• Mika86

BF Augusti 2016

Mulan så känner jag med, allt är färdigt här så med vagn o säng o allt men ändå känns det som en evighet till augusti, på fredag ha jag en månad kvar till fl så kan tänka mig hur du känner. Curlingmorsan japp ändrade till 08:30 istället för 13, ha nog mer chans att komma hem samma dag då tänkte jag o man slipper gå halva dagen o bara vänta på att få åka. Jag är med nojjig för det, känns som det är många som fått för tidigt på fb, är kanske i samma grupp du o jag? Extra nojjig med när det typ bara är pojkarna som föds för tidigt o jag väntar en pojk. Usch låter som det kan bli jobbigt för er om det blir för långt innan bf, kan inte sambons ex ställa upp o ta pojken om det krisar?

• Mika86

Curlingmorsan precis så jag med kände. Vill hem efter de där 6 timmarna. Vad jobbigt att exet bor så långt iväg. Klart han vill va med, här missade gubben förra förlossningen då jag åkte ambulans själv, kändes faktiskt väldigt trist för både honom o mig men visst det rättade till sig sen, nu är det typ bara han som kan natta henne o hon är verkligen pappas flicka. Hoppas för er att det startar rätt vecka då. Jag är oxå med i augustimammor2016 tror det är fyra eller fem pojkar där o en flicka o här är det ju zarizens pojk. Tror det är väldigt många pojkar överlag som ska komma i augusti med så spelar ju säkert roll

• Mika86

När jag va hos BM för snart 2 veckor sen hade jag gått upp 2 kg sen inskrivningen men gick ner en del så totalt är det nog 8 kg. Besök nu, nä fy fan inte så länge, ett par timmar är ju okej men inte dagar, den lilla ork jag har lägger jag på barnen o sen tvingar mig på kvällarna att typ torka bord, ta diskmaskinen/tvättmaskin eller nåt sånt men orkar egentligen inte men samtidigt få jag panik om gubben inte gjort det

• Mika86

Välkommen Mal Mal Bara snacka på o ställ frågor om du har funderingar Jag har med haft "mensvärk" onsdag eftermiddag o nästan hela torsdagen men badade o sen ha det varit lugnt. Här låg lillkillen på rätt håll o rörlig för 2 veckor sen men för 3 veckor sen låg han på tvären. Ja visst är vi riktiga tjurkärringar ibland o svårt att hålla käft, sån är jag särskilt när jag sovit dåligt, vilket är typ varje natt, är vaken ett par timmar de flesta nätter o är riktigt jobbigt o sen mycket sd på det så en jäkla pärs att ens tömma diskmaskinen Så som jag håller på o stönar o stånkar på nätterna ha gjort att gubben varje natt frågar om det är dax Hoppas inte det blir förrän om tidigast två veckor . Nån som har nåt tips på om man kan lindra trycket neråt? Märkte igår efter ett par timmar i badhuset att det va så lugnt o skönt med allt med magen men kan ju inte bo i badhuset

• Mika86

Misszandra herregud jag hade blivit galen på kärringen, be din kille säga till henne på skarpen nu, det är ju varken kul att höra eller bra med tanke på att du va rädd innan. Om det skulle bli en sån bjässe som hon påstår så hade din BM reagerat på magens storlek redan o med er längd så blir nog bebisen inte så lång heller. Hade varit så extremt kul om bebisen är 48 cm o väger typ 2900 o sen få lägga en så klockren kommentar till farmorn sen Jag har haft sf mått i dem veckan jag är, 34 cm i v 34 osv men ha för mig jag varit 38 cm som max. Ska till BM idag o bli spännande att mäta magen o prata förlossning

• Mika86

Mikamon stort grattis vad skönt att det gått så bra ändå att hon va så tidig. Nmg de räknar 21-20 så om du ansöker 21 augusti till 20 september får du utbetalt 25-27 september. Jag anmäler en månad i taget o gjort sen barn nr 2

• Mika86

Välkommen Lovegbg Snuttispluttis, samtidigt som jag förstår att du känner dig värdelös så är du INTE det. Jag känner mig med värdelös en hel del dagar fast pga att orken/kroppen tryter men samtidigt vet jag att psyket är som det är. Jag håller verkligen tummarna för att det snart dyker upp nåt boende, som med allt man letar efter så kommer det när man minst anar det. Har legat dunderförkyld nu o idag är jag piggare o feberfria, vaknade utan röst i tisdags så barnen o gubben hade ju kul, sen legat utslagen, hade räckt med förkylning ELLER graviditet men nä då jag ta båda samtidigt O extrem huvudvärk oxå på det

• Mika86

Nmg du får prata med gubben redan nu om hur du känner inför olika saker, så ni är med på samma sak så kanske det slipper bli konstigheter sen. Sen måste man nog lära sig att va bestämd, "det är såhär vi gör" lixom. Jag delammade bara förra barnet men va aldrig nån som frågade om de fick mata, ja förutom syskonen då. Snuttispluttis tack. Gud vad skönt att det verkalösa sig med boende nu kommer ju när man minst anar

• Mika86

Jag har varken svärmor eller svärfar, tråkigt nog, man saknar svärmor o barnen hade velat ha sin farmor, hon dog när vår förstfödde va 7 månader o då hade hon legat på sjukhus i 2 månader. Svärfar klarar jag mig utan då han va riktigt elak mot svärmor o deras barn när de va små (min gubbe o två bröder) Mina föräldrar lägger sig inte i så, särskilt inte mamma på nåt vis nångång. Vi ha däremot annan släkt som varit fenomenal på det planet o väldigt bestämt med att hens sätt är det bästa o alltid rätta. Här är allt klart o vi inväntar förlossningen bäddat vagnen med hannduk, lakan o täcke o kudde, sen om det blir täcke eller en tunn filt får vi se när han kommit. Idag ett par timmar efter sex så hade jag en pyttepytteliten ljusrosa blodfläck i trosorna, tror ju definitivt inte att det är nåt på g utan bara sköra slemhinnor nu när jag är så förkyld, få ringa fl eller BM imorgon om det blivit mer :-/ kruxet är att vår barnvakt kommer hem först på onsdag eftermiddag/kväll

Svar på tråden BF Augusti 2016