• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • HJohannesson

Jag blev sjukskriven på deltid pga av sammandragningar. Känns skönt att dra ner på tempot lite.

Ja amning... Önskar att alla kände sig trygga med att bara slänga fram brösten och amma när bebisen är hungrig.
    Jag vet inte hur jag själv kommer att reagera.
    I min familj och vänskapskrets är det inga problem, vi ammar öppet. Sen om man sitter jämte en ung singelkille i soffan kan man ju att man tänker amma nu. Så får han välja själv.

Eller så kanske jag trivs bättre ensam när jag ammar. Beror ju på hur bebisen vill ha det med :)

Främlingar skiter jag i. De kan titta bort om det stör. Sen sitter man ju inte med båda brösten i vädret i timmar. Bebisen täcker ju brösten under matstunden :)

Känns helt sjukt att det snart är dags för föräldraledighet. Jag har börjat packa BB-väskan nu med tanke på alla sammandragningar. Fick lite panik.

Vad packar ni med? :)

Ha en fin dag alla !!

• Misszandra
    Moorii skrev 2016-05-27 10:12:56 följande:
    Ja, precis så menar jag :) jag gick också och funderade på om jag verkligen skulle få den, men så såg jag det alltså dagen innan. Har du fått beviljat och du har skickat in försäkran så ska pengarna komma in på kontot (om du har anmält konto). Ska du få dom 27/7 så syns det alltså på hemsidan/appen dagen innan. Kan hålla med om att det är lite stressande att inte se tidigare när pengarna kommer!

Fy vad jobbigt! För oss hade det inte ens gått :S
    Okej, men det var lite lugnande. Blev bara orolig eftersom jag redan kan se mina utbetalningar när jag ska vara mammaledig. Och de ska jag få den 26e, kanske får gravpenningen då också? Jag vet ju som sagt inte eftersom inget syns. Men då lugnar jag mig, kommer dock inte vara en glad och trevlig människa om där inte kommer in pengar, haha. Jag har anmält mitt konto så det ska väl gå smidigt då.

Jaa, verkligen. Det gjorde det knappt från dem heller, hon fick även den lägsta ersättningen så det var inte mkt pengar hon skulle gå heller. Stackarn
  • Nmg

Jag ammade min dotter typ 1 vecka det var det värsta hag gjort, fruktansvärt ont hade jag i h varje gång hon skrek kände jag bara "ta bort henne jag vill inte amma henne" sen försökte jag pumpa ur men det sinade så det blev ersättning till slut, bestämde mig att ska jag ha barn igen ska jag inte amma, nu 12 år senare så ska jag ha en ich jag tänker inte amma, oavsett vad nån säger. Nämnde det för nån vecka sen för svärmor, hon sa inget nen jag såg "blicken". Suck,,, tänk att folk ska ha åsikter...

Föressten jag äter vegetariskt, ingen fisk

Eller så, borde man Äta omega 3 tabletter? Min bm sa inget om det... Tänkte gå till Life idag ich köpa nåt i så fall.

Ang babyboxarna har jag oxå hämtat ut det mesta, väntar på den från libero och sen ska jag hämta en från apoteksgruppen, tror jag

Är klar sen

• Kela1981

Okej tjejer jag behöver råd igen.... Äckelvarning dock!

Var precis på toa och hade fått världens flytning eller slemklump i trosan! Kan det vara slemproppen redan?!
    Den var typ helt vit och slajmig i konsistensen. Tjockare än en flytning men inte fast om ni förstår vad jag menar :/

• Kela1981

Tänkte tipsa om en hemsida som jag hittade som säljer babynest för oss som tänker köpa nytt men kanske inte vill lägga 900 spänn på det ;)
    www.milooo.se säljer massor av olika från 350:- och uppåt :)

• Nmg

Hmm svårt att säga, man får ju mer flytningar nu men jag skulle ringa och kolla det för säkerhets skull så

Du slipper oroa dig hela helgen!

Kela1981 skrev 2016-05-27 11:20:48 följande:

Okej tjejer jag behöver råd igen.... Äckelvarning dock!

Var precis på toa och hade fått världens flytning eller slemklump i trosan! Kan det vara slemproppen redan?!

Den var typ helt vit och slajmig i konsistensen. Tjockare än en flytning men inte fast om ni förstår vad jag menar :/

• Nmg

Åh tack för tipset!! Satt och och funderade igår hur jag skulle göra, vill ju ha nytt men typ tusen kr är

Väldigt dyrt!

Kela1981 skrev 2016-05-27 12:11:56 följande:

Tänkte tipsa om en hemsida som jag hittade som säljer babynest för oss som tänker köpa nytt men kanske inte vill lägga 900 spänn på det ;)

www.milooo.se säljer massor av olika från 350:- och uppåt :)

• Mika86

Orkar inte citera alla inlägg

FK visar dagen innan utbetalningen sker så kan va väldigt jobbigt o förvirrande.

Ang babybox så har vi inte kronans apotek här i närheten.

Väskan är nu helt komplett, amningsinlägg va det sista o de köptes in igår väl förberedd, nu är det bara småbarnens klädeshögar kvar, ligger dock efter med tvätten pga att barnen typ bara lagt kläder på hög i sina rum o då ger så klart tvättmaskinen upp...igen november, mars o igår, hippie vilken psykbryt jag fick igår.

Gillar oxå denna gruppen, allt är lixom positivt på nåt vis, man kan ventilera o spy galla o bara gnälla utan att det blir fel o ingen dömmer nån annan .

Idag gå jag in i v 28, känns helt sjukt att det bara är 10 veckor kvar, snart har vi våra bebisar här

• HJohannesson
    Mika86 skrev 2016-05-27 13:03:38 följande:

Orkar inte citera alla inlägg

FK visar dagen innan utbetalningen sker så kan va väldigt jobbigt o förvirrande.

Ang babybox så har vi inte kronans apotek här i närheten.

Väskan är nu helt komplett, amningsinlägg va det sista o de köptes in igår väl förberedd, nu är det bara småbarnens klädeshögar kvar, ligger dock efter med tvätten pga att barnen typ bara lagt kläder på hög i sina rum o då ger så klart tvättmaskinen upp...igen november, mars o igår, hippie vilken psykbryt jag fick igår.

Gillar oxå denna gruppen, allt är lixom positivt på nåt vis, man kan ventilera o spy galla o bara gnälla utan att det blir fel o ingen dömmer nån annan .

Idag gå jag in i v 28, känns helt sjukt att det bara är 10 veckor kvar, snart har vi våra bebisar här

Tråkigt med tvättmaskinen, kan tänka mig att det blir lite akut att fixa en ny när man redan har barn.

Ja tänk, snart är våra bebisar här. Och vilken fantastisk grupp vi har. Allt från 0-6 barn, vilken erfarenhet som finns.

Jag har ingen aning om vad som väntar :) men jag längtar så till det är dags för förlossning. Att få upp min lilla kletiga bebis på bröstet. Älskar verkligen den lilla varelsen i min kropp.
    Känner mig inte som en mamma dock haha. Känner mig mest som mig själv :) men så kanske det är för alla.
  • Kela1981

Ringde min bm och hon sa att det är svårt att veta vad som är vad med tanke på att man ofta får mer flytningar i slutet av graviditeten. Men om jag känner att jag får onda sd eller så så skulle jag ringa fl i helgen. Annars har jag tid hos henne nästa vecka och eftersom jag inte känner några extra värkar nu så skulle jag avvakta. Den kan ju släppa flera veckor innan fl drar igång så det är ingen fara direkt. Blev dock avrådd från att bada på allmänna bad osv för att vara extra försiktig.

Fick världens driv att packa BB-väskan färdigt nu ha ha ha...

Fy vad jobbigt med en tvättmaskin som pajjar. Vår gick sönder precis när dottern var nyfödd och det var katastrof med bara ett barn! Vill inte ens tänka mig hur det är med flera :/

Svar på tråden BF Augusti 2016