• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Curlingmorsan

Preventivmedel har jag inte ens funderat på. 4 stora barn som är vakna lika länge som oss funkar rätt bra som preventivmedel. ;) Jag har ätit p-piller innan men varit otroligt dålig på att komma ihåg dem. Har mest kört med avbrutet eller kondom. Får kanske börja fundera för några fler barn blir det inte här.

• Kela1981

Kramper i vaden är vidrigt! Försök att ställa dig upp så foten kommer plant mot golvet så går det över fortare....men det är inte lätt :/
    Jag tycker det hjälper att massera vaderna innan jag går och lägger mig. Brukar inte bli lika illa då :)

Ang preventivmedel så är jag ganska sugen på natural cycles eller en kopparspiral. Vill absolut inte gå på hormoner igen....blir ett monster mot omgivningen :(

• Line9
    Misszandra skrev 2016-05-20 20:28:54 följande:

Har ni känt att er bebis lagt sig "rätt"? 

När vi var hos barnmorskan i vecka 27+0 noll så frågade min sambo hur bebisen låg så bm kände efter och hen låg neråt redan då. Nu i vecka 31 ligger bebis kvar neråt för känner sparkar på samma ställe hela tiden :)
  • Mulan91

Jaså så dom vänder sig redan :o shit det händer saker verkligen, förlossningen kommer nog vara här snabbare än vad man tror .

• Nmg

Tack för tipset ang. Vaderna, skamprova det om det blir så igen, men usch Vad ont det gjorde!!

• Misszandra
    Line9 skrev 2016-05-21 10:21:04 följande:
    När vi var hos barnmorskan i vecka 27+0 noll så frågade min sambo hur bebisen låg så bm kände efter och hen låg neråt redan då. Nu i vecka 31 ligger bebis kvar neråt för känner sparkar på samma ställe hela tiden :)
    Oj så tidigt! Min mamma frågar varje gång vi ses om han lagt sig rätt men jag har inte vetat vad jag ska gå på. Ska fråga hos BM nästa gång men tror han lagt sig neråt redan. Kunde du känna när hen la sig neråt eller du vet det endast för bm sa det?
  • HJohannesson

Min ligger neråt med :) men är fortfarande väldigt rörlig i magen. Så utrymme finns ännu.

Jag blev gravid via ivf så jag vet heller inte hur jag ska tänka med preventivmedel. Hade ju vart kul att få ett barn naturlig väg men samtidigt vill vi inte ha för tätt mellan barnen (om det ens blir fler).

Hormoner kan jag inte ta för jag mår så dåligt då :/ men det blir väl regnrock. Det är ju såååå romantiskt haha.

• Mika86

Jo väldigt trist med folks syn på andra mycket antagande, man måste nog lära sig att se förbi sånt eller blänga tillbaka.

Ang preventivmedel så vet i fan faktiskt, pga att min mamma haft bröstcancer får jag inte mycket att välja på, inget funkar riktigt bra, kopparspiral va jag nöjd med första gången men andra gången blödde jag som fan, har blivit gravid med mini-piller o p-piller sen pga osäker metod med avbrutet/kondom/säkra perioder. P-stav mådde jag illa i 9 månader. Vet inte riktigt vad jag kan välja på för nåt annat

• Kela1981

HJohannesson: min bror fick sitt första barn via ivf och läkarna sa att det var omöjligt för hans fru att bli gravid på naturlig väg så därför hade dom inget preventivmedel när barnet var fött. 2 år senare blev dom gravida med lillebror :) Så det kan verkligen fungera även om man gjort ivf med första <3

Jag har varit ett riktigt monster idag!
    Lättirriterad och gnällig för minsta lilla. Stackars min sambo :(
    Hoppas det går över till i morgon :)

• Nmg

Nån mer Än jag som blrjat ledsna på att vara gravid eller tucker alla att det är underbart fortfarande? idag var en sån dag när jag knappt fick av mig ringarna, vaden gör ont sen i natt, andfådd och fet kände jag mig, vill bara få det här gjort nu, hur ska man orka 13v till? Och sen så är jag sjukt nervös för förlossningen nu, Har varit lugnt framme tills nu , men nu kommer det...

Svar på tråden BF Augusti 2016