• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Kela1981

Alltså att folk inte bara kan hålla truten angående våra gravidkroppar!
    Hade en kund för några veckor sedan som kom fram och sa "jag måste bara säga att du är så himla vacker med din fina mage" Såna kommentarer är ju trevliga att få och jag blev helt tårögd för jag var så oberedd på det :)

Är det någon annan som har börjat bli trött igen? De senaste dagarna har jag varit helt golvad! Har sovit middag varje dag oavsett om dottern varit hemma eller ej :/

• Skogsnorpan
    Skogsnorpan skrev 2016-05-10 09:26:12 följande:
    Jag tror nog även min bebis har vänt sig med huvudet neråt, är i v 27+2. Det var ett väldans bökande å knuffande å grejjande häromkvällen å nu har magen helt ändrat form. Bebisen låg på tvären sist vi kollade. Ska på ul nästa vecka så får väl se då om jag har rätt. Men håller med om att det känns som det närmar sig å då är det ju nästan 1/3 kvar.....
    Var på UL idag och visst låg bebisen med huvudet nedåt! Så mysigt att få se liten en stund, även om jag känner var dag så är det en liten bekräftelse när man ser att den rör sig å allt ser bra ut!
    Dock verkar den vara lite stor så ska på ett nytt TUL om ca 4 veckor!  
  • Skogsnorpan
    Kela1981 skrev 2016-05-19 13:18:02 följande:

Alltså att folk inte bara kan hålla truten angående våra gravidkroppar!
    Hade en kund för några veckor sedan som kom fram och sa "jag måste bara säga att du är så himla vacker med din fina mage" Såna kommentarer är ju trevliga att få och jag blev helt tårögd för jag var så oberedd på det :)

Är det någon annan som har börjat bli trött igen? De senaste dagarna har jag varit helt golvad! Har sovit middag varje dag oavsett om dottern varit hemma eller ej :/

Jag har aldrig slutat vara trött. :( Är bara olika mycket trött, sover middag så ofta jag kan eller lägger mig för kvällen pinsamt tidigt.
    Mitt järnvärde eller ja alla värdena är jätte bra så det är nog bara så denna gången! Får skylla lite på stora tjejen som stör nattsömnen.
  • Hallonpajen

Kela: Ja, såna kommentarer är ju underbara! Tyvärr är väl inte den varianten mest förekommande för mig... ;)

Jag har varit jättetrött i veckan också! Men jag funderar på om det kan bero på pollen? Man är ju ofta mer känslig som gravid och det har varit en riktig pollenboom nu ju. Även om man inte är allergisk vanligtvis kan man ju reagera på det.

Stolt sytok!
  • Kela1981
    Hallonpajen skrev 2016-05-19 13:34:33 följande:

Kela: Ja, såna kommentarer är ju underbara! Tyvärr är väl inte den varianten mest förekommande för mig... ;)

Jag har varit jättetrött i veckan också! Men jag funderar på om det kan bero på pollen? Man är ju ofta mer känslig som gravid och det har varit en riktig pollenboom nu ju. Även om man inte är allergisk vanligtvis kan man ju reagera på det.

Stolt sytok!
    Det är enda gången jag har fått en sån kommentar så den håller jag hårt i ha ha ha.
    Fast jag har faktiskt fantastiska vänner som försöker säga till mig att jag är vacker med jämna mellanrum :)

Ja jag funderade också lite på pollen och sen faktumet att 2a trimestern snart är slut och då går väl energinivån ner igen.
    Mina värden ser också jättebra ut så det verkar ju inte bero på det.
  • Anonym (nyfiken)

Missa inte. Bara den här vecka! Det finns tid krav över helgen!

Tillväxtkontroll 3D/4D mini med HD live 30 min besökstid,

tjugo 3D/4D bilder via email

och fyra 3D bilder 1 350kr!

www.crocusultraljudsklinik.se

• Mulan91

Vad störande att folk börjat göra reklam här :P antar att man ska ta det som att vi har en populär tråd haha!

Folk kommenterar gärna mig med, jag bryr mig inte så mycket (alltid varit jätte smal) däremot stör jag mig på stirrandet. Varfööör stirrar folk på min mage hela tiden? Har de aldrig sett en gravid kvinna? Jag det ung ut, e ju 24 men ändå. Första gången var jag 18 och då fatta jag att folk blev förvånade. Men känns som att de stirrar nu också, om inte mer tom. Fattar inte -.- kolla och gå. Ni bhvr inte stirra liksom!

Jag har också varit helt golvad! Trodde det bara var jag!! Jag sover typ middag varenda dag fastän jag knappt gjort nåt. Iofs e mitt järn ganska lågt men det har det varit hela tiden. Tycker tröttheten kommit tillbaka med hämnd sen en vecka tillbaka. :(((((

• Mulan91
    Naathaliea skrev 2016-05-19 10:57:15 följande:

Hej! Nu kommer jag och avbryter mitt i tråden men tänkte bara säga att här är en till med bf i augusti, 19:e för att vara exakt  Jag är 21 år och jag och min pojkvän väntar första barnet, en liten flicka!

Välkommen!! :) grattis!
  • HJohannesson

Haha i påskas fick jag frågan av en kund om det inte blir en liten påskbebis, var i v 22 då.

Men positiva kommentarer är ju alltid välkomna :) jag bryr mig inte så mycket att främlingar tar på magen och säger ngt. Det är ju fantastiskt att få barn och det vet ju de flesta om :)

Är i v30, panik! Insåg att fasen det kommer nog göra ont när ungen ska ut....

Ang babyshower så håller jag inte i ngn för mig själv. Vi brukar "överraska" varandra i min vänskapskrets :) men vi får väl se. Blir absolut inte besviken om jag blir utan heller.

I morgon är det dags för besök hos barnmorskan :)

Ha en fin dag alla!!

Svar på tråden BF Augusti 2016