Moorii skrev 2016-10-27 05:46:53 följande:
Ah, Gustav blir tre månader på måndag, så stämmer kanske att det är en fas då. Ja, på dagarna är det finfint, han var hur glad som helst igår, men sen gnällig på kvällen. Gick dock relativt smärtfritt att få honom att somna, väldigt skönt! Såna kvällar får man vara glad för.
Vad härligt med skrattet! Det är nog det jag ser fram emot mest, bebisskratt är ju så mysigt :)
Jaa, det är det nog. Marcel var ju som sagt vaken halva natten hela helgen men nu somnar han vid 22, (peppar,peppar) dock är det väldigt mkt gnäll innan dess. Men ja, det är skönt att det är lugnt på dagarna så hinner man ladda upp och hålla sig lugn trots allt gnäll.
Han har börjat att få riktigt mkt med tårar varje gång han gråter nu också, idag stod jag och diskade och så satt han i babysittern, och så hör jag att han börjar bli gnällig men försöker distrahera honom samtidigt som jag diskar, sen bara börjar han storgråta och innan jag hann torka händerna hann där komma tårar och herregud va ont det gör i hjärtat, det är mkt jobbigare än bara gnäll eller gråt utan tårar.
Jaa, skrattet var helt underbart. Hoppas det inte var en tillfällighet, han har ju liksom "nästan" skrattat många gånger förut men detta var ren och skär glädje.