• Mika86

BF Augusti 2016

Ja mulan det kan man undra men en annan njuter av att se bebisen o skiter i vad de säger om vikten, han kommer väga 3800-4000 ändå.

Min ena bedömdes till 3500 fullgången men vägde 3898 bf-8

Ändra beräknades till 4000 fullgången men vägde 3580 bf-35. Om man räknar på en vanlig viktuppgång på 250 g/vecka så diffade hennes vikt 20% o skulle vägt 4800

• Mika86

Kela det är okej o normalt att det duggar upp till 10% +- så på en bebis på 3500 så "bara" diffa 350 gram så en diff på 700 gram borde ju vara en 7000 bebis då :-/

En jag känner där diffade det 1,5-2 kg, resultat blev en bruten arm o en nervskada på bebisen o 36 stygn på mamman

• Mika86

Kela ja usch för denna värmen, man känner sig alltid typ kladdig av svett, skönt i såna läge att ha ofrivilligt vattenkrig med barnen då i samband med vattning av planteringarna

Isvatten gå det i mängder här men svårt att svalka sig hela tiden

• Mika86

Jo jätte trist att det är så många som ska lägga sig i andras livsval överhuvudtaget egentligen men tycker det va skit mycket omamning för ett tag sen, man måste amma men får absolut inte göra det så nån ser, går ju inte ihop.

Huvudsaken tycker jag är att både mamma o barn mår bra, om det sen är vaginal spontanstartad förlossning o amning eller planerat snitt o flaska spelar ju mindre roll

• Mika86

Jag har hämtat,/fått boxar från lloyds, apotek hjärtat, apoteksgruppen, babyproffsen o allt för föräldrar, mest o bäst tyckte jag apotek hjärtats va, fast i allt för föräldrar får man en newbiebody o 25% på valfri vara.

Inväntar liberos box med

Jag har inga problem med att amma offentligt men är inte nån sån som flashar allt man har utan typ drar upp tröjan lite, men har ammat på de flesta ställe känns det som, allt från affärer till matställen, faktiskt aldrig varit nån som sagt nåt eller kollat konstigt, möjligtvis att nån har kollat med glädje typ (tjej som typ "åh bebis/mammamys)

Har ju ändå ammat ett par år sammanlagt

• Mika86

Orkar inte citera alla inlägg

FK visar dagen innan utbetalningen sker så kan va väldigt jobbigt o förvirrande.

Ang babybox så har vi inte kronans apotek här i närheten.

Väskan är nu helt komplett, amningsinlägg va det sista o de köptes in igår väl förberedd, nu är det bara småbarnens klädeshögar kvar, ligger dock efter med tvätten pga att barnen typ bara lagt kläder på hög i sina rum o då ger så klart tvättmaskinen upp...igen november, mars o igår, hippie vilken psykbryt jag fick igår.

Gillar oxå denna gruppen, allt är lixom positivt på nåt vis, man kan ventilera o spy galla o bara gnälla utan att det blir fel o ingen dömmer nån annan .

Idag gå jag in i v 28, känns helt sjukt att det bara är 10 veckor kvar, snart har vi våra bebisar här

• Mika86

Slemproppen kan ju återbildas med men är ju bra att ta det lite extra lugnt kela, du var ju redan lite mer problem än man bör. Haha känner igen den dör drivkänslan

Ang att känna sig som mamma, kan inte riktigt påstå att jag gör det heller, konstigt kanske, men tror aldrig jag kommer känna mig som mamma då man bara tänker på sin egen typ, jätte märkligt.

Hade varit enkelt om det bara va att köpa en ny men nu få vi vänta på reparatören, kommer som tur är redan på onsdag men kör man 2-5 maskiner/dag så blir det mycket tvätt. I november fick vi vänta i över en vecka o skickade då tvätt till mina föräldrar. Den är bara 13 månader gammal

Va rätt tufft igår, först känna sig allmänt otillräcklig o sen lyckas paja tvättmaskinen med gjorde det definitivt inte bättre

• Mika86

Vi har kvar babysitter vi köpte till äldsta sonen o är superbra, kan lägga bebisen där så kan syskonen mysa alla samtidigt, annars brukar vi använda vagnen som liggplats vid typ matlagning o sånt, har rätt öppen planlösning nere så är smidigt med vagnen inne ändå.

Va en i augustigruppen på fb som fick barn i förgår, en pytte bebis ju men märks att det närmar sig, förhoppningsvis bara 68 dagar kvar för min del

• Mika86

Jo det gick bra för de trots allt, va i v 28 bara, han mådde bra o va en riktig kämpe iaf.

Trist att behöva tillbringa typ hela sommaren på ett sjukhus, visst är värmen förbannat jobbig men bättre att va en blöt pöl än att dras mellan barnen hemma o det på sjukhuset

• Mika86

Ja fy inte innan v 35 iaf så länge måste han allt vänta, står hellre ut med att känna sig som en svettpöl. Men man blev ju verkligen påmind o att det är så nära när han föddes o ändå mår bra.

Snuttispluttis åh vad mysigt att bowla va jätte länge sen jag gjorde det trots att vi ha en bowlinghall jämte dagis.

Kläder ja det är inte lätt, köpt lite begagnat o lite nytt genom åren men överdelar ha jag köpt vanliga fast lång modell

Svar på tråden BF Augusti 2016