• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mulan91

Åh tack för tips om babynest och spec om BH:ar!! Har köpt nya amningsbh:ar men de gör ont!! :(((

Hallå min slempropp var lite halvt blodig när den kom sist haha är det ovanligt ?

• Nmg

Men usch! Jag skulle bli vansinnig om nån stirrade pp

Mitt bröst. Yuck...

• Snuttispluttis

Skönt at höra att jag inte är den enda som tyckte svärfar betedde sig lite opassande. Jag menar, om man sitter och ammar i samma rum så syns ju inte så mycket av bröstet. Men om nån går fram, böjer sig ner över en och kollar så syns ju allt.. Om jag inte minns fel så strök han dottern över huvudet också, medan jag ammade! Om det händer igen, vad kan jag säga utan att verka otrevlig? Typ "vi skulle vilja vara lite ensamma nu"?

Jag har amningsbhar från Carriwell och Boob (tror jag den heter). Supersköna, utan bygel. Enda negativa är att bröstvårtorna typ alltid syns igenom, så är man känslig för det så är det dåliga köp. Fast med ilägg försvinner ju det problemet :) Behöver köpa större storlek bara. Mina bröst har redan blivit typ 20% större än med dottern.

Mulan, tror att det är okej oavsett om det är blod eller inte ihop med slemproppen. Har för mig att jag har läst det iaf :)

• Nmg

Säg att han stör om han ska klappa henne medan hon äter, fortsätter han så kan du ju säga åt sambon att prata med sin pappa

Snuttispluttis skrev 2016-05-28 10:30:17 följande:

Skönt at höra att jag inte är den enda som tyckte svärfar betedde sig lite opassande. Jag menar, om man sitter och ammar i samma rum så syns ju inte så mycket av bröstet. Men om nån går fram, böjer sig ner över en och kollar så syns ju allt.. Om jag inte minns fel så strök han dottern över huvudet också, medan jag ammade! Om det händer igen, vad kan jag säga utan att verka otrevlig? Typ "vi skulle vilja vara lite ensamma nu"?

Jag har amningsbhar från Carriwell och Boob (tror jag den heter). Supersköna, utan bygel. Enda negativa är att bröstvårtorna typ alltid syns igenom, så är man känslig för det så är det dåliga köp. Fast med ilägg försvinner ju det problemet :) Behöver köpa större storlek bara. Mina bröst har redan blivit typ 20% större än med dottern.

Mulan, tror att det är okej oavsett om det är blod eller inte ihop med slemproppen. Har för mig att jag har läst det iaf :)

• Mulan91

Din svärfar kanske tyckte d va ett fint ögonblick... Men Gud va obekvämt HAHA han borde väl ha förstått att d skulle va opassande! Jag hade också blivit jätte obekväm!

Tack :P ja de sa inget om det på förlossningen iaf. Så tror d e ok om d e lite blod..

• Mulan91

Att shoppa online är ju livsfarligt!! Gjorde av med över 2000kr nyss haha xD men på saker man behöver ändå..

Har ni köpt in babysitters/vaggor/gungor? Den jag ville ha är slut i lager :/

• Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-05-28 15:25:15 följande:

Att shoppa online är ju livsfarligt!! Gjorde av med över 2000kr nyss haha xD men på saker man behöver ändå..

Ha ha ha ja det är lätt att klicka på av bara farten ;)
    Vi köpte babysitter på blocket. Babybjörn för 300:- det var bara att ta av och tvätta tyget och sen var den som ny :)
    För er som har Fb så brukar det finnas en köp/sälj sida för typ allt så där kan också vara värt att kolla om man absolut inte vill ha nytt :)
  • Nmg

Japp jag köpte en tiny love baby rocker 3 in 1, tänkte använda den som säng första veckan oxå får plats med den vid min säng

Mulan91 skrev 2016-05-28 15:25:15 följande:

• Kela1981
    Nmg skrev 2016-05-28 15:57:56 följande:

Japp jag köpte en tiny love baby rocker 3 in 1, tänkte använda den som säng första veckan oxå får plats med den vid min säng

Jag har ingen erfarenhet av den själv men har hört från flera håll att den är helt magiskt bra! Tror din bebis kommer att älska den :)
  • Snuttispluttis

Tack för tips Nmg, problemet är att svärfar är som ett barn i sinnet så han lär bli stött hur jag än gör :/ Tar nog easy way out och ber min man prata med honom isf :P

Härligt att shoppa Mulan!

Vi har en Chicco next2me. En vagga blir det nog inte, den jag vill ha kostar 3000 och det känns för dyrt :( Babysitter har vi en babybjörn sen dottern.

Svar på tråden BF Augusti 2016