• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Snuttispluttis

23+2 här och har fått tillbaka halsbrännan och sura uppstötningar :/ Blä!

Foglossning så jag knappt kan gå en del kvällar.

Och idag var jag så grinig att jag bara ville skrika rakt ut och slå sönder saker vid minsta lilla motgång.. Kul att ha att göra med..

Hur är det i Sverige förresten? Här räknas rul som en kontroll så när jag ska till bm i maj är det två månader sen jag var där sist. Känns så långt :/

• Kela1981

Jag hade rul i mars och har besök hos bm nu nästa vecka så det är väl typ två månader här också.

Brevet är väl mer en checklista för mig också. Så man inte glömmer något där och då när man har annat att tänka på. Litar inte heller på sambon att han ska komma ihåg det ha ha ha...

• Mika86

Här ha vi:

V 10 inskrivning

V 12 kub

V 18 rul

V 23 BM kontroll

Känns långt mellan tycker jag men nu bli det ju tätare

• Nmg

Mådde lite illa idag efter lunchen faktiskt hopps att det bara är nåt tillfälligt. Ja halsbränna har jag så gott dom varje dag, inte så extremt men lite jobbigt ändå...

Mika86 skrev 2016-04-23 21:27:50 följande:

Nä tack o lov, räcker gott med förmiddagsillamående, få va glad att det inte är värre.

Har du mycket problem med båda delarna?

• Mika86
    Nmg skrev 2016-04-23 22:55:38 följande:

Mådde lite illa idag efter lunchen faktiskt hopps att det bara är nåt tillfälligt. Ja halsbränna har jag så gott dom varje dag, inte så extremt men lite jobbigt ändå...

Usch din stackare, påfrestande även om det inte är extremt ju.

Jag få va glad att jag ändå ha så lätta graviditeter, eller är det för att jag är anpassningsbar
  • skattenmust

hej tjejer.

Ang vikt så räknar jag den vikt jag vet att jag hade helt säkert innan första mvc besöket och med det så har jag gått upp ca 10 kg men enbart på magen å boobs 
    ;) Ang höga ljudnivåer så hade jag aldrig gjort det gått på konsert jag vet när jag var på bio med min son och han blev jätteorolig i magen, så nej inte igen.

Jag känner lillan varje dag nu, vilket har lugnat mig väldigt mycket och den 26 ska jag börja på spec mvc :) Mina levervärden ser bättre å bättre ut vilket e oerhört skönt, dock så har det hänt annat i mitt liv som har gjort att jag varit helt förtvivlad och förkrossad, en salig blandning med känslor då jag är så glad för lillan.
    Jag har varit frånvarande här pga detta....

• skattenmust

Sedan undrar jag en sak- Kan en smärre chock å enorm sorg påverka att bebis skulle dö i magen?
    Min mamma dog ju när min syster var gravid och hennes barn klarade ju sig...

• skattenmust

Angående sen avnavling så hade jag det med min son, och man klipper inte navelsträngen då så länge den pulserar, jag var jättenöjd med att ha det så och kommer begära det igen denna gången
    Vad det gäller kön på bebis så fick jag många skratt vid blöjbyte på min son snoppen rörde sig som en liten orm när man bytte blöja å det sprutade som en fontän innan man lärde sig att- När du lyfter av blöjan så blir det kallt-kissande så lägg en liten handduk över direkt :) Jag är jätteglad för min bebis oavsett kön för mig är det inte alls viktigt men nu ska vi få en flicka å det känns jättespännande såklart :)

Hon är ju så otroligt stark med, men lite orolig är jag över hur hon påverkas av min sorg nu,samtidigt som jag är så glad över att jag är gravid...

• Curlingmorsan

Läkaren tipsade mig om ingefärskapslar (finns på hälsokosten) och B-vitamin mot illamåendet. Har ätit det nu i snart en vecka och tycker faktiskt att det hjälper.

• Mika86

Skattenmust nä fy ska det aldrig få va bra för dig

Hoppas det blir bättre snart.

Otroligt stark tös du ha i magen så tror inte det finns nåt som påverkar henne.

Har aldrig varit gravid när allt varit som tuffast utan blivit gravid kort efter eller ha barnen varit små

Svar på tråden BF Augusti 2016