• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Snuttispluttis

Ojoj, 32 nya inlägg för att jag inte kollade tråden igår. Härligt!

Välkommen och grattis till nya tjejen!

För mig så gick jag från gravidhjärna till amningshjärna till gravidhjärna igen så här är det IQ fiskmås många dagar alltså :/

Men ett skönt att bara gå runt i nåt slags IQbefriat tillstånd också, hehe.

Skönt med sjukskrivning Curlingmorsan. Jag har aldrig provar akupunktur öht, känns lite läskigt. Men har ju hört att det funkar så håller tummarna att det gör det för dig också!

27+1 här idag och bebisen är en riktig karatekid där inne :D

Läste att många vänder sig ner med huvudet nu, men tror att min ligger med huvudet upp. Fick flera rätt obehagliga sparkar ner mot snippan igår som ilade :S

Hazel Grace, jag kör på birkenstocktofflor och flipflop på heltid nu. Slipper strumpor och bara att köra i fötterna.

Ha så skoj i Ullared Kela! Hoppas att du hittar massa fint och slipper trängas för mycket. Bara att peka på magen och köra bort gubbarna från bänkarna så du kan vila ;)

• moen

Har inte skrivit på ett tag! Mitt liv är upp och ner nu och mår inte alls bra.. Speciellt i själen. Men här kommer en uppdatering :) förlåt om inlägget blir långt!

Tycker också att det är jättejobbigt när folk stirrar! Bor inte mitt i smeten i Stockholm (bor i Skärholmen där det är lite mer normalt med yngre mammor). Men va hos BM igår inne i stan. Har redan jätte problem med att va bland folk och de stirrar på mig med stora ögon och tittar snett. Känns nästan som att folk tittar och känner sig äcklade över att man är ung (23 men kan se en aning yngre ut) och ska få barn. Är mest blickar från tjejer i min ålder (20-25) och kvinnor 40+. Sitter alltid och skäms och känner mig ledsen när dom gör så :( som tur är åker jag med sambon så han blir ett stöd! Tar hans hand och då känns det alltid lite bättre.

Men som sagt! Va hos BM igår och allt va bra förutom järn värdet. Hon blev orolig över att det inte gått upp även fast jag äter dubbel dos Niferex och ändrat om kosten. Ska kolla igen om 2v och om det går ner minsta lilla ska jag få järnsprutor. Lilltjejen låg mitt på kurvan :)

Har varit hos sjukgymnasten också med foglossningen och fick testa på akupunktur för första ggn :) testade också tens. Gjorde både ont och va skönt! Ska dit nu och få behandling ända fram till förlossning!! :D tydligen sitter jag för mycket när jag studerar så svanskotan tar stryk.

Ska försöka skaffa rejäl hjälp med psyket. Har varit hos riktigt duktiga psykologer innan grav men tyvärr är det sån sjuk väntetid för att få prata med någon så har nu under grav blivit kuratorer som inte alls varit bra. Har bara fått ladda ner mindfullness appar hittills men känns inte som att det hjälper mot all ångest.. Är nog enkelt att säga "ladda nee dom här apparna så ska du nog se att du blir lycklig!"

• Kela1981
    moen skrev 2016-05-20 08:05:17 följande:

Har inte skrivit på ett tag! Mitt liv är upp och ner nu och mår inte alls bra.. Speciellt i själen. Men här kommer en uppdatering :) förlåt om inlägget blir långt!

Tycker också att det är jättejobbigt när folk stirrar! Bor inte mitt i smeten i Stockholm (bor i Skärholmen där det är lite mer normalt med yngre mammor). Men va hos BM igår inne i stan. Har redan jätte problem med att va bland folk och de stirrar på mig med stora ögon och tittar snett. Känns nästan som att folk tittar och känner sig äcklade över att man är ung (23 men kan se en aning yngre ut) och ska få barn. Är mest blickar från tjejer i min ålder (20-25) och kvinnor 40+. Sitter alltid och skäms och känner mig ledsen när dom gör så :( som tur är åker jag med sambon så han blir ett stöd! Tar hans hand och då känns det alltid lite bättre.

Men som sagt! Va hos BM igår och allt va bra förutom järn värdet. Hon blev orolig över att det inte gått upp även fast jag äter dubbel dos Niferex och ändrat om kosten. Ska kolla igen om 2v och om det går ner minsta lilla ska jag få järnsprutor. Lilltjejen låg mitt på kurvan :)

Har varit hos sjukgymnasten också med foglossningen och fick testa på akupunktur för första ggn :) testade också tens. Gjorde både ont och va skönt! Ska dit nu och få behandling ända fram till förlossning!! :D tydligen sitter jag för mycket när jag studerar så svanskotan tar stryk.

Ska försöka skaffa rejäl hjälp med psyket. Har varit hos riktigt duktiga psykologer innan grav men tyvärr är det sån sjuk väntetid för att få prata med någon så har nu under grav blivit kuratorer som inte alls varit bra. Har bara fått ladda ner mindfullness appar hittills men känns inte som att det hjälper mot all ångest.. Är nog enkelt att säga "ladda nee dom här apparna så ska du nog se att du blir lycklig!"

Usch jag blir så illa berörd när jag läser hur andra får dig att må.
    Vi kvinnor/tjejer/tanter borde stötta varandra i alla väder och situationer istället för att kritisera varandra! Blivande mammor har tillräckligt mycket press på sig som det är.
    För 20 år sedan så hade det varit fler 20-25 åringar som varit gravida än vad det kanske är nu. Det är vi som blir gravida "sent" som egentligen står utanför normen och går emot naturen ju!
    Vad fan är folks problem? Det måste ju ligga avundsjuka bakom annars bryr man ju sig inte. Inte så att dom blir påverkade i sina liv om du väljer att skaffa barn nu eller om 20 år! Det ska väl dom ta å skita i! Jag skulle vilja påstå att dom som blänger aldrig eller åtminstone inte de senaste 20 åren varit gravida. Har man själv varit det så vet man hur mycket tankar och hormoner som far runt och lever jävelskap i kroppen på en så då aktar man sig för att ge blivande mammor dålig energi!
    Tur att du har en sambo som kan följa med dig och ge dig stöd och hoppas du kan få samtalshjälp så du snart mår bättre <3

Tens och akupunktur är nästa steg för mig om jag inte känner att det släpper lite så berätta gärna hur det går och om det funkar.

Och du; inget mer be om ursäkt för långa inlägg! Det är det vi har vår fantastiska grupp till ju <3 <3 <3
  • Moorii

Vad tråkigt att behöva utstå sånt från andra kvinnor! Som tidigare sagt, vi borde stötta varandra istället. Skönt att din sambo finns där för dig!

Jag är i liknande situation med det psykiska, har det otroligt tufft just nu. Min stackars man vet inte hur han ska hjälpa mig och psykologen jag skulle gått till redan för två veckor sen har avbokat två gånger! Så nu får jag hålla ut till tisdag och hoppas hon inte avbokar den tiden. Har ni någon psykiatriavdelning i närheten? Vi har en här, dock måste man få en remiss via vårdcentral, men kan vara värt ett försök. Hoppas hur som helst du får den hjälp du behöver snart och att du får må bättre <3
  • moen

Tack kela <3 Jag förstår inte hur folk kan se ner på en bara för att man är lite yngre.. Visst jag kanske ser ut att vara under 20 men när jag väljer att skaffa barn har ingen annan med att göra! Försöker tänka att dom bara är avundsjuka :) kanske dom behöver ett ligg!

Hade ont hela kvällen efter alupunkturen men ska tydligen va så i början innan det kommit igång. Men ska absolut uppdatera ;)

• moen

Tack moori! Urs att avboka, och två gånger! Hon kan väl inte boka en tredje?

Är inte säker men tror inte vi har psykiatriavdelning i närheten.. Brukade gå inne i stan men tror det va 6 månaders väntetid minst :S så får bli kurator. Känns som att allt kommer släppa när min fina lilltjej kommer <3

• Moorii
    moen skrev 2016-05-20 09:33:55 följande:

Tack moori! Urs att avboka, och två gånger! Hon kan väl inte boka en tredje?

Är inte säker men tror inte vi har psykiatriavdelning i närheten.. Brukade gå inne i stan men tror det va 6 månaders väntetid minst :S så får bli kurator. Känns som att allt kommer släppa när min fina lilltjej kommer <3

Hoppas inte det :/ första gången hade hon ingen anledning, andra var hon sjuk. Känns inte som att hon kan avboka en tredje gång, men man vet aldrig..

Fy, det var länge :S nu vet jag iofs inte hur länge man får vänta på en tid efter man fått remiss här heller, det kanske är lika länge minst. Ja, hoppas det! Just nu känns det som att mitt aldrig kommer försvinna, men hoppas det blir samma för mig.
  • Mulan91

Hej allihop!
    Hoppas ni alla mår bra :) själv sitter man hemma, jag blev helt sjukskriven nu och måste säga att det känns bra (lite rastlös kanske), men det är bättre så här. Jag orkade inte jobba och kvalitén på mitt arbete försämrades så jag fick ångest för det förutom all smärta man drog runt med också.

Moen, vet du, jag bor 4 min ifrån dig... Haha. :)

Hursomhelst. Kände att jag ska öppna mig lite gällande detta ämne. Varför? Man kan väl säga att jag har en hel del erfarenhet.

Jag har valt att vara anonym här nu men jag har tidigare varit väldigt aktiv på sociala media osv. Jag var nämligen en bloggerska och min blogg handlade om mitt liv som ung mamma. Det gick ganska bra för mig på den fronten och jag hade många läsare, men jag la av till slut bl.a. pga den man jag är tillsammans med nu. Att ha en blogg som jag hade leder till att man blottar sig mycket och min man kände sig inte bekväm med det. Det var ok, jag hade ändå bloggat så länge och kände inte att det var något jag skulle sakna överdrivet mycket även om jag kan sakna att skriva av mig ibland. :)

Jag fick min son när jag var 18 med en man jag inte är med idag av alla möjliga anledningar, vi var verkligen inte rätt för varandra. Min mamma stöttade mig otroligt mycket men kan inte säga detsamma om min pappa. Han är en väldigt strikt muslim och försökte inte dölja det faktum att han tyckte att jag skämt ut hela familjen. Det ledde till en skam jag bar med mig hela min graviditet och ett tag efter det också. Jag gick runt med ångest och det hjälpte inte med de dömande blickarna som brände mig i nacken varje gång jag tog bussen eller tunnelbanan. Det var förjävligt.

Sedan fick jag min son och tro mig, blickarna fortsätter än idag. Det värsta är att folk kan yttra sig om allt möjligt, som att de har rätt att tala om för mig hur jag ska ta hand om min son bara för att jag är ung. Ex. kan det vara kommentarer om hur jag höll honom till idag när en tant sa att jag är en dålig mamma för att jag skällde ut min son i panik när han hade sprungit mot en buss. Ja, bussen var i full fart. Sånt händer mig då och då, folk som tror de kan säga vad de vill.

Det kommer nog att fortsätta ett tag till, jag är 24 idag men ser mycket yngre ut ändå.

Idag är jag mycket starkare och säger ifrån när folk överdriver. Men det bästa är faktiskt att skita i blickarna och kommentarerna! Någonstans på vägen bestämde jag mig för att inte bry mig längre och det gör jag inte på samma sätt som förr. Jag tar inte åt mig, för i slutändan är det som ni säger. Det måste vara något som saknas i personen framför dig som säger att du inte är bra nog fast kanske med andra ord eller med en blick.

Vi borde stärka varandra allihop, och jag ska bli bättre på det. Jag har fått kommentarer ibland där folk kan säga "vad vackra du och din son är tillsammans", eller "vilken imponerande mamma du är". Sånt borde vi sprida! Jag ska börja med det, känner mig så inspirerad nu :)

Och för att avsluta min långa bok här nu haha så vill jag börja med att säga att alla ni som är aktiva i tråden har varit fantastiska. Är positivt överraskad över hur mycket kärlek som finns här, ingen är elak eller negativ på något sätt. Man kan komma hit med problem och inte vara orolig över att bli dömd. Ni är jätte fina människor! :)

//Honsomskriverförmycket haha kramar

• moen

Va kul mulan! Haha att vi bor så nära ;) kanske till och med stött på varandra utan att veta om det?!

Skönt med sjukskrivning! Om inte jag blir bättre ska jag väl också försöka få det.. Även fast jag inte tror att det någonsin ska gå igenom. Vet inte vad jag ska säga? "hej jag har ont och är ledsen. Klarar inte av att sitta HEMMA och studera"? Hahaha! Klarar mig väl antagligen till förlossningen :) är kanske lite slö bara..?

Ingen har rätt att säga att man inte duger! Bra att du bestämt dig för att skita i dom <3 folk tror att dom har rätten att säga vad som helst (eller kasta blickar). Kvinnor borde ge varandra kärlek och visa förståelse. En graviditet är tillräckligt jobbig i sig.

Håller med om att den här gruppen är fantastisk! <3 :)

• Mulan91

Hmm sjukskrivning e knepigt. Mest pga FK inte läkarna. Men mår du verkligen dåligt och inte klarar av det borde du ju få sjukskriva dig!

Jag har inte talat om det för min chef än, känns som att de kmr stressa mig över vissa uppgifter jag planerade att få klart innan jag sluta... Men samtidigt så borde jag väl inte bry mig antar jag :/

Ja eller hur, jag är i skäris ofta när jag ska handla :P bra o smidigt där!

Svar på tråden BF Augusti 2016