• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Zarizen

Vilken intressant historia Mulan

Alla här är verkligen jättegulliga så kan bara hålla med er. Här kan man skriva allt och det är alltid nån som svarar

Igår var jag lite fööör aktiv tror jag.. Jobbade 7-16 sen kom hem och började med hemmet, tvättade, målade altandörr, klippte hela gräsmattan (gräsklippare utan drift och en tomt med massa mossa och kuperat), sen lagade mat.. Puh.. Kände verkligen av fogarna då och ett tryck mot bäckenet.. Tycker det är så svårt att hejda sig och ta det lugnt efter jobbet.. Hemmet måste ju oxå skötas och jag mår dåligt av att inte ha saker klara.. Min sambo är fotbollstränare och åker direkt på träning efter jobbet så han hinner ju heller inte..

• Hallonpajen

Usch vad tråkigt att läsa om era erfarenheter som unga mammor!!! Jag är ju gammeltackan här i tråden (;)) men har oxå alltid sett yngre ut än jag är så jag förstår till viss del hur ni kan bli bemötta. Men det är oavsett förjävligt och bottnar bara i okunskap och avundsjuka. Vi kvinnor kan vara fruktansvärt elaka och missunnsamma, tyvärr.

Jag hoppas att ni får bra vård och känner att den hjälper och stöttar er! Har själv gått hos psykolog i flera år (pga min elaka mamma som jag sedan dess inte haft kontakt med på sex år nu) och vet hur mycket det kan hjälpa om man hittar rätt terapeut och "blir sedd". Ni, och era barn, är värda allt bra i världen!

Pussåkram från gammeltackan och ta hand om er! <3

Stolt sytok!
  • Kela1981

Paus i shoppandes på Gekås! Phu det är lite påfrestande med foglossning :( Men skam den som ger upp shoppingen för det ;)

Jag tror generellt att om folk fick ligga oftare så skulle dom vara trevligare ha ha ha ha
    Så är det för mig i alla fall ;)

• Curlingmorsan
    Kela1981 skrev 2016-05-20 13:52:47 följande:

Paus i shoppandes på Gekås! Phu det är lite påfrestande med foglossning :( Men skam den som ger upp shoppingen för det ;)

Jag tror generellt att om folk fick ligga oftare så skulle dom vara trevligare ha ha ha ha
    Så är det för mig i alla fall ;)

Hittar du mycket fint Kela1981? Jag tänkte åka dit imorgon. Lär va massor med folk men det är sista dagarna jag får ta mina tabletter så tänkte passa på att försöka köpa det sista.

Ja vi kvinnor är bra konstiga ibland, stirra ut och ha åsikter om hur andra lever sina liv. Typiskt kvinnligt! :( Jag har faktiskt inte fått så mycket blickar, trots att jag är äldre (blir 38 i augusti). Men kanske beror det på att jag också ser lite yngre ut än vad jag är.

Jag har också gått hos psykolog några gånger via vårdcentralen. Men här var väntetiden inte så lång, någon månad bara tror jag. Just nu mår jag rätt bra men börjar bli lite orolig för hur jag ska fixa det när bebis kommer. Rädd att det ska bli för mycket. Får hoppas på en snäll lugn bebis. :)
  • moen

Mulan, Skärholmen är toppen ;) va förbi där idag (och Ikea) och köpte det sista! Så nu är det färdigt.

Zarizen du måste ta det lugnt! Vet att det är svårt att hålla sig när det finns saker att göra. Men slit inte ut dig :)

Haha Hallonpajen, gammeltackan?! :'D Nejdå <3 Nu för tiden är det ju vanligare (iallafall här i Stockholm) att man får barn lite senare. Kommer ihåg när jag jobbade på förskola, där fanns det många föräldrar 40+ som väntade barn :)

• Mika86

Tycker så synd om er alla som behöver utstå all skit på alla vis, läst massa inlägg nu men inte hunnit skriva nåt.

Vet själv hur det är att va ung mamma, eller ja "utstickande" mamma, fick första som 19 åring o va en del konstiga blickar o kommentarer men faktiskt en del positiva med, allra värsta kommentarerna har faktiskt inte varit om min ålder utan om åldersskillnaden på barnen, antal barn o hur gamla de varit när de börjat på dagis, ha lärt mig i efterhand att skita i de o inse att vi gör det vi tycker är bra för våra barn o oss föräldrar.

Haha gammeltackan fan vad jag skrattade. Hur gammal är du hallonpajen? Jag känner mig gammal som fyller 30 om mindre än en månad

• jess06

Hej!

Jag har följt denna grupp ett bra tag och undrar om jag får hoppa in? Är gravid med en pigg tjej i magen som beräknas komma 23/8. Jag pluggar till undersköterska och är nästan klar med denna termin, sedan är jag mammaledig i ca ett år. Bor med min man i vårt lilla hus i en by i Skåne och stormtrivs!

• Hallonpajen

Mika: 39 ???? Men tröstar mig med att min syrra är 10 år yngre (86:a) och folk brukar fråga om vi är tvillingar. Till min syrras stora förtret... :D

Stolt sytok!
  • Mika86

Hallonpajen haha sånt är ju bara roligt att höra när man känner sig gammal. När du skrev gammeltackan så tänkte man typ 45-50 är ju inget ovanligt nu att folk få sitt första barn vid 35-40, förr va det ju vanligare att folk va runt 20-25 men nu är man tydligen ung då istället

Välkommen Jess, kul med fler

• Kela1981
    Curlingmorsan skrev 2016-05-20 16:06:22 följande:
    Hittar du mycket fint Kela1981? Jag tänkte åka dit imorgon. Lär va massor med folk men det är sista dagarna jag får ta mina tabletter så tänkte passa på att försöka köpa det sista.

Ja vi kvinnor är bra konstiga ibland, stirra ut och ha åsikter om hur andra lever sina liv. Typiskt kvinnligt! :( Jag har faktiskt inte fått så mycket blickar, trots att jag är äldre (blir 38 i augusti). Men kanske beror det på att jag också ser lite yngre ut än vad jag är.

Jag har också gått hos psykolog några gånger via vårdcentralen. Men här var väntetiden inte så lång, någon månad bara tror jag. Just nu mår jag rätt bra men börjar bli lite orolig för hur jag ska fixa det när bebis kommer. Rädd att det ska bli för mycket. Får hoppas på en snäll lugn bebis. :)
    Ja jag hittade en hel del. Mest till min 2-åring ha ha ha....
    Köpte amningskudde (99 Åkpåse (249) extra högt spjälskydd (119) babyfilt och en "mitt första år"- bok till bebisen.
    Var ute efter babynest och eventuellt bärsjal också. Babynest hade dom ett jättetråkigt för 250:- eller hyfsat fina för 1100!!!! Bärsjalar hade dom inte alls, bara sele och det har jag redan.
    Till dottern köpte jag: kläder inför sommaren, 5 par skor, badleksaker, matta till badkaret, sängkläder till hennes nya säng.
    Hittade även ett par gravidklänningar och ett linne till mig. Generellt så fanns det väldigt mycket tunikor och maxi-klänningar på den vanliga avdelningen som också funkar för oss med mage :) Så stort utbud där om någon är intresserad.
    Sen handlades en del förbrukningsvaror typ tvättmedel osv.

Kändes onödigt att köpa bebiskläder eftersom vi redan har så mycket men dom hade ett hyfsat utbud av baskläder till bebis om man är ute efter det :)

Skötbord hade dom 4 olika tror jag....glömde ta bild :( Även massa olika skötbäddar och tillbehör till bebisar.

Lycka till i morgon! Det var ganska ok med folk idag men det är nog knökat i morgon ;)
Svar på tråden BF Augusti 2016