• Mika86

BF Augusti 2016

Jo ja jisses vad inlägg, väldigt aktiv tråd Ang ersättning är det inget jag kommer köpa innan utan blir på vägen hem isf. Körde på nån 1 med dottern då det va det hon fick på sjukhuset. Har med hört det där om fixering o omföderska, vet inte om det stämmer, jag har aldrig haft fixerade barn innan förlossningen startar, första va ruckbar på fredagen o föddes på söndagen, andra hade jag förvärkar o va öppen 3 cm men ändå bara ruckbar. Idag är det dax för tul

• Mika86

Jag har aldrig haft problem så med magen, tack o lov, varit nån enstaka dag bara. Curlingmorsan fy fan vad trist kan man inte säga nåt positivt så behöver man inte säga nåt alls. Tyvärr är det ju så med folk att de bara måste slänga ur sig dumma saker för att de kan

• Mika86

Zarizen gud vad skönt att höra att det går så bra för honom, måste kännas jätte skönt för er del med. Hoppas ni få komma hem o avsluta sommarlovet tillsammans allihop hemma

• Mika86

Lycka till curlingmorsan, hoppas det går bra o att du lyckas, hade hellre gjort så jag med, bättre än äcklig dricka o sen bara sitta o dryga i en obekväm soffa i 2 timmar. Kela jag håller med, det känns faktiskt rätt konstigt att det snart är dax, igår va det 7 veckor kvar till förlossningen o det är ju snart lixom o om mindre än 3 veckor till innan jag är beredd på att han kommer, shit alltså nu måste jag få allt färdigt både liggdelarna o babyskyddet är undanlagda än

• Mika86

Kela haha ja precis, jagskulle gå in i viloläge v 30, är 30+4 nu o håller igång för fullt o långt ifrån klar, idag körde jag storstädning i köksskåpen Ang glukosbelastningen så va det jobbigt med fastän, få typ ont i övre delen av magen (typ magsäcken) i vågor. Min BM frågade om jag ville gå o lägga mig men hoppade över det o bara satt o svarade på massa grattis meddelande. Hade inga problem med illamåendet innan jag drack men va lite sen. Olika med beroende på vart man bor, en del får ett stort glas med nån sockerlösning o vi får en 2 dl flaska koncentrerad dryck o ett halvstort glas vatten

• Mika86

Vi har kört med helosan o bephanten o haft hemma redan innan förlossningen. Ikväll har jag tagit fram liggdelarna o tänkt tvätta upp det som går i maskin o lite för hand, men tyget på "väggarna" sitter lixom fast, hur gör man för att enklast tvätta de? Har faktiskt aldrig gjort det förr men nu skulle det verkligen behövas på den ena

• Mika86

Åhh tack kela, så långt som till fb har jag ju inte tänkt Är en urban jungle o tygetdär sitter typ bara fast vid fästena till suffletten som självklart inte gå att ta bort har ju som sagt aldrig tvättat sånt förr så antog typ att man kunde ta bort det tyget med

• Mika86

Oj 25 inlägg sen jag kollade igår , kan inte citera alla o kommer inte ihåg vem som skrev vad Vi har en gamling nu, labrador/border collie som fyller 12 i juli, när vi fick yngsta va han nästan 2 år, han va med o kollade när vi boade o hade oss o när vi kom hem från bb så hälsade han i lugn o ro o blev jätte glad, nu är han nog mer "hmmm en till" Jag vill komma hem efter de där 6 timmarna men insett att det nog inte blir, har bedömning kl 13 o räknar högt att han är ute vid 20-21 på kvällen, antagligen åker gubben hem direkt o avlöser barnvakterna o sen hämtar de oss dagen efter, iom att skolan inte ha börjat då så ha man iaf ingen tid att passa. Jag har haft alla möjliga förlossningsställningar, rygg, sidan o typ halvsittande eller så liggande som det bara gick i bilen Smärtlindring har jag bara haft lustgas när jag haft nåt o funkar jätte bra, iofs bara haft den i 1-1,5 timme som längst så vet inte om det kan bli för mycket av den

• Mika86

Moen haha orm, sånt jag med gillar, det o ödlor, mycket kel med såna när jag gick gymnasiet är ju super mysiga djur, dock inte spindlar, usch där gå min gräns. Vi har en vattensköldpadda att skänka till er

• Mika86

Min väska ha varit packad ett tag är två veckor kvar innan jag ska va redo typ, iom att syrran kom tidigt så är jag beredd från v 34. Väskan känns liten, men är ju iom att de tre senaste är vinterbarn. Har en vanlig bag bara, kan ju inte lägga in bild Tre set till bebisen o två pyjamaser, filt, napp, strumpor, mössa. Shorts, mjukisbyxor, t-shirt, nattlinne o underkläder till mig. Amningsinlägg, duschgrejer, hygiensaker, hårsnodd o mobilladdare. Tänker ju åka hem samma dag eller dagen efter beroende på hur dax han föds, har bedömning kl 13 o blir det då så få det nog bli hemfärd dagen efter

Svar på tråden BF Augusti 2016