• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Kela1981
    Curlingmorsan skrev 2016-05-11 21:18:09 följande:

Har funderat lite.... vad kommer man kalla våra barn födda 2016? Barn födda 2007 kallar man ju för 07:or eller 07:a. Men barn födda 2016 vad kommer man kalla dem? 16:or eller 16:a låter ju inte klokt.

Ha ha ha ja det låter faktiskt ganska fånigt med 16:or.
    Dottern är född 14 men vet inte vad dom kallas heller :/
  • Kela1981
    Augustibarn2016 skrev 2016-05-11 16:14:31 följande:

Hejsan allihopa, jag har mest läst vad ni skrivit i ett par veckor och man ser verkligen likheter och olikheter i allas graviditet.

Jag är 22 år och ska ha mitt första barn 14 augusti. Så i dag är jag i vecka 27

Jag har ett väldigt tungt arbete så ryggen har/är inte den bästa plus att jag har väldigt mycket ont i huvudet vilket jag aldrig haft tidigare!

Men pratade med barnmorskan och blev då skickad till en läkare som sjukskrev mig helt i två veckor och nu är jag sjukskriven på halvtid ända fram till havandeskapspeningensom börjar den 15 juni.

Känns så sjukt att magen bara växer och växer :) ;)

Välkommen!
  • Snuttispluttis

Åh, vad härligt att läsa Kela! Solstol i skuggan med nåt gott att dricka och en bra bok :) Hoppas kunna ordna det lite i sommar också när dottern sover eller leker med nån i familjen.

Och sånt är ju skönt att få gjort, men är så lätt att ta ut sig! Har känt det själv nu när vi flyttpackar och tömmer alla skåp och så. Det måste bli gjort och det är skönt att få gjort, men vad sliten man blir i kroppen efteråt!

Och grattis till grav.penning!

Jag fick svar från fk i Norge om min sjukskrivning igår.. De undrar vad jag hade gjort om jag inte var sjukskriven iom att jag inte har ett jobb att vara sjukskriven ifrån och behöver svar på det innan de kan behandla min sjukskrivning. Alltså, hur svarar man på det? Jag är ju sjukskriven för att jag inte hade klarat att ha ett jobb och därför inte heller kan söka jobb. Annars hade min läkare inte sjukskrivit mig ju.. Ska ringa dem idag och fråga vad jag ens ska svara på den frågan :/

• Kela1981

Vad tror dom att dom ska få för svar Snuttispluttis? Meddela gärna sen vad dom sa, jag är sjukt nyfiken!

Jag har full förståelse för vad du går igenom med flytten! När jag väntade dottern så stängde jag och packade ner en hel butik och sen när det var färdigt så gjorde jag samma sak hemma. Vi flyttade två dagar innan hon kom.
    Men det kommer att gå hur bra som helst ska du se :) Du får se till att dirigera allt så att du får det som du vill. Om en organiserar så flyter det på jättefint :)
    När går flyttlasset?

Skönt att ha familj runt er när ni kommer hit så du kan få lite välförtjänt tid i solstolen efter all stress med flytten <3

• Mulan91

Grattis Kela! Vad skönt att slippa oroa sig!

Jag sitter i samma båt som dig Snuttis.. Jag har ett vikariat som avslutas sista juni. Jag orkar knappt jobba 50% som det är nu och bara det tjafsar FK med mig om. Läkaren och sjukgymnasten rekommenderar sjukskrivning på 100% men hur ska det gå om jag inte får sjukpenning på 50 ens? Hatar FK ibland, det är som en enda stor robot man inte kan kommunicera med, helt iskall haha :( ska man bli arbetssökande när man har knappt två månader till förlossning sen också? Helt sjukt! Lycka till, berätta gärna hur det går!

• Anonym (nyfiken)

Hej Alla,

Jag vill dela en helt underbart upplever med er alla som väntar barn. På Crocus Ultraljdsklinik i Stockholm man Jan ha 3D/4D HD ultraljud. www.crocusultraljudsklinik.se

[img=undefined]

• Curlingmorsan

När jag väntade min son så pluggade jag en termin. När den var slut i december så fick jag skriva in mig på Arbetsförmedlingen som arbetssökande. Hon nästan skrattade åt mig på Arbetsförmedligen då jag var höggravid och skulle ha i februari. :)

• moen
    Misszandra skrev 2016-05-11 19:23:36 följande:
    Ditt egna tips är nog det bästa du kan göra. Att ha fötterna uppe på en stol/pall så mycket som du kan och sen är ju stödstrumpor din bästa vän egentligen. Men jag förstår också att det är sjukt jobbigt i värmen, jag försökte använda de innan när jag jobbade natt men jag tyckte mest att de var jobbiga och kliade hela tiden. Kanske värt ett försök eller två? Även när du ligger ner att försöka ha fötterna högre än resten av kroppen, då går svullnaden ner. 
    Haha ja verkligen olika! :D aja vi är kontrollerade iallafall haha!

Skönt ni som blir sjukskrivna osv :) Synd att man själv inte jobbar.. kör på med skolan men kan inte sitta framför datorn och plugga i ens 30 min utan att jag får så ont i lungorna / inte kan andas. Ligger så sjukt efter i skolan, har redan ADHD så när jag äntligen lyckats komma in i de jag ska läsa så blir jag störd av smärtan istället. Ska plugga in i det sista eftersom jag behöver pengarna från CSN. Tror inte direkt att jag kan bli sjukskriven från att plugga på distans (vet att det låter löjligt, blir imponerad av er som jobbar, men förstår inte hur jag ska klara skolan med den här smärtan!).
  • moen

Oj! hur kunde de bli felciterat?! Skulle va till:

Nmg skrev 2016-05-11 17:30:43 följande:

Va olika det är! Jag dubbelkollade till och med med BM om jag skulle ta en till Niferex och hon sa att det inte behövdes eftersom det hade Gått UPP sen sist och att jag inte ligger under 100. Jag har alltid dåliga järnvärden annars oxå, ligger runt 116 i vanliga fall. Har blivit utredd men de hitta inget fel, bara att jag har riklig mens i vanliga fall. Men nu är illamåendet helt över och jag känner att jag kan äta som vanligt igen så förhoppningsvis bör jag kunna öka det litegrann med paltbröd osv. Har inte ens kunnat tänka på det innan..

• Mulan91
    Curlingmorsan skrev 2016-05-12 10:52:32 följande:

När jag väntade min son så pluggade jag en termin. När den var slut i december så fick jag skriva in mig på Arbetsförmedlingen som arbetssökande. Hon nästan skrattade åt mig på Arbetsförmedligen då jag var höggravid och skulle ha i februari. :)

Så sjukt haha! Jag kommer nog att ta ut föräldralennigdagar jag sparat om sjukskrivningen mot alla odds inte går igenom. Arbetsförmedlingen känns som det mest onödiga som finns ibland... Aldrig fått jobb via dom haha och lär inte få det med den här magen heller xD
Svar på tråden BF Augusti 2016