• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mika86

Snuttispluttis håller med, vi ha en som är född i maj 2006 o då hade vi en grymt varm sommar, vi typ bodde i affären där jag jobbade under graviditeten, va olidligt för honom o han bara skrek.

Skattenmust åh gud vad skönt att levervärden blivit så bra, underbart o vilken lättnad med. Tråkigt med gubben bara därför du varit oaktiv här misstänker jag. Hoppas det löser sig bra iaf för dig o prinssesan

• skattenmust
    Snuttispluttis skrev 2016-04-30 12:22:43 följande:

Men usch då Skattenmust :O Att bli lämnad kan väl aldrig vara roligt, men som gravid också.. Skönt att du inte är ensam iaf så du får stöd och avlastning.

hehe jag blev inte lämnad Flört så nej det känns inte alls jobbigt .
    Jag kommer ha det bättre såhär, det vet jag. Känner mig varken ensam eller ngt annat, ser det hela som väldigt positivt :) Ibland så lever man i ngt av vana å önskan om annat, sedan när man lämnar så inser man att det var just det man ville för att må helt bra.
  • Snuttispluttis

Aha, skönt att höra! Nä, man ska ju inte stanna kvar i ett förhållande som inte är bra för en :)

Usch Mika, låter som en tuff start med bebis :/ Var det er första också eller hade ni vanan inne iaf?

Jag var så rädd att lillan skulle bli sjuk så vågade knappt ha en fläkt på. Sen hatade hon vagnen också så vi satt typ inne hela sommaren :/

• skattenmust
    Mika86 skrev 2016-04-30 12:23:39 följande:

Snuttispluttis håller med, vi ha en som är född i maj 2006 o då hade vi en grymt varm sommar, vi typ bodde i affären där jag jobbade under graviditeten, va olidligt för honom o han bara skrek.

Skattenmust åh gud vad skönt att levervärden blivit så bra, underbart o vilken lättnad med. Tråkigt med gubben bara därför du varit oaktiv här misstänker jag. Hoppas det löser sig bra iaf för dig o prinssesan

Tack vännen, ja jag är mycket lycklig, lillan mår bra, jag går på spec mvc och jag är fri :) Mina levervärden ser normala ut vilket är helt otroligt efter så kort tid, haha läkare står helt förbluffade och vill ta prover för veta hur typ,  Jupp, jag har varit väldigt frånvarande då jag började att vantrivas i min situation, men ser att några här inne tror att jag blivit lämnad och att detta skulle vara ledsamt, men jag mår toppen och det var jag som lämnade för jag vill leva lyckligt gravid eller inte :)
  • Mika86

Snuttispluttis jo va första barnet då så va riktigt tufft, ha tre vinterbarn o är mycket lättare

Skattenmust åh vad skönt att du känner så nu, va rädd att du blivit lämnad o mådde dåligt över det. Skönt att du må mycket bättre nu iaf på både det planet o ang din hälsa

• skattenmust
    Mika86 skrev 2016-04-30 13:07:59 följande:

Snuttispluttis jo va första barnet då så va riktigt tufft, ha tre vinterbarn o är mycket lättare

Skattenmust åh vad skönt att du känner så nu, va rädd att du blivit lämnad o mådde dåligt över det. Skönt att du må mycket bättre nu iaf på både det planet o ang din hälsa

hehe nej nej, jag mår bra var bara tvungen att landa lite i allt, ska tala om det att Afghanistan är en otroligt underutvecklat land, långt efter oss i Europa , trodde inte att det skulle bli så svårt, Men det var det. Men tack för omtanken, nu mår jag bättre än på mycket länge och känner en helt annan ro i graviditeten med :)
  • Anonym (Nael12)
    skattenmust skrev 2016-04-30 12:13:26 följande:

ja jag har aldrig varit pollenallergisk innan, men nu e det ju hemskt..

Nej jag tror inte att han kommer tillbaka till Sverige å jag åker aldrig i hela livet dit ner, men nej jag är inte ensam och ibland så blir det bästa inte vad man tänkt sig.

jag har även lämnat min religion sedan 2 år och kommit tillbaka till mitt ursprung, det känns toppen :)

Han lämnade sitt ofödda barn :/ så elakt..

Men de e bra att du mår bra :) får jag fråga varför du lämnade religionen?
  • HJohannesson

Skattemmust - men oj. Läge för ett glas vin nu då ;) (om vi inte alla vore så gravida)

Tufft och modigt att våga gå från en relation under en graviditet, så bra gjort av dig. Du fixar det utan en man :)
    Var/är ni gifta ?

• Mika86

Skattenmust förstår det, även om det va ditt val så är det ju en stor omställning, lite synd om tösen att inte lära känna sin pappa så för antar att det bli lite eller ingen kontakt? Svårt med ett annat land.

Huvudsaken är ju att alla mår bra o särskilt du o bebisen

• minMonchichi
    Snuttispluttis skrev 2016-04-29 14:08:00 följande:

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka

17/8: Snuttispluttis, 29 år, Skövde, andra barnet, flicka

17/8: minMonchichi, 34 år, Östersund, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke

21/8 Kela1981, 34 år, Staffanstorp (Skåne), andra barnet, flicka

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke