• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Snuttispluttis

Men eller hur! Låter bra, så får de ta tag i det! Tummen upp :)

Och känner samma! Fast tror att det kommer vara roligare att vara gravid bara det blir ordentlig sommar så man kan göra sommargrejer. Har massa planerat för sverigevistelsen (Liseberg, Skara sommarland, minizoo, äta massa glass bl.a) :D

Vad ska ni andra hitta på i sommar?

• Kela1981

Jag längtar också till förlossningen men längtar nog mest tills jag får gå hem från jobb och börja boa på riktigt. Plocka fram bebiskläderna igen och så :)

Här blir det nog en ganska lugn sommar.
    Vi håller på och bygger uterum så det slukar en del pengar :/
    Sen är sambon i Kina på familjeangelägenheter under två veckor i juli så då har jag vår 2-åring själv 24h om dygnet! Mamma Mia! Men då tänkte vi göra lite utflykter ihop med mormor till nån djurpark och så. Kanske åker vi ut till mormor på Österlen och bor några dagar, det är ju ett litet äventyr i sig :)

Fy vad det drar i ligamenten ikväll! Det riktigt hugger överallt så fort jag rör mig :(

• Hazel Grace
    moen skrev 2016-04-29 09:12:29 följande:

Välkommen Linutis :)

Hazel: Jag har en personförsäkring hos Skanska så blev inte så svårt att välja. Köpte Gravidförsäkning Plus för 1100kr (tror jag den kostade). Ingick en del men jag jämförde aldrig med andra bolag. Tycker det är skönt att ha alla försäkringar samlade så man inte har hos massa olika :))

Skanska hahaha! ;)

Tack för era svar allihop! Tänker också på det där att ha alla försäkringar samlade, jag har bil, olycksfall och hemförsäkring hos folksam så det kanske är lättast att ta en där. Läste på lite och dom verkar ha bra där också.

Ingen som haft dåliga erfarenheter av något speciellt bolag?

Jag har hört att det är mardröm att vara höggravid under sommaren. Haha. Men jag hoppas på fint väder så man kan bada mycket iaf! Älskar strandhäng och grilla ute.
  • Mika86

Jo det är extra jobbigt om det är en riktigt fin sommar,ha en pojk född 9/9 o minns det som rätt varmt den sommaren så mycket klänningar o svettningar.

Här blir det en lugn sommar, beror på hur mycket sd jag har, vill inte ha en prematur igen utan gå till v 37-38 iaf. Blir iaf en runda till Jönköping o datamässan så få vi se vad vi gör mer, blir dagsutflykter iaf då vi har djur att gå hand om

• Snuttispluttis

Jag ska förresten ha försäkring från If, men norsk då. Läste villkoren och det såg bra ut tyckte jag. 1500 kr kostar det här och gäller i hela Norden :)

Födde dottern 14 juni förra året och personligen är jag hellre höggravid på sommaren än har en nyfödd. Usch vad det var jobbigt att hålla henne sval nog utan att hon låg dragigt när det var som varmast :/ Och amma och ligga hud mot hud var en svettig historia.

• skattenmust

Jag är med en som gärna sover på rygg...funderade på det imorse när jag vaknade så, vart tar lillan vägen då?? bak i ryggen?
    Känner henne varje dag nu, helt lovley Hjärta

sedan har jag fått pollenallergi helt plötsligt, kliar i ögon som är drak röda, å näsan rinner hela tiden...å nyser i ett...
    Fick besked igår att min lever ser helt normal ut, wehooo, så glad :)

Min man har åkt tillbaka till hemlandet så jag blir nog ensam ser det ut som, men det är helt okey det med ..

• Mulan91
    skattenmust skrev 2016-04-30 11:01:30 följande:

Jag är med en som gärna sover på rygg...funderade på det imorse när jag vaknade så, vart tar lillan vägen då?? bak i ryggen?

Känner henne varje dag nu, helt lovley 

sedan har jag fått pollenallergi helt plötsligt, kliar i ögon som är drak röda, å näsan rinner hela tiden...å nyser i ett...

Fick besked igår att min lever ser helt normal ut, wehooo, så glad :)

Min man har åkt tillbaka till hemlandet så jag blir nog ensam ser det ut som, men det är helt okey det med ..

Jobbigt med pollen!

Ojdå, kommer han tillbaka nån gång snart? Hursomhelst blir det bra! Du är inte ensam :)
  • skattenmust
    Mulan91 skrev 2016-04-30 12:08:08 följande:
    Jobbigt med pollen!

Ojdå, kommer han tillbaka nån gång snart? Hursomhelst blir det bra! Du är inte ensam :)
    ja jag har aldrig varit pollenallergisk innan, men nu e det ju hemskt..

Nej jag tror inte att han kommer tillbaka till Sverige å jag åker aldrig i hela livet dit ner, men nej jag är inte ensam och ibland så blir det bästa inte vad man tänkt sig.

jag har även lämnat min religion sedan 2 år och kommit tillbaka till mitt ursprung, det känns toppen :)
  • Snuttispluttis

Men usch då Skattenmust :O Att bli lämnad kan väl aldrig vara roligt, men som gravid också.. Skönt att du inte är ensam iaf så du får stöd och avlastning.

Svar på tråden BF Augusti 2016