• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mulan91

Va kul o se era olika vaggor/sitters! :) jag har verkligen låst mig för en och får vänta tills den kmr i lager :( haha. På måndag ska barnvagnen komma iaf :D d blev en Britax Smile 2. Ville ha brio smile men kom på att jag lika gärna kan köpa den uppdaterade versionen för bara några hundringars skillnad.. :) känns som rätt val!

Snuttis vad e d för vagga som kostar 3000? :o

• Misszandra

Jag har inte ens tänkt på sitters och sånt, tänkte att det kanske dröjer lite innan de behövs. Använder ni de när de är nyfödda? Kanske borde införskaffa mig en då. 

• Nmg

Idag är jag i v 28, känns inte som att det är

Så långt kvar nu men när man tänker på att det är tre månader kvar nästan så känns det sååå lååångt. Hur mycket mer ska magen växa liksom? Kommer se ut som en ko Haha.

ET tips Föressten, köpte två linnen idag på Gina tricot, de är lösare ner till och det fanns omlassa mönster och olika färger för 99kr styck, tips bara så slipper man köpa dyra mamma kläder o dessa kan man ju använda sen oxå här kommer en bild på magen i v 28 i alla fall hehe.

• Kela1981
    Misszandra skrev 2016-05-28 20:37:20 följande:

Jag har inte ens tänkt på sitters och sånt, tänkte att det kanske dröjer lite innan de behövs. Använder ni de när de är nyfödda? Kanske borde införskaffa mig en då. 

Tror de flesta sorters kan användas från nyfödd. Babybjörns kan i alla fall för det finns tre olika höjdlägen på den så om man har den i den lägsta så ligger bebis ner samtidigt som man kan gunga den. Jag använde den mycket från början för att typ få äta ifred ha ha ha. Hade den på golvet och gungade med foten så var dottern nöjd och glad :)
  • Kela1981
    Nmg skrev 2016-05-28 20:57:14 följande:

Idag är jag i v 28, känns inte som att det är

Så långt kvar nu men när man tänker på att det är tre månader kvar nästan så känns det sååå lååångt. Hur mycket mer ska magen växa liksom? Kommer se ut som en ko Haha.

ET tips Föressten, köpte två linnen idag på Gina tricot, de är lösare ner till och det fanns omlassa mönster och olika färger för 99kr styck, tips bara så slipper man köpa dyra mamma kläder o dessa kan man ju använda sen oxå här kommer en bild på magen i v 28 i alla fall hehe.

Tack för tips om linnen!

Sambon försökte få på mig en tvärrandig rosa maxiklänning. Jag bröt ihop av skratt när jag insåg att jag hade sett ut som en randig barbapappa i den XD
    Är ganska kort så när jag är gravid blir jag typ rund och det ser väldigt festligt ut om jag klär mig "fel" ha ha ha
  • Kela1981

Jag längtar så efter att få ta fram vagnen igen och bädda liggdelen.
    Väntar nog tills sambon åker till Kina i juli så kan jag nesta ifred utan att få en massa "redan?" från honom ;)

• Nmg

Hahah jag förstår problematiken! Jag är inte heller så lång så man ser ju nästan fyrkantig ut i sånna där klänningar.

Kela1981 skrev 2016-05-28 21:06:21 följande:

Tack för tips om linnen!

Sambon försökte få på mig en tvärrandig rosa maxiklänning. Jag bröt ihop av skratt när jag insåg att jag hade sett ut som en randig barbapappa i den XD

Är ganska kort så när jag är gravid blir jag typ rund och det ser väldigt festligt ut om jag klär mig "fel" ha ha ha

• Misszandra
    Kela1981 skrev 2016-05-28 21:03:37 följande:
    Tror de flesta sorters kan användas från nyfödd. Babybjörns kan i alla fall för det finns tre olika höjdlägen på den så om man har den i den lägsta så ligger bebis ner samtidigt som man kan gunga den. Jag använde den mycket från början för att typ få äta ifred ha ha ha. Hade den på golvet och gungade med foten så var dottern nöjd och glad :)
    Ja det är sant menade nog mer om man har stor nytta av en sån. Men det med att ha bebis i den när man äter låter toppen, kanske borde införskaffa en sån trots allt! :) Tack för tips
  • Snuttispluttis

Det bästa för bebisar är ju att ligga plant, men som Kela skriver, det är sjukt smidigt i nödfall. Typ när man vill/måste: äta, gå på toa eller fixa nåt om bebisen inte är nöjd med att bara ligga på typ golvet. För egen del blir det nog mest när det ska bytas blöja eller fixas nåt med storasyster. Vardagen måste ju gå ihop trots alla rekommendationer om hur man borde göra.

Haha om maxiklänningen Kela! :P

Jag kan också tipsa om långa bomullsklänningar från Only för den som vill ha billiga gravidkläder. Sånna där som är som linnen, fast längre (om ni hajar). Perfekt över bebismagen och jag kan iaf ha dem ogravid också (har hört om de som töjt ut dem för mycket, men det beror väl på kroppsform).

Och nu hittar jag inte vaggan på nätet när jag googlar och jag har glömt vad märket heter :/ Ska fortsätta hålla utkik så länkar jag till den om jag hittar den!

• Snuttispluttis

Lite mer googling och jag hittade den :D

confidentliving.se/produkt/seaside-vagga&utm_source=AdRecord&utm_medium=affiliate&utm_campaign=AdRecord

Fast hittade en från Troll som ser typ likadan ut till typ en tredjedel av priset :O Hur kan jag ha missat det förra året???

www.bamba.se/mobile/product.html/vagga-t-vagga-vit-troll&utm_source=tradedoubler&utm_medium=partner&utm_campaign=BarnNet.se

Nån som har erfarenhet av nån av dem eller liknande?

Vore så mysigt med en vagga! <3

Svar på tråden BF Augusti 2016