• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • HJohannesson

Jag önskar verkligen att jag får vara gravid många veckor till :/
    Var inne på förlossningen igår, har redan värkar. Känns läskigt. Läkaren hade inget svar på varför men det var alldeles för mycket aktivitet för v30.
    Ska göra nytt ctg i veckan.
    Kanske dags att gå ner i arbetstid nu...
    Men bebisen mådde utmärkt som tur var.

Tack kela :) jag är glad om det blir ett barn. Men troligtvis vill vi ha fler så vi får hoppas att kroppen är samarbetsvillig i framtiden.

• Snuttispluttis

Verkar som vi är många som inte har en aning om hur vi ska få kontroll på barnagörandet :P

Är ju ett tag kvar och första tiden lär jag inte ens vara sugen så får ta en prat med bm framöver.

Och amning är väl rätt säkert som skydd, men man kan ju bli gravid på första äl och då får man ju ingen mens som varning. En kompis till mig fick mens fast hon helammande.

Jobbigt med vadkramp ni som har det!

Nmg, jag har inte tröttnat men tycker det är kul att det går framåt. Längtar tills jag är höggravid och verkligen kan börja förbereda för bebisen :)

Första bm-besöket i Sverige imorgon :D Dags att försöka rota fram en kissburk bland packningen..

• Kela1981

HJohannesson: hoppas ni får koll på aktiviteten där inne så du inte behöver föda redan nu! Låter som att det är dags att börja ta det lugnt!
    Min aktivitet har avstannat lite nu när jag varit ledig. Har fortfarande mycket sammandragningar men inga som gör ont längre.

Nmg: ja jag är också trött på det men jag tycker inte direkt om att vara gravid så jag har varit less från början ha ha ha... In i vecka 28 i morgon och sen är det dags för 3e trimestern för min del. Det är mitt nästa målsnöre :)

• Mika86

Hjohannesson usch hoppas verkligen att bebisen stannar ett tag till, få ta det extra lugnt nu både du o kela,visst vill vi alla ha bebisarna i famnen men inte riktigt än, några veckor till få vi allt vänta.

Snuttispluttis hoppas BM besöket gå bra o att du trivs med henne.

Jag är faktiskt inte alls trött på att va gravid, jag njuter....tills foglossningen ger sig till känna, igår hade jag så ont att jag inte kunde tömma diskmaskinen ens snacka om att känna sig värdelös som inte ens kan göra nåt sånt.

Idag är det 95 dagar till bf o bara 60 tills bebisen kommer om han kommer när storasystern gjorde, hoppas iofs inte det men känns faktiskt rätt nära nu

• moen

Har inte riktigt tänkt på prev medel! Åt p-piller innan och när jag slutade med dom blev jag gravid på första ÄL. Så jag ska nog inte lita på att jag är skyddad bara för att jag ammar :) ska prata med barnmorskan om alternativ, men tror jag vill testa spiral. Hade problem med p-piller i början så va tvungen att byta till en sort med lägre hormondos.. Så får se om jag ens kan ha spiral.

Jag börjar bli lite trött på grav nu. Snart går man in i v 31. Innan kände jag mig fin men nu börjar jag känna mig mer och mer som en strandad val, och ont överallt vad jag än gör haha! Och har blivit ett monster. Va och grillade med sambons familj igår, alla va så fina, men jag såg ut som nåt svullet i alldeles för små kläder. Känns som att allt växer förutom huvudet :'D

• anlili

Här är en till som börjar tröttna på att vara gravid. Trodde aldrig jag skulle säga det, och det är inte själva graviditeten jag är trött på egentligen utan alla följdsymptom. Är extremt trött igen. Har förmodligen lågt blodvärde eftersom jag inte kan äta järntabletter. Känner mig dessutom allmänt sjuk och febrig. Har haft en temperatur på mellan 37.2 - 37.9 de senaste dagarna. Vet inte om man kan kalla det feber - man kan väl få lite förhöjd temp under graviditeten? Har också börjat må illa från och till och det här blivit svårt att få i sig nåt. Så nu har jag gått ner i vikt. Jag gissar att det beror på att magsäcken inte riktigt får plats längre. Skönt att få spy ur sig lite! Förhoppningsvis blir det bättre snart...

• Mulan91

Håller med er! Är också jätte trött fastän man vill att barnet ska få va kvar i magen sålänge han/hon behöver. Jag kunde inte gå upp ur sängen inatt för o kissa. Jäkla foglossning gjorde så benen inte löd mig. Jätte läskigt!

HJohansson: hoppas allt går bra för er <3!

• Zarizen

HJohannesson: usch vad jobbigt för dig! Hoppas värkarna ger sig och att du inte behöver jobba lika mycket!

Jag hade en jobbig smärta imorse i nedre delen av magen, det liksom isande/ilade och värkte. Gick småningom över och idag känns det inget. Vet inte vad det var?

• Misszandra
    Nmg skrev 2016-05-22 00:06:08 följande:

Nån mer Än jag som blrjat ledsna på att vara gravid eller tucker alla att det är underbart fortfarande? idag var en sån dag när jag knappt fick av mig ringarna, vaden gör ont sen i natt, andfådd och fet kände jag mig, vill bara få det här gjort nu, hur ska man orka 13v till? Och sen så är jag sjukt nervös för förlossningen nu, Har varit lugnt framme tills nu , men nu kommer det...

Du är långt ifrån ensam! Jag har varit trött på det ett tag nu och har 10 veckor kvar, hoppas varje dag på att han ska komma tidigare än BF. Jag känner verkligen hur gnällig jag är och den värsta perioden kommer nu, med värme och hur stor man ska bli. Usch, jag vill bara ha ut honom. Är också nervös inför förlossningen, har varit det sen innan jag ens blev gravid, haha. Men nu när man bara blir större och större blir det mer verkligt och att han faktiskt SKA ut. 
  • Snuttispluttis

Tack Mika! Inhandlade ny kissburk idag för det är hopplöst att hitta de jag hade med mig. Och alltså, den var hur liten som helst! Mer som ett rör än en burk. Hur ska jag träffa den öht??!!

Och sen till en lite udda fråga. Känner nån annan som att ibland när bebisen rör sig i magen att det typ känns som att den pruttar eller "kokar kaffe" med munnen i fostervattnet? Längst ner i magen, nästan ner mellan benen känns det så för mig ibland. Minns att det kändes så med dottern också så jag är inte direkt orolig. Känns bara himla udda :P

Svar på tråden BF Augusti 2016