• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mika86

Linutis grattis o välkommen

Snuttispluttis det där med ort lät ju jätte kul, vi kanske kunde göra om bf listan o lägga till ort, om du orkar mulan?

• moen

Välkommen Linutis :)

Hazel: Jag har en personförsäkring hos Skanska så blev inte så svårt att välja. Köpte Gravidförsäkning Plus för 1100kr (tror jag den kostade). Ingick en del men jag jämförde aldrig med andra bolag. Tycker det är skönt att ha alla försäkringar samlade så man inte har hos massa olika :))

• moen

Skanska?! Vad skriver jag :) är helt nyvaken.. Skandia* ska det självklart vara

• Nmg

Jag tecknade en gravidförsäkring för en vecka sen via trygg o hansa, betalade in ett en gång belopp.

Hazel Grace skrev 2016-04-29 07:31:54 följande:

Jag har alltid sovit på mage innan men nu somnar jag för det mesta på sidan. Vaknar nästan alltid på rygg dock men jag har hittills inte känt obehag av det eller så.

Roligt med Skövde Snuttispluttis! Jag är uppväxt i närheten ;)

Hur har ni gjort eller ska göra med försäkring och så? Jag blev uppringd av trygg hansa igår som erbjöd gratis rådgivning så jag ska dit på onsdag. Men känner nu att jag kanske borde ha kollat lite själv innan jag bokar möte. Jag kan verkligen inget om sånt... Vad är bra och vad är inte bra? Är alla bolag sak samma? Vad ska det täcka? Någon som har lite koll eller tips? :)

• Mulan91
    Mika86 skrev 2016-04-29 08:53:37 följande:

Linutis grattis o välkommen

Snuttispluttis det där med ort lät ju jätte kul, vi kanske kunde göra om bf listan o lägga till ort, om du orkar mulan?

Har inga invändningar sålänge alla lägger till sin del som vi gjorde förut :) problemet e hos familjeliv bara , själva sidan har något fel så det har inte gått att uppdatera listan, vi kanske kan försöka igen i helgen, om inte det går får jag ta kontakt med service
  • Mika86
    Mulan91 skrev 2016-04-29 10:28:02 följande:

Har inga invändningar sålänge alla lägger till sin del som vi gjorde förut :) problemet e hos familjeliv bara , själva sidan har något fel så det har inte gått att uppdatera listan, vi kanske kan försöka igen i helgen, om inte det går får jag ta kontakt med service

Då kan jag börja o ni andra kopiera o fyller på

BF lista med ort

Mika86, 29 år, sjätte barnet, en pojke, Tingsryd (södra kronoberg)
  • Hallonpajen

Skönt att höra om fler som har samma (rygg)sovproblem. Jag googlade såklart om det och hittade bl.a. en Nya Zeeländsk studie som var helt hemsk!! Där typ majoriteten av döda bebisar i slutet av graviditeten berodde på att mamman sov på rygg...men den var inte bekräftad och det står mycket om motsatsen också. Alltid ska man oroa sig för nåt! :) Min BM är tyvärr mer eller mindre värdelös så henne är ingen idé att fråga...

Jag har tecknat en gravidförsäkring från Trygg Hansa. Har gjort det med båda andra barnen och har oss alla personförsäkrade där. Tycker det är tryggt att man har bebisen försäkrad de första 6 månaderna efter födseln så man slipper tänka på det då.

BF lista med ort

Hallonpajen, 39 år. tredje barnet, pojke BF 29/8, Bjärred (utanför Lund/Malmö)

Stolt sytok!
  • Mika86

BF lista med ort

Mika86, 29 år, sjätte barnet, en pojke,bf 25/8 Tingsryd (södra kronoberg)

Nmg, 32 år, bf 25/8, andra barnet pojke, gävle

• Snuttispluttis

BF lista med ort

Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka, BF 17/8, Skövde

Nmg, 32 år, andra barnet, pojke, BF 25/8, Gävle

Svar på tråden BF Augusti 2016