• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Anonym (Nael12)
    FiusDius skrev 2016-04-30 22:36:57 följande:

Bilden försvann i förra inlägget

Så.svårt att se på denna bild men om man kollar på nub-teorin ska de vara en pojke :)
  • Nmg

Fina magar alla har har ni börjat

Mäta SF mått Än? Jag ska till bM och 8 dagar

Och Mäta då, spännande!

• Snuttispluttis

Ja, jättefina magar! Har varit så dålig på att ta bilder på magen den här gången :/ Med dottern tog jag varje vecka.

Hur ofta tar ni bilder?

Får kramp i en vad ibland om jag sträcker på mig och spänner benet.

Min bm tog SF-mått i vecka 16 redan. Kommer vara i vecka 26 nästa gång så får se vad det blir då. Men magen växer ju helt klart :P

Nån mer som har fått känsligare mage?

Jag är oftast jättehård i magen, men helt plötsligt kan den reagera på nåt jag äter (oftast grädde har jag märkt) och då blir det typ diarré och massa magont direkt.

24+3 här f.ö och har gått upp 9,5 kg... Känns som att jag kommer nosa på 20 den här gången alltså

• Mulan91

Menar du att du tror du kmr gå upp 20 kg? Jag har faktiskt ingen aning om vad jag väger haha har ingen våg xD måste införskaffa!

Vi har inte börjat ta mått här än :)

Jag tar typ aldrig bild... Är verkligen sämst, måste bli bättre. Vet att jag kommer ångra mig sen annars !

Min mage lever sitt eget liv haha. För det mesta slipper jag vara hård i magen trots järntabletterna men däremot kan jag reagera som du beskriver snuttispluttis , nåt helt random kan göra så jag måste springa på toa. Haha borde väl va glad att jag nt är superförstoppad (än) som jag var med 1:an..

• Kela1981

Jag har inte tagit en enda magbild hittills :( Med dottern var jag mycket flitigare.
    Går in i vecka 25 i morgon, what?!? När började tiden gå så fort?
    Var hos bm i veckan så då mätte hon SF för första gången och det vart som det skulle :)
    Gått upp 5 kg sen inskrivningen så jag skulle tro att jag ligger på +7 nu ca från när jag plussade.
    Idag har foglossningen varit överjävlig! Har knappt kunnat gå :(

I morgon ska vi på spa med jobbet heeeeela dagen. Fy vad skönt det ska bli! Sen blir det god mat på kvällen innan vi skiljs åt <3

• moen

Har tagit 11 bilder totalt så blir lite då och då när jag kommer på det :)

Jag var laktosintolerant innan grav men klarar av laktos nu när jag är gravid! Jättekonstigt.. Till och från blir jag lite förstoppad av järn tabletterna men är oftare att jag måste springa på toaletten några gånger om dagen (då jag ätit nåt speciellt.. Vet ej vad det är).

Mätte magen sist jag var hos BM i v 25+1. Va nästan alldeles i mitten på skalan, pyttis över mittenstrecket :)

• Nmg

ja jag är nervös inför vägningen nästa vecka hoppas jag inte har gått upp så mycket!
    idag när jag åkte bil så fick jag ont i magen vet inte vad det va men det kom och gick ett par ggr och nu har jag inte känt att det har gjort ont på 4 timmar så det borde vara lugnt? har känt nån svag spark oxå så det borde va lugnt med bebisen? vad kan det vara? kan man få så om man är lite förstoppad, typ av gaser? gick på toa när jag kom hem och det kändes bättre efter det, hoppas det inte är nåt allvarligt bara. 

• Nmg

just ja gällande foton så tog jag varje vecka i början men nu försöker jag ta varje vecka men ibland glömmer jag det så det blir varannan...
    har ni köpt mycket mammakläder? jag har fått en påse med kläder av en bekant, mest långärmade tröjor som va fräscha som de kommer jag använda men byxora satt inge bra så jag behöver köpa nya och nya kortärmade tröjor också, annars kommer man avlida i värmen.

Var på H&M idag och köpte några plagg.. men gaah va dyrt det blir även fast det är H&M.... fick verkligen tänka till och inte köpa på mig för mycket, bättre att vänta med shorts osv tills det blir varmt på riktigt man kanske har gått upp mer då så man behöver köpa nån stl. större...

• moen

Eftersom jag är hemma mycket blir det mest myskläder :) har köpt 2 jeans och några få tröjor från H&M till då jag ska visa mig bland folk men inget spec.. Har 2 klänningar också som jag använt på dop och bröllop och dom blir nog bra i sommar! Men kommer nog inte direkt investera i så mycket mamma kläder, utan lägga pengarna på annat :) vanliga långa linnen som jag hade från innan fungerar också bra!

• Nmg
    moen skrev 2016-05-01 21:04:07 följande:

Eftersom jag är hemma mycket blir det mest myskläder :) har köpt 2 jeans och några få tröjor från H&M till då jag ska visa mig bland folk men inget spec.. Har 2 klänningar också som jag använt på dop och bröllop och dom blir nog bra i sommar! Men kommer nog inte direkt investera i så mycket mamma kläder, utan lägga pengarna på annat :) vanliga långa linnen som jag hade från innan fungerar också bra!

ja precis så tänker jag oxå, vill inte lägga för mycket pengr på detta det är ändå inte såååå långt kvar.
    jag köpte jeansleggings för 1,5 mån sen och de funkar än, har även jeans som jag hade innan jag blev gravid, som jag fortfarande kan använda, men det är tröjorna som börjar bli lite kort
Svar på tråden BF Augusti 2016