Inlägg från: Misszandra |Visa alla inlägg
  • Misszandra

BF Augusti 2016

Tack för tipset Moen! Ja Mal Mal BVC tipsade om det Moen skrev, har dock inte testat. Han tog efter många om och men det vänstra bröstet. Tog bara sisådär 6h. Fortsätter det ska jag fråga igen på BVC, det är som att han har vissa dagar då det inte passar honom och då kvittar det hur hungrig han är för han vill ändå inte äta från det.

Sen liksom bökar han och gnyr när han äter, han kommer inte till ro. Men det verkar inte som att han skulle ha ont i magen eller så.

• Misszandra
    Moorii skrev 2016-10-16 02:08:25 följande:
    Ingen bok har jag läst, men har appen wonder weeks, den går igenom alla faser och utvecklingssteg. Rolig och bra läsning!
    Åh, jag måste bara få tacka igen för tipset om appen! Jag älskar den, den går verkligen på djupet av allt tkr jag! Kul att man fick ett "leap alarm" nu idag, väntar spänt på nästa stormiga period!
  • Misszandra

Min son sover korta stunder sen är han vaken mellan 1.5-2h mellan sina små tupplurar. Natten sover han ganska bra, haft lite problem i ungefär en veckas tid att han vägrar sova och håller sig vaken 2-3h mellan 23-02, som tur är sover han längre på morgonen då. Men de två senaste kvällarna har han somnat vid 22-23 och vaknat mellan 09-11. Och varit vaken kanske 3 gånger där emellan. 

• Misszandra
    Moorii skrev 2016-10-25 20:01:56 följande:
    Våran kille sover ungefär likadant, fast på dagarna sover han bra när han ligger i vagnen. Går minst två timmar varje dag, sammanhängande då, och han sover oftast hela den tiden. Kvällarna är han ganska svår, vill inte komma till ro och somna och till slut skriker han av trötthet :/ varje kväll måste jag komma på ett nytt sätt som lugnar ner honom, funkar nästan aldrig med samma sak.. Har blivit så att han också vänt på dygnet, vaknar mellan 9-11, då med tre uppvak. Hoppas det är en fas, de jobbiga kvällarna. Har pågått i två veckor nu kanske. Hur gammal är din lille?
    Han blir 3 månader på tisdag. Jaa visst är det jobbigt, kvittar vad man än gör så duger det inte, det bara gnälls hela tiden. Men mest på kvällarna, dagarna är han på väldigt gott humör. Men skönt att han sover så bra på dagarna, jag önska min lille också gjorde det, oftast sover han bara så bra när jag har han i sjalen eller när jag går med vagnen men han vaknar direkt jag kommer hem. 
  • Misszandra

Min son har gett mig svarsleende väldigt länge nu, nu ler han bara han ser en. Men nu ikväll när jag masserade honom så började han skratta, asså ett riktigt sånt bebis skratt. Man riktigt såg och hörde att det kom från hjärtat, helt underbart var det!

Ville bara dela med mig! <3

• Misszandra
    Zarizen skrev 2016-10-27 08:19:40 följande:
    Visst är det helt underbart bästa som finns. Han trivs i sjalen du köpte?
    Jaa visst är det! Glad Jaa, han älskar den. Jag har med den när vi ska storhandla och sånt, han älskar när han får vara nära samtidigt som han får se vad som händer. Och färgen var superfin! :) 
  • Misszandra
    moen skrev 2016-10-27 10:44:44 följande:

Åh ja Misszandra! Visst är skrattet det bästa som finns :) Ibland sitter jag bara och gråter av lycka så mysigt är det <3

Jaa, ellerhuur. Bara ett leende gör en så himla glad, det gör verkligen att man glömmer att han höll en vaken till kl 2 på natten typ, haha. 
  • Misszandra
    Moorii skrev 2016-10-27 05:46:53 följande:
    Ah, Gustav blir tre månader på måndag, så stämmer kanske att det är en fas då. Ja, på dagarna är det finfint, han var hur glad som helst igår, men sen gnällig på kvällen. Gick dock relativt smärtfritt att få honom att somna, väldigt skönt! Såna kvällar får man vara glad för.

Vad härligt med skrattet! Det är nog det jag ser fram emot mest, bebisskratt är ju så mysigt :)
    Jaa, det är det nog. Marcel var ju som sagt vaken halva natten hela helgen men nu somnar han vid 22, (peppar,peppar) dock är det väldigt mkt gnäll innan dess. Men ja, det är skönt att det är lugnt på dagarna så hinner man ladda upp och hålla sig lugn trots allt gnäll. 

Han har börjat att få riktigt mkt med tårar varje gång han gråter nu också, idag stod jag och diskade och så satt han i babysittern, och så hör jag att han börjar bli gnällig men försöker distrahera honom samtidigt som jag diskar, sen bara börjar han storgråta och innan jag hann torka händerna hann där komma tårar och herregud va ont det gör i hjärtat, det är mkt jobbigare än bara gnäll eller gråt utan tårar. 

Jaa, skrattet var helt underbart. Hoppas det inte var en tillfällighet, han har ju liksom "nästan" skrattat många gånger förut men detta var ren och skär glädje. 
  • Misszandra
    moen skrev 2016-10-31 14:02:21 följande:
    Vet faktiskt inte :O känns ju som att man kanske inte ska vaccinera när man har öroninflammation? BVC lär väl veta. Du kan ju också ringa vårdguiden :)

Vi tog precis vaccinet. Gud vad hon tyckte synd om sig själv. Efter att ha skrikit i panik några min gjorde hon "sur minen", när underläppen åker ut och munnen blir till ett uppochnervänt U x'D så sa hon "nä :C" ett par gånger. Gullungen <3 nu sitter man och väntar på febern..
    Nej det känns faktiskt som det men det gick över lika fort som det kom. Han hade det bara i 1.5dag. Skönt!

Imorgon är det vaccination, jag är så nervös. Känns så hemskt men viktigt!
Svar på tråden BF Augusti 2016