• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Kela1981
    Misszandra skrev 2016-05-20 20:28:54 följande:

Har ni känt att er bebis lagt sig "rätt"? 

Jag vet inte.
    Tycker dock att hennes rörelsemönster har skiftat och känner inte henne lika tydligt längre så därför funderar jag på om hon redan har lagt sig till rätta.
    För ett par dagar sedan hade jag en ilande känsla ner i fiffi och lite som ett tryck neråt men eftersom dottern aldrig la sig rätt så vet jag inte hur det ska/kan kännas :/

Har du känt att bebis har lagt sig rätt?
  • Curlingmorsan

Ha ha ja jag räknar med att det kommer vara galet mycket folk. Dottern ska köra cross på förmiddagen så vi åker vid lunch någon gång. Hoppas många redan åkt hem då! ;) Tänker inte ta med mig någon med manligt kön iaf för de lär få panik efter 15 min. :) Ha ha! Kul att du hittade så mycket, resten av familjen behöver ju också saker, inte bara bebis.

Välkommen Jess! :)

• Misszandra
    Kela1981 skrev 2016-05-20 20:31:40 följande:
    Jag vet inte.
    Tycker dock att hennes rörelsemönster har skiftat och känner inte henne lika tydligt längre så därför funderar jag på om hon redan har lagt sig till rätta.
    För ett par dagar sedan hade jag en ilande känsla ner i fiffi och lite som ett tryck neråt men eftersom dottern aldrig la sig rätt så vet jag inte hur det ska/kan kännas :/

Har du känt att bebis har lagt sig rätt?
    Jag vet inte, men jag har idag som du beskriver det en ilande känsla neråt. Det gör faktiskt ont, nästan som att huvudet trycker neråt, det känns jättelångt ner också. Inte ens i "magen" utan mer vid blygdbenet och neråt. Känns nästan som att han ska titta ut. Fick det på jobb innan och nu fortsätter det och har gjort hela kvällen. Känns verkligen obehagligt. Men kan inte påstå att han sparkar mer uppåt, att det är tydliga sparkar uppåt revbenen, men tror hans rumpa ligger och trycker över naveln. 
  • Snuttispluttis

Alltså, så drygt att folk är så neggo till unga gravida (och de som ser unga ut). Tror det är mycket för att de typ tror att de inte kommer kunna försörja sitt barn och att de kommer ångra sig när de blir äldre och visare.

Själv är jag adopterad asiat så när jag och min man går runt med dottern på elva månader och en till på väg så ser jag att en del ser på oss och typ "se på de med importfru, aktiva i sovrummet minsann".

Själv orkar jag inte lägga energi på att störa mig på folk vars livsval inte påverkar mig det minsta. Så länge som du inte förstör, mördar och påverkar mitt liv negativt så lev som du vill.

• Snuttispluttis

Tror inte min har lagt sig tillrätta. Hon hickar mindre än systern så svårt att veta vart huvudet är tycker jag.

Har ni funderat på preventivmedel än? Vi har insett att vi nog är rätt fertila så för att undvika lika tätt till ett eventuellt syskon till så behövs mer än bara "vi ligger inte så ofta". Kondom och alla typer av hormonpreparat och p-piller går bort. Funderade på natural cycles, men skulle inte lita på det. Pessar är det jag är mest inne på just nu. Aldrig provat dock. Nån med erfarenhet?

• Misszandra
    Snuttispluttis skrev 2016-05-20 21:15:18 följande:

Tror inte min har lagt sig tillrätta. Hon hickar mindre än systern så svårt att veta vart huvudet är tycker jag.

Har ni funderat på preventivmedel än? Vi har insett att vi nog är rätt fertila så för att undvika lika tätt till ett eventuellt syskon till så behövs mer än bara "vi ligger inte så ofta". Kondom och alla typer av hormonpreparat och p-piller går bort. Funderade på natural cycles, men skulle inte lita på det. Pessar är det jag är mest inne på just nu. Aldrig provat dock. Nån med erfarenhet?

Men åh, att jag inte ens tänkt på det. Han hickar typ sådär tusen gånger per dag och det är alltid vääääldigt långt ner i magen/blygdbenen. Väldigt svårt att se/känna på utsidan men känner det tydligt på insidan. Han har gjort det i nån vecka tillbaka nu och det är alltid på samma ställe hickan känns, han måste ha lagt sig rätt då. 
  • Mulan91

Jag tror att min bebis testat att lägga sig med huvudet neråt men tror inte det är dags för bebisen att fixera huvudet än. För mig har det känts som att det trycker neråt mycket och ibland har jag fått sparkar högt uppe på magen så jag vet att hon eller han faktiskt ligger upp o ner :) när ska de börja fixera huvudet?

Ang preventivmedel så e jag lite förvirrad. Sist jag ammade fick jag inge mens alls, är det risk ändå? Tänkte amma o sen stoppa in en kopparspiral.

Välkommen jess :) grattis!!

Och kul med shoppandet :) va mkt du hitta! Buhu vill också handla in en massa men snart så :))

• Mulan91
    Snuttispluttis skrev 2016-05-20 21:09:53 följande:

Alltså, så drygt att folk är så neggo till unga gravida (och de som ser unga ut). Tror det är mycket för att de typ tror att de inte kommer kunna försörja sitt barn och att de kommer ångra sig när de blir äldre och visare.

Själv är jag adopterad asiat så när jag och min man går runt med dottern på elva månader och en till på väg så ser jag att en del ser på oss och typ "se på de med importfru, aktiva i sovrummet minsann".

Själv orkar jag inte lägga energi på att störa mig på folk vars livsval inte påverkar mig det minsta. Så länge som du inte förstör, mördar och påverkar mitt liv negativt så lev som du vill.

Jaa jätte tråkigt ! Vi människor dömer varann alldeles för mycket!

Va hemskt att folk ens orkar titta så! Jag e blandad, svart o vit, folk reagerade förr på mina föräldrars äktenskap och nu reagerar folk på mitt. Jag är blandad och är med en man från chile. Folk från min pappas land reagerar värst och undrar va jag gör med en utböling (trots att jag faktiskt bara e halvt från hans härkomst..)

Nån gång har vi fått kommentar på att jag e färgad (e liksom solad typ) och att min man e vit (i hyn iaf). Sjukt hur trångsynta folk är! Tur att man har vettiga människor runt om sig iaf :)

Kärlek är vackert. Punkt.
  • Nmg

Jag tycker sparkarna har blivit lugnare, antingenmså har han vänt sig på nåt vis eller så är det trångt.

Har en fundeat på prev. Medel, vill inte äta p-piller har ledig gjort det heller, kan inte sätta in spiral eftersom jag har riklig mens i vanliga fall så läkarna har avrått mig. Vi gjorde ju ivf denna gång, har blivit gravid en gång när jag va 20, dottern som jag jag har nu,

Men denna lilla kille fick vi kämpa 2 år för inna jag blev gravid, dock på första ivf försöket, könns ju väldigt typiskt om man skulle bli gravid igen sen för att man inte använder skydd men när man välville ha barn så gick der inte på 2 År, suck så jag vey inte jur jag ska tänka. Bästa vore ju om man visste att man verkligen inte kan bli gravida så slipper man skydda sig.

Föressten höll på att avlida av Smärta vid 6-tiden , fick vadkramp i bägge vaderna somrigt visste inte vad hag skulle ta mig till. Vilken smärta!!! Ska man bara ligga där Och vänta ut den? Min man trodde förlossningen va på

Gång. För jag låg och stånkade över smärtan haha!

Svar på tråden BF Augusti 2016