• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Zarizen

Babyshower ordnas väl av "vänner" eller så till en själv så det märks väl om man får nån eller ej

• Kela1981

Ha ha ha HJohannesson! Jo det kommer nog inte att vara en dag på spa när ungen kommer ut XD
    Fast jag har börjat få samma tankar ha ha ha.... Tänkte börja läsa om "Föda utan rädsla" som ligger här hemma nånstans. Tyckte att den var bra till att lugna mig förra gången...även om dottern kom med KS.

Ja Mulan, jag tycker också det är störigt att folk väljer att göra reklam i vår tråd ;)

Nu i em ska vi iväg på allsång på dagis med tillhörande picknick. Ska bli jättemysigt, plus att jag försöker ta vara på alla de grejer som är "sista gången som ensambarn" för henne. Är ju glad för bebis och att hon ska få syskon men ibland tycker jag det är lite sorgligt att hon aldrig mer kommer att få 100% uppmärksamhet på det viset.

• Nmg

Jag är oxå mer trött nu, sömnig på jobbet och glömmer saker haha nån mer som blrjat

Märka av gravidhjärnan?

• Curlingmorsan

Åhh va skönt att höra att det är fler som är tröttare igen! Har varit hemma idag med sonen som hade ont i magen. Sov två timmar på förmiddagen och nu är jag så trött så jag har lagt mig igen. Men blir inget sovande nu tyvärr, snart dags att skjutsa sonen till fotbollsträning och köpa skor till dottern som ska på "bal" imorgon. Hon slutar 5:an så det är sista året på denna skolan och sista året med klassen innan den splittras. Så imorgon är det avalutningsbal. Så nu är hon hemma hos en kompis och övar håruppsättningar och sminkning. :)

Idag träffade jag läkaren ang ny sjukskrivning. Så from måndag är jag sjukskriven heltid. Undra vad min chef säger. Men ska till förlossningen på måndag och få akupunktur mot illamåendet. Hoppas det hjälper! Någon som testat det?

• Mika86

Massa inlägg att läsa nu bara för jag inte kollat sen igår

Är kul med en aktiv tråd ju.

Vill hälsa nya tjejen välkommen o säger grattis

Den tröjan va riktigt bra zarizen, tur att jag faktiskt slipper bära en sån, haft väldig tur på både det planet o kommentarer, va först denna graviditeten som en ha frågat om det va två men aldrig förr varit med om det, trodde faktiskt folk va trevligare än så.

Trött, vet inte men betydligt mer "borta" vissa nätter drömmer jag jätte konstigt o sen är man halvkonstig hela dagen, utlöst larmet två gånger på typ 2 veckor, vi måste larma av innan vi gå ner men jag ha bara gått halvt medveten o vaknar till lite mer när det tjuter dom fan i hela huset

Tvåsiffrigt nu o typ 11 veckor till förlossningen, hoppas jag iaf, det är ju inte så länge till ändå.

Köpt massa sommarblommor o planterat med barnen nu, jätte skönt o mysigt men bli så påmind med om att det faktiskt snart är sommarlov o snart bebisdax <3

• Kela1981

Curlingmorsan: jag har inte provat akupunktur mot illamående men dom ger det på den mvc som jag går på och det verkar vara en populär metod. Hoppas att det hjälper dig så du slipper eländet nu!

Jag kan absolut känna av gravidhjärnan ha ha ha.... Måste typ skriva upp allt som är av betydelse för att inte glömma :/

Ska till Gekås i morgon och shoppa lite :) Blir spännande att se hur det ska gå med denna foglossningen men vi får ta många pauser så ska det nog gå bra :)

• Mulan91

Jag hälsade gravidhjärnan välkommen för en vecka sen ungefär! Fyfan haha -_-

• Nmg

Haha visst är det jobbigt att vara trött, glömsk, seg och förvirrad med gravidhjärnan jag blir så less på mig själv

• Mulan91

Ja shit! Hår gått o handlat två dagar i sträck och glömt varenda gång hämta ut mitt paket på posten. En värmekudde jag verkligen behöver -.- huuuur kan man glömma

• Hazel Grace
    Zarizen skrev 2016-05-19 12:09:39 följande:

Hittade denna T-Shirt på wish. Kanske vore nått?? Med tanke på att bli irriterad på massa frågor och folk som tar på magen hela tiden menar jag..

Så bra! Jag gillar inte att folk tar på min mage men är samtidigt för snäll för att säga ifrån. Jag är dock inte särskilt stor så jag får mest kommentarer om att jag är så liten och "Wow kommer bebisen så snart?!" i mina arbetskläder är det fortfarande ganska svårt att se då dom är rätt så slappa så kunderna säger inget som tur är.

Trots min relativt lilla nätta mage så har jag så svårt att tex knyta skorna. Det är snart omöjligt. Hur gör ni? Jag måste köpa nya utan snörning som jag kan ha över sommaren. Det gör ont att böja mig så långt ner och knyta. Gravidhjärna kan jag också skriva under på. Är så virrig och glömsk och på jobbet när jag sitter i kassan kan jag glömma att jag redan fått betalt ibland. Hoppas hoppas verkligen att jag slipper jobba länge till... Jag vet knappt vad jag hör ibland och så blir jag skitirriterad på folk titt som tätt. Inte jättebra.
Svar på tråden BF Augusti 2016