• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • skattenmust
    Anonym (Nael12) skrev 2016-04-30 14:02:15 följande:
    Han lämnade sitt ofödda barn :/ så elakt..

Men de e bra att du mår bra :) får jag fråga varför du lämnade religionen?
    Näe det var inte elakt, med den kvinnosynen så var det absolut bäst, Vår dotter ska växa upp med att hon har lika värde och rättighet oavsett kön. Jag är väldigt stark i mig själv och ingen man sätter mig på plats så att säja, inte denna heller.

Jo jag mår toppen faktiskt :) Jag lämnade Islam nu i dagarna för att han under hela vårt äktenskap beter sig väldigt "märkligt" och påstår att det är Islam, och det är väldigt mycket förbud i Islam dessutom, jag vill vara fri och göra som jag vill så länge man inte sårar någon annan.
    HJohannesson skrev 2016-04-30 14:25:12 följande:

Skattemmust - men oj. Läge för ett glas vin nu då ;) (om vi inte alla vore så gravida)

Tufft och modigt att våga gå från en relation under en graviditet, så bra gjort av dig. Du fixar det utan en man :)
    Var/är ni gifta ?

hahah har inte druckit alkohol på många år, men sa till syrran, när jag ammat klart om typ 2 år efter födsel så ska vi banne mig avnjuta ett glas ;) hahaha
    Tack för pepp, ja aså om en man börjar ändra hela sitt betende emot en bara för att man är gravid och "fast" så är det inget för mig., jag klarar mig ypperligt utan en man, har gjort det innan med dottern. Vi var gifta i sharia lagen, men inte i svensk lag.
    Mika86 skrev 2016-04-30 14:52:25 följande:

Skattenmust förstår det, även om det va ditt val så är det ju en stor omställning, lite synd om tösen att inte lära känna sin pappa så för antar att det bli lite eller ingen kontakt? Svårt med ett annat land.

Huvudsaken är ju att alla mår bra o särskilt du o bebisen

Jag å bebis mår bra, den harmoni som sänkt sig över hemmet nu är underbar å var så efterlängtad. Ja det är synd om henne på ett sätt att kanske inte få så god kontakt med sin far, MEN och andra sidan så vill jag inte att hon ska få vissa värderingar från Afghanistan som han själv innan hatade...fram tills dess att jag blev gravid.

Jag har i flera månader tagit på mig skulden för att bete mig som en drake, Men det var väl så enkelt att jag vantrivdes i situationen av att min man blev mer å mer fanatiskt i Islam. Han var helt annorlunda innan, men detta har man ju hört om förr så kanske inte alltför ovanligt...
  • skattenmust
    FiusDius skrev 2016-04-30 17:32:43 följande:

Ni som kan det här med ultraljud. Är det snoppen man ser på detta ultraljud?

Ja man ska absolut kunna se det nu :)
  • Mika86

Skattenmust oj är det en sån där med aåskev kvinnosyn så förstår jag att du må bättre nu. Inte alls insatt i olika religioner o så men vet att det finns såna som nästan vill läsa in kvinnorna för att de inte ska få synas

Verka som detta blir bra både för dig o tösen ju underbart att höra att du mår bra

Friusdius ser ingen bild :-/

• skattenmust
    Mika86 skrev 2016-04-30 18:08:16 följande:

Skattenmust oj är det en sån där med aåskev kvinnosyn så förstår jag att du må bättre nu. Inte alls insatt i olika religioner o så men vet att det finns såna som nästan vill läsa in kvinnorna för att de inte ska få synas

Verka som detta blir bra både för dig o tösen ju underbart att höra att du mår bra

Friusdius ser ingen bild :-/

hahaha ser inte heller ngn bild, trodde hon undrade om man kunde se nu alls, haha 

Min man var inte sådan från början, ( en klassiker) men ju större jag blir med magen desto med kontrollerande,svartsjuk vill stänga inne å isolera mig, förstår inte alls varför jag har behov av mina vänner eller familj, jag har ju honom å det räcker. 
    Jag har försörjt honom hela tiden på min sjukskrivning, han försöker inte lära sig svenska eller hitta ett jobb....Jag ordnade ett jobb via min bror men ingen ville jobba med honom så det var kört, sedan denna- jag är din man du SKA LYDA mig!!! eh va???!!!! Detta har dock inte så mkt med religion att göra utan med kultur och tradition. Från att säja att han hatar sin egen kultur och älskar den svenska till att bli mer å mer inbiten i sin egen kultur och tänkande. Att man som kvinna ska behaga sin man....eh dra mig baklänges, NEJ den funkar inte för mig.

Tack så mkt vännen, vi mår bättre nu och jag slappnar av mycket mer i min graviditet nu med. 
  • Anonym (Nael12)
    skattenmust skrev 2016-04-30 18:16:50 följande:

hahaha ser inte heller ngn bild, trodde hon undrade om man kunde se nu alls, haha 

Min man var inte sådan från början, ( en klassiker) men ju större jag blir med magen desto med kontrollerande,svartsjuk vill stänga inne å isolera mig, förstår inte alls varför jag har behov av mina vänner eller familj, jag har ju honom å det räcker. 

Jag har försörjt honom hela tiden på min sjukskrivning, han försöker inte lära sig svenska eller hitta ett jobb....Jag ordnade ett jobb via min bror men ingen ville jobba med honom så det var kört, sedan denna- jag är din man du SKA LYDA mig!!! eh va???!!!! Detta har dock inte så mkt med religion att göra utan med kultur och tradition. Från att säja att han hatar sin egen kultur och älskar den svenska till att bli mer å mer inbiten i sin egen kultur och tänkande. Att man som kvinna ska behaga sin man....eh dra mig baklänges, NEJ den funkar inte för mig.

Tack så mkt vännen, vi mår bättre nu och jag slappnar av mycket mer i min graviditet nu med. 

Låter som du gjorde ett bra val för dig och dottern. Och det du skriver stämmer nog att det är kultur och tradition mer än religion.
  • skattenmust
    Anonym (Nael12) skrev 2016-04-30 19:02:40 följande:
    Låter som du gjorde ett bra val för dig och dottern. Och det du skriver stämmer nog att det är kultur och tradition mer än religion.
    Tack, det känns bra {#emotions_dlg.flower} Jo han var mer präglad av sin egen tradition å kultur än ngn av oss visste, inte ens han själv..
  • Nmg

Oj har hänt massor här! Skönt att höra att du

Mår bra, livet är för kort för att gå runt och må dåligt!

skattenmust skrev 2016-04-30 19:17:38 följande:

Tack, det känns bra  Jo han var mer präglad av sin egen tradition å kultur än ngn av oss visste, inte ens han själv..

• Mika86

Skattenmust oj ha shit, kan lugnt säga att det va ett riktigt bra val du gjorde som lämnade honom, jag hade inte heller stått ut att bli behandlad på det viset.

Är jätte glad för din skull att allt vänt till o bli riktigt bra medvind nu

• Kela1981

Usch Skattenmust! Mitt hjärta brast när jag läste att du blivit lämnad <3 Men du verkar ändå tänka positivt och ha stöd från omgivningen så du ska se att det löser sig till det bästa till slut. Även om vi i gruppen bor långt ifrån varann så finns vi här för dig så mycket vi kan <3

Angående försäkring så tog jag försäkringen från Trygg Hansa. Hade den med dottern också och har henne försäkrad där med. Läste inte så mycket denna gången men minns att när jag var gravid tidigare så tyckte jag att den hade bäst täckning.

Svar på tråden BF Augusti 2016