• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Kela1981

Angående att känna sig som en mamma så gör jag fortfarande inte det efter 2 år ha ha ha....

Känns bara som jag brukar fast med ett barn att hålla reda på ;)

• Mika86

Slemproppen kan ju återbildas med men är ju bra att ta det lite extra lugnt kela, du var ju redan lite mer problem än man bör. Haha känner igen den dör drivkänslan

Ang att känna sig som mamma, kan inte riktigt påstå att jag gör det heller, konstigt kanske, men tror aldrig jag kommer känna mig som mamma då man bara tänker på sin egen typ, jätte märkligt.

Hade varit enkelt om det bara va att köpa en ny men nu få vi vänta på reparatören, kommer som tur är redan på onsdag men kör man 2-5 maskiner/dag så blir det mycket tvätt. I november fick vi vänta i över en vecka o skickade då tvätt till mina föräldrar. Den är bara 13 månader gammal

Va rätt tufft igår, först känna sig allmänt otillräcklig o sen lyckas paja tvättmaskinen med gjorde det definitivt inte bättre

• Misszandra

Jag måste bara rekommendera dessa amningsbhar. Jag har ju dock inte testat amma i dom men de var de skönaste jag någonsin satt på mig, är väldigt kräsen när det gäller bhar och hatar verkligen när det spänner och trycker överallt. Dessa var helt underbara, supermjuka också. 

www.hm.com/se/product/14331

• Nmg

Med dottern så lossnade slemproppen på julafton och hon kom 1/1 så det tog en vecka nästan efter att den lossnat

• Kela1981
    Misszandra skrev 2016-05-27 15:37:36 följande:

Jag måste bara rekommendera dessa amningsbhar. Jag har ju dock inte testat amma i dom men de var de skönaste jag någonsin satt på mig, är väldigt kräsen när det gäller bhar och hatar verkligen när det spänner och trycker överallt. Dessa var helt underbara, supermjuka också. 

www.hm.com/se/product/14331

Vad roligt!
    Det är typ exakt likadana som jag köpte på Lindex :)
    Supersköna! Känns som man inte har nån bh på sig fast att tuttarna ändå sitter där dom ska ;)
  • Kela1981
    Nmg skrev 2016-05-27 16:58:22 följande:

Med dottern så lossnade slemproppen på julafton och hon kom 1/1 så det tog en vecka nästan efter att den lossnat

Hur var du säker på att det var slemproppen?
    Tänker att det är så tidigt så den säkert återbildas men det skadar inte att vara lite extra försiktig :/
    Vill inte att hon ska komma nu även om hon gärna får komma ett par veckor tidigare än beräknat :)
  • Nmg

Har för mig att den va lite rosastrimmig och den liknade inte nåt annat jag sett tidigare så jag antog att det var den

Kela1981 skrev 2016-05-27 19:39:14 följande:

Hur var du säker på att det var slemproppen?

Tänker att det är så tidigt så den säkert återbildas men det skadar inte att vara lite extra försiktig :/

Vill inte att hon ska komma nu även om hon gärna får komma ett par veckor tidigare än beräknat :)

• Misszandra
    Kela1981 skrev 2016-05-27 19:37:44 följande:
    Vad roligt!
    Det är typ exakt likadana som jag köpte på Lindex :)
    Supersköna! Känns som man inte har nån bh på sig fast att tuttarna ändå sitter där dom ska ;)
    Exakt, så himla sköna. Har haft väldigt svårt att hitta någon skön så blev verkligen överlycklig när det visade sig att denna var himmelriket för mina tuttar haha. 
  • Snuttispluttis

Såg aldrig slemproppen med dottern så har nollkoll på hur den ser ut. Hoppas att bebisen håller sig där inne ett tag till Kela! Men som andra har sagt, den kan ju återbildas :)

Att amma inför familj och vänner har jag inga problem med heller. Men jag kan tycka att de inte behöver stirra eller typ komma nära när jag gör det. Som med dottern. Jag sitter och ammar och då bara svärfar (som jag inte är så nära med) går fram till mig och typ megaglor på dottern (som då sitter fast på mitt bröst). Alltså, lite privacy ändå eller? Hade ni varit okej med det?

Och en annan grej (jo, nu stör jag mig på grejer idag). När jag var hos bm i Sverige första gången här så sa jag att jag hade BF 21 augusti och att i Norge är det 40+3. Då säger hon att i Sverige är BF 39+6, men att vi kan säga 21 augusti ändå, för några dagar spelar ju ingen roll. Alltså, har hon mött gravida förut? Ja, typ 4% får bebis på BF, men vilken dag man är på spelar jäkla stor roll ändå. Iaf för mig! Jag blev riktigt grinig på henne. Usch vad jag känner mig extra grinig idag..

Verkar lösa sig med sjukskrivning för mig iaf. Pratade med norska fk igår (igen) och det verkar som att det är en riktigt dryg liten grej som stoppar upp processen just nu. Jag var mammaledig t.o.m 25 april och min läkare sjukskrev mig från 25 april för att det inte skulle bli glapp. Men då måste fk ändra till 26 april för att det ska bli rätt i deras system och det är en avdelning som tar beslut om sjukpenning och en annan avdelning som ändrar datumet... Men ska nog fixa sig under de kommande veckorna. Så får väl pengar retroaktivt, men bättre sent än aldrig.

Hoppas att det löser sig för er andra som håller på och bråkar med fk!

• Kela1981
    Snuttispluttis skrev 2016-05-27 21:32:05 följande:

Såg aldrig slemproppen med dottern så har nollkoll på hur den ser ut. Hoppas att bebisen håller sig där inne ett tag till Kela! Men som andra har sagt, den kan ju återbildas :)

Att amma inför familj och vänner har jag inga problem med heller. Men jag kan tycka att de inte behöver stirra eller typ komma nära när jag gör det. Som med dottern. Jag sitter och ammar och då bara svärfar (som jag inte är så nära med) går fram till mig och typ megaglor på dottern (som då sitter fast på mitt bröst). Alltså, lite privacy ändå eller? Hade ni varit okej med det?

Och en annan grej (jo, nu stör jag mig på grejer idag). När jag var hos bm i Sverige första gången här så sa jag att jag hade BF 21 augusti och att i Norge är det 40+3. Då säger hon att i Sverige är BF 39+6, men att vi kan säga 21 augusti ändå, för några dagar spelar ju ingen roll. Alltså, har hon mött gravida förut? Ja, typ 4% får bebis på BF, men vilken dag man är på spelar jäkla stor roll ändå. Iaf för mig! Jag blev riktigt grinig på henne. Usch vad jag känner mig extra grinig idag..

Verkar lösa sig med sjukskrivning för mig iaf. Pratade med norska fk igår (igen) och det verkar som att det är en riktigt dryg liten grej som stoppar upp processen just nu. Jag var mammaledig t.o.m 25 april och min läkare sjukskrev mig från 25 april för att det inte skulle bli glapp. Men då måste fk ändra till 26 april för att det ska bli rätt i deras system och det är en avdelning som tar beslut om sjukpenning och en annan avdelning som ändrar datumet... Men ska nog fixa sig under de kommande veckorna. Så får väl pengar retroaktivt, men bättre sent än aldrig.

Hoppas att det löser sig för er andra som håller på och bråkar med fk!

Eh jag hade blivit vansinnigt illa till mods om svärfar hade glott på det där viset! Vad sysslade han med?! Hade nog blivit ganska förbannad.

Jag är inte jättebekväm med att flasha tuttarna inför folk även om det är familj så jag kommer nog att gå undan. Ammade inte dottern så då var det inget problem. Fick däremot ett "stackars barn" från sambons moster när hon fick reda på att dottern inte ammades. Fy vad arg jag var! Och det var 5 dagar efter fl! Henne pratar jag inte med längre :)
Svar på tråden BF Augusti 2016