• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • skattenmust
    Mika86 skrev 2016-04-24 10:04:30 följande:

Skattenmust nä fy ska det aldrig få va bra för dig

Hoppas det blir bättre snart.

Otroligt stark tös du ha i magen så tror inte det finns nåt som påverkar henne.

Har aldrig varit gravid när allt varit som tuffast utan blivit gravid kort efter eller ha barnen varit små

Tack så mycket vännen..Just nu så är det den lilla å min 5 åring som håller mig på benen,och min underbara man såklart. Men att få höra från vissa, Gråt inte tänk på bebis ökar ju stressen ännu mer, jag är ju fortfarande mig själv också....jag har med känslor och ett hjärta, inte så lätt att bara stänga av när det plötsligt känns som ett svart hål i bröstet..

Ja hon är ju otroligt stark å jag har ju känt henne varje dag nu en tid och det lugnar mig mycket, var bara orolig att hon skulle dö av den chock å sorg jag fick igår..men jag har känt henne nu på morgonen då hon sparkade till rakt in i sin pappas hand...
  • Mulan91

Beklagar, Skattenmust! Tycker inte att du ska oroa dig för sorgen, din bebis verkar stark!

Intressant det här med avnavlingen, jag ska definitivt skriva det i förlossningsbrevet!

Är nu i vecka 23, har varit som vissa beskriver, ibland är jag superpigg men vissa dagar har jag nästan kraschat, knappt orkat något!! Jätte jobbigt när man jobbar. Min foglossning har blivit värre, envisades med att dammsuga igår och till kvällen låste mina ben sig så jag knappt kunde gå. Det var som att nåt blev knas längst ner i ryggen. Fy! Så mår jag hah :(

Jag fick ha besök med min BM en vecka efter RUL och sen 4 veckor efter det ska nästa vara.. Kanske för vi är i Stockholm?

• skattenmust
    Mulan91 skrev 2016-04-24 10:22:40 följande:

Beklagar, Skattenmust! Tycker inte att du ska oroa dig för sorgen, din bebis verkar stark!

Intressant det här med avnavlingen, jag ska definitivt skriva det i förlossningsbrevet!

Är nu i vecka 23, har varit som vissa beskriver, ibland är jag superpigg men vissa dagar har jag nästan kraschat, knappt orkat något!! Jätte jobbigt när man jobbar. Min foglossning har blivit värre, envisades med att dammsuga igår och till kvällen låste mina ben sig så jag knappt kunde gå. Det var som att nåt blev knas längst ner i ryggen. Fy! Så mår jag hah :(

Jag fick ha besök med min BM en vecka efter RUL och sen 4 veckor efter det ska nästa vara.. Kanske för vi är i Stockholm?

Tack så mycket, ni berör mig med er omtanke, ja hon är stark lillsnorkan, det är nog bara hennes mamma som inte är det just nu.
    Sen avnavling fick jag veta för första gången om här inne på Fl när jag väntade min son för 6 år sedan, och valde det redan då och kommer välja det nu, sedan har jag hittat en låt som ska spelas under förlossningen, hade en annan jättefin med sonen.
    Jag känner igen mig, vissad dagar jättepigg och stark, andra dagar så trött att orken inte räcker till alls..
    Min foglossning kommer å går lite beroende på vad jag gör, skulle jag dammsuga så kan jag inte gå sedan..hua annars så känner jag inte av det så mycket såvida jag inte anstränger mig..

Får ni hembesök av mvc?

Ska ni andra spela någon speciell låt under förlossningen?
    detta är våran :)

• Mika86

Skattenmust ha med hört sånt men vet inte hur pass det stämmer, finns säkert ingen bevisning heller.

Jobbigt att må dåligt av sorg ändå ju.

Här är det bara BVC som kommer på hembesök, bruka va första besöket efter hemgång som de kommer hem

• skattenmust
    Mika86 skrev 2016-04-24 11:02:24 följande:

Skattenmust ha med hört sånt men vet inte hur pass det stämmer, finns säkert ingen bevisning heller.

Jobbigt att må dåligt av sorg ändå ju.

Här är det bara BVC som kommer på hembesök, bruka va första besöket efter hemgång som de kommer hem

Förlåt men nu e jag inte med riktigt vilket du menar, ingen bevisning ang vad? hehe jag e trött gumman ..
    Ja sorg är tungt, kan stå å skratta ena studen för att i nästa ramla ihop i gråt..pendalr väldigt, 
    Ja här kommer bvc på besök efter ca 1 vecka efter bf första gången.
  • Mulan91

Här gör MVC inga hembesök, bara BVC som kmr som ni skriver, efter hemkomsten.

Jag va dum som dammsög :( tyckte foglossningar varit "lugn" så tänkte att en snabb dammsugning inte kan göra så stor skillnad. Va fel jag hade haha har fortfarande ont idag :(

Blir så irriterad på FK också de vill typ neka mig sjukpenning pga hur min arbetsgivare lagt upp mina timmar! De tycker jag uppvisar förmåga på att kunna jobba som vanligt vilket är helt sjukt! Hade jag jobbat 100% som usk nu skulle min rygg krasa ihop efter första omvårdnaden jag ger mig på. Gah de suger!!

• Mika86

Skattenmust, trött jag med o skrivet hälften

Alltså typ bevisning för att MF berodde på att man va ledsen/stressad eller sånt

• skattenmust
    Mika86 skrev 2016-04-24 12:42:49 följande:

Skattenmust, trött jag med o skrivet hälften

Alltså typ bevisning för att MF berodde på att man va ledsen/stressad eller sånt

ahaa, hehe när jag har inte heller sett det..min man sa till mig- i mitt land där bombas det varje dag, barn å människor slaktas och vi får ändå många barn i familjerna, det är stressigt å svårt. Samma som när mamma dog, då var ju min syster gravid och hon sörjde mest av oss alla..
  • Mika86
    skattenmust skrev 2016-04-24 12:57:54 följande:

ahaa, hehe när jag har inte heller sett det..min man sa till mig- i mitt land där bombas det varje dag, barn å människor slaktas och vi får ändå många barn i familjerna, det är stressigt å svårt. Samma som när mamma dog, då var ju min syster gravid och hon sörjde mest av oss alla..

Tror att det är typ en tillfällighet att man få MF i samma veva isf.

Om det legat nåt i det så borde det inte födas några barn alls i vissa länder.

Tror du kan va rätt lugn med tanke på vilken kämpe du gå i magen
  • Curlingmorsan

Intressant det där med avnavling, det visste jag inte alls. Får skriva med det i fl-brevet.

Idag kände min dotter för första gången på magen och kände lillebror röra sig där inne. Jätteäckligt tyckte hon och rusade därifrån. Min sambo tycker också det är rätt äckligt. Lite tråkigt tycker jag. Vad tycker era barn/män om att känna på magen när bebisen sparkar?
    Hade en kollega som frågade härom dagen om hon fick känna. Men då hade man inte kunnat känna något på utsidan på ett par dagar. Men nu har han nog vänt sig för nu känns det igen. Får se om hon kan känna något i nästa vecka.

Svar på tråden BF Augusti 2016