BF Augusti 2016
Hur reagerar era bebisars magar av mat?
Hur reagerar era bebisars magar av mat?
Halloj :) vid fortsättning på er alla! Ville ba påminna om att d nu var ett år sedan alla plussade! (De flesta iaf hihi)
Ni som har bebisar som fått 5månaders vaccinet, hur reagerade dom på det?
Min pojk blev 5 månader de. 1 januari men vi var inte hemma så han fick vaccinet igår. Och när det gavs gick det jättebra, satt hos pappa och grät lite när hon spruta in det men blev tyst så fort han kom till mig efteråt.
Men redan igårkväll så fick han hög feber och var så otroligt ledsen och gnällig för precis allt. Och vi har inte sovit många minuter inatt då han vaknat och gråtit mkt. Detta har aldrig hänt förut, att han inte sover på natten så jag undrar hur ni hade det?
Måste tillägga att hon även varit gnällig sen dess! Men kan höra ihop med lös mage? Eller om det är 5e utvecklingssteget.. eller tanden :'D eller vaccinet? Mycket på samma gång..
Ja, det var verkligen en lättnad! Jag tänkte innan att det är omöjligt, han kommer aldrig sova i sin egen säng. Det var typ två veckor sen. Ah, om det är pga vaccinationen så bör det ju gå över, håller tummarna för det iallafall! Det är dags för oss imorgon, hoppas verkligen inte att han reagerar dåligt på det :/ hade han några symtom efter förra vaccinationen?
Alltså, gick väl omkring i min egna lilla värld under graviditeten och tänkte, ja vid 6 månader är det helt slut med amningen! Haha :) så nu vet jag inte, men runt 8-9 månader kanske man lyckas sluta med det helt? Beror väl helt på hur det går med övergången till mat och så.
Ännu en till fråga :) har någon som ammar fått mensen än? Har haft som mensvärk till och från i 2-3 månader nu men ingen mens. Tänkte först att ja va gravid för tyckte det kändes lika.. den där molande värken men det va ja ju såklart inte :( efter att inte ha haft några flytningar alls sedan avslaget så kom det för någon vecka sen, ganska rikliga och tjocka (också varför jag trodde jag va gravid). Vill inte ha mens men samtidigt vill ja ju då vi vill att ja blir gravid igen :)
Ang amningen kommer jag nog fortsätta ett tag till. Även fast vi vill ha mer barn och jag inte har mens än har vi bestämt att det inte ska gå ut över lilltjejen, att jag inte slutar amma för att hon ska få ett syskon. Så hon får amma på sålänge hon vill. Hon älskar mat och blir jättearg när hon inte får mer så tror att så snart hennes känsliga mage tillåter kommer hon inte vilja amma. Hade en tanke på 8 månader-1 år iallafall.. men är som sagt upp till henne om hon vill kortare eller längre :)
Äntligen har min nyfikne pojke lärt sig sitta helt själv. Känns som han hade klarat de mkt tidigare om han inte hade varit så nyfiken och velat kasta sig överallt. Det känns verkligen som detta kommer underlätta så mkt när han vågar ha han sittandes utan att man är precis bredvid. Han hatar när man lägger ner honom nämligen.
Hur går det för era små? Någon som har kommit in i utvecklingsfas 5? Min pojke har blivit mammig! Jag hade aldrig kunnat tro detta om honom, han är så nyfiken och älskar nya människor men nu funkar inte ens pappa. Tkr synd om honom då han verkar ta väldigt illa upp, han gråter så fort han kommer till honom och tystar direkt han kommer tillbaka till mig. Han skrattar inte heller åt pappan på samma vis längre medan jag bara behöver kolla på honom så börjar han gapskratta.
Samtidigt som det är lite mysigt att man får "uppskattning" så är det som sagt väldigt tråkigt för min sambo. Och även om man typ vill ta en dusch så hör man honom storgråta utanför, för pappa duger inte ens i 5 min även när jag inte är där! Puuuuh, nån som har samma?