• Mika86

BF Augusti 2016

Önskar alla en fortsatt trevlig midsommar, hoppas dagen varit bra för alla. Här är man glad att vi bara varit hemma, förutom att jag o ena pojken va o handlade. Har ju inte kunnat ha mer än underkläder på sig så va en riktigt jobbig handling, va underbart att sätta sig i bilen med en slush sen. Skulle nog oxå behöva lite åska uppe i småland

• Mika86

Kela du skickade upp för lite oväder fick pyttepyttelite åska bara. Ja fy tjejer här är en till som lider av värmen, det är jobbigt på alla vis både värmen o sömnen. Ibland vill jag ha ut honom men samtidigt inte uom att vi då kommer få bo på neo under sommarlovet o det vill jag verkligen inte så står hellre ut med värmen

• Mika86

Misszandra jo här är alltid massa inlägg o sen missar man att svara på alla Jag börjar med fundera nu, har köpt o packat ner tunna långbyxor o långärmade bodies, det blir kanske väl varmt :-/ men samtidigt är det inte jätte varmt på sjukhuset ändå, haha känner mig som förstagångsmamma Tror nog vårt blir bra iom att vi planerar att åka hem så fort som möjligt Vi får blöjor o bindor under hela bbtiden

• Mika86

Tycker body i för stor stl är lättare än för stora byxor, de trillar bara ner. Heldress är fint men inte jätte behändigt så, de små bruka design ihop benen o då fastnar de i midjan. Tycker det är jätte svårt med vädret, svårt att veta om det är strålande sol eller ösregn just den dagen de föds, när de andra har det lixom bara varit kallt o sen snö eller inte snö :-/

• Mika86

Våra barn har alla haft 50 i början egentligen men vi ha varit för tröga o inte haft det i väskan för de kläderna är så små :-/ ha inte lärt oss förrän nu. Jag vägde 4250 o va 53 eller 54 lång, gubben vägde 2000 men minns inte längden, båda är 2 veckor över tiden. Våra barn ha vägt 3580-3984 o varit 51-53 långa o alla innan bf så vet inte om storlek o graviditetslängd gå så mycket i arv från nån av oss

• Mika86
    Kela1981 skrev 2016-06-25 20:57:06 följande:
    Ojsan! Sorry ;) Ska försöka igen ikväll. Vi har ett nytt oväder som precis dragit igång :)

Haha tack hoppas du har bättre träffsäkerhet ikväll
  • Mika86

Zarizen vad härligt att få uppdateringar från er skönt att han mår så bra, hoppas hela familjen mår bra trots att ni inte är hemma allihop. Jag va hos BM idag, gått upp totalt 7,4 kg o 0,9 över inskrivningsvikten, lillkillen sov när vi va där så första gången det va lätt att få göra hjärtljuden

• Mika86

Ja känns helt sjukt faktiskt att vi haft denna tråden så länge, den känns ju ny fortfarande. Lypsyl är bra att packa ner, använder man lustgas så blir man lätt torr om läpparna. Napp har jag packat ner, hade en son som skrek o skrek när det kom mat vissa gånger, då funkade lillfingret o sen va det ett h*vete att få honom att ta napp bara lillfingret som dög. Idag har jag o ena pojken bäddat vagnen medans en annan pojk ligger o spyr/sover/titta på tv

• Mika86

Misszandra vad skönt att din BM förstod dig, sånt är guld värt, sen hoppas jag ändå att du slipper gå till bf. Jag fick en hinnsvepning 12 timmar innan pojken föddes men den hann inte ha nån effekt utan blev igångsatt. Välkommen DigiC o Grattis hit är alla välkomna, tycker det är jätte kul att denna tråden är så aktiv. Haft mycket sd idag men lyckats lugna ner de med lite sömn men varade typ en timme efter jag vaknat, tror det är mycket runtom nu som gör det. Nån som haft magsjukan så här sent i graviditeten? Rädd att då det av sonen nu o att det ska bli värre sd pga det o kanske starta förlossningen

Svar på tråden BF Augusti 2016