men är rädd att det ska stanna upp förloppet och att jag inte ska känna krystvärkar...

Vi har kvar vår Kronan-vagn från dottern som jag älskar, så det blir inte så mkt inköp här Jag syr alla mina barns kläder men har ännu inte vågat ge mig på nya bebiskläder. Kanske efter dagens RUL! :) Det lär bli massproduktion... ;)

Stolt sytok!
  • skattenmust
    Sara25 skrev 2016-04-05 09:38:08 följande:

Idag har vi varit på rul, och allt såg fint och friskt ut. Det känns så skönt, men fortfarande så overkligt att det finns någon där inne. Datumet är fortfarande satt till 27/8.
    Vi fick även reda på att det är en tjej som ligger där inne! =)

Ohh grattis till lyckat rul :) å till lilltjejen :) hehe 
    Hallonpajen skrev 2016-04-05 09:38:16 följande:

Här sitter jag på Espresso House och inväntar mitt efterlängtade RUL!! Om lite mer än en timme hoppas jag få se en frisk liten bebis och förhoppningsvis också få reda på vad det är för kön! Det är värre än julafton detta :)

Detta är ju min trea och jag har lite oväntad panik inför FL...har med båda barnen haft SJUKT långa latensfaser (typ20-24 timmar med hyfsat regelbundna värkar för att öppna mig 3 cm...) och har båda gångerna varit helt slut innan det ens börjat. Med ettan fick jag epidural men pga överbelagd förlossning hade jag precis fått den påfylld och sen skull jag krysta ut sonen! Hade inga krystvärkar oc tryckte ut honom med ren urkraft. Gick sönder en hel del... Andra gången fick jag petidin och öppnade mig rekordsnabbt, något de inte väntat sig. Var i värsta morfindimman och kände att jag inte hade någon som helst kontroll. Älskade att känna krystvärkarna och det gick ju bra i det stora hela men det var ändå psykiskt jobbigt.

Så inför denna gång vet jag inte hur jag ska lägga upp det... Ni som fått epidural - har ni känt krystvärkar? Vill gärna slippa petidin och hellre ta epidural men är rädd att det ska stanna upp förloppet och att jag inte ska känna krystvärkar...

Vi har kvar vår Kronan-vagn från dottern som jag älskar, så det blir inte så mkt inköp här Jag syr alla mina barns kläder men har ännu inte vågat ge mig på nya bebiskläder. Kanske efter dagens RUL! :) Det lär bli massproduktion... ;)

Oj, jag tycker att epiduralen funkade jättebra och jag fick kraftiga krystvärkar, men jag vet inte om det hade med värkdroppet att göra, jag blev igångsatt med sonen, när den funkar så är den helt suverän, den tar ju inte bort all smärta men det hjälper absolut till :) Håller tummarna nu om en timme, så spännande :)
  • skattenmust
    skattenmust skrev 2016-04-05 09:35:50 följande:

Hittade detta om spec mvc

Vid ditt besök hos oss

Olika sjukdomar eller behandlingar kan öka risken för graviditetskomplikationer och bör därför kontrolleras extra. I vissa fall går du kvar på din MVC och gör läkarbesöken här men oftast görs även barnmorskekontrollerna här.

Har du Typ1- eller Typ2-diabetes gör du alla dina graviditetskontroller på Specialmödravården.
    Vi erbjuder också rådgivning inför graviditet. Om du har har en medicinering och/eller sjukdomar där det finns tveksamheter kring vad en graviditet skulle innebära för risker för dig och fostret remitteras du av din ordinarie läkare till specialmödravården för ett läkarbesök. Du behöver inte förbereda dig speciellt inför rådgivningen, men vi rekommenderar att du kommer till rådgivningen tillsammans med din partner.

Klart att man kan gå en gång, men allt ser ju bra ut, fattar inte varför dom ändå propsar på att jag ska gå dit, funderar på att göra ett spontanbesök på mvc idag och fråga va fan dom håller på med.
    jag har inte diabetes, men detta var det enda jag hittade. Pratade med maken nu å vi funderar starkt på att åka bort till mvc och fråga va fan det är frågan om??!!
    Maken tror att det har med min lever att göra, men samtidigt så undrar ju jag, är det något dom inte berättar? Kub såg ju fint ut.gaahhhhh blir vansinnigt irriterad å får inga riktiga svar när jag ringer, så det blir nog att åka dit å kräva svar.
  • skattenmust

Angående drömmar så var det dags inatt igen, lilla Viola var på besök och var ledsen....hon säjer- hjälp mig, va fasen jag blev skräckslagen.

sedan dessa underbara magkramper när man nyser eller hostar, vänder sig om i sängen, faaaan va ont det gör..

• Nmg

Är det nån här som tecknat en gravidförsäkring? Vilken har ni hos? Och vad betalar ni?

• skattenmust
    Nmg skrev 2016-04-05 10:07:51 följande:

Är det nån här som tecknat en gravidförsäkring? Vilken har ni hos? Och vad betalar ni?

hade en försökringsagent här hemma från trygghansa igår, men vi kände bara nej nej, det är som att ta för givet att något är fel på bebis, skrockfull som jag är. Dessutom så var det ganska så dyrt, 1100 ngt på en engångssumma ...

haha fick samtal nu att dom fått återbud på Rul imorgon, så vi fick komma imon istället för på tors :)
Svar på tråden BF Augusti 2016