• Mika86

BF Augusti 2016

E81 skrev 2016-05-30 20:12:26 följande:

Hej!

Är (snart) 35 år och gravid med mitt andra barn, har en son född 2006. Bebisen, en pojke, är beräknad till den 8/8, men eftersom jag ska föda med planerat kejsarsnitt så lär förlossningsdatum bli runt den 1-2/8. Kan man hänga här? =)

Bor i Stockholm och jobbar som förskollärare. Har sökt graviditetspenning men inte fått svar än (vågar inte hoppas för mycket) fr o m den 8 juni, annars jobbar jag t o m den 21 juni. Just idag känns det dock som att jag knappt kommer orka jobba veckan ut. Fy i satan vad trött, svullen, snorig, stel och allmänt hopplös man kan känna sig ibland? Hur har ni det? 

Välkommen till vår lilla skara o Grattis med, har oxå en son född 2006

Jag känner mig som en blöt sprängfylld badboll lider verkligen av värmen redan
  • Mika86

Hazel grace nej fy fan vad trist med avslag särskilt nu när det är semestertider o grymt varmt.

Misszandra åh hoppas det kan funka. Ska nog öva det jag med de ska ju ändå lyssna på sina föräldrar så lika bra att börja i tid. Fast ska tjata o tjata om att han ger fan i att komma hemma o innan v 37+0

• Mika86

Haha kela då förstår jag dig, bättre att då försöka övertala bebisen om att ligga där inne till bf eller nån vecka mer

Jag har fått tidigare för varje barn (eller ja tvåan o trean kom båda bf-4) men hoppas verkligen inte att det bli ännu tidigare nu då förra kom i v 34+6, få allt sätta plugg, visst är det trevligt att träffa ambulanspersonalen då de alltid är trevliga men nä det finns andra som behöver de bättre.

Usch ja dessa nätter, allt är obekvämt eller gör ont,klarar inte ligga på rygg mer än max 5 minuter även om det är bäst för min ömma nacke

• Mika86

Åh grattis E18 till gravpenningen.

Min mammas förlossningar ha varit rätt lätta dock har hon gått över tiden med alla tre, jag som yngst va på väg att komma utanför bb, va kanske därför vår br 4 kom innan sjukhuset.

Säger som de andra med småbarn, man är lixom inne i det så man är typ redan vän, visst kan man va slut på kvällarna nu när man egentligen skulle vilja göra massor, går hemma med de två minsta (1 o 3 år) på heltid så full rulle. Är likadant när folk frågar hur vi orkar med så många barn, det är svårt att svara för det är lixom så vårt liv är, det kan väl va jobbigt med två med väl

• Mika86

Våra barn är födda: maj 2006, september 2008, november 2010, januari 2013 o januari 2015

• Mika86
    Kela1981 skrev 2016-06-01 10:02:01 följande:

Herregud Mika! Jag blir trött bara jag läser det ha ha ha ha.... Men det är som du säger att man är van nu. Plus att det är ju inte det att ni gick från 0 till 5 barn direkt! Dom kommer ju (oftast) 1 och 1 ;)

Haha nä fy fan för o få femlingar som första, vi ha haft tur att få en åt gången

Det är verkligen jätte svårt att veta hur o vad man ska svara när folk undrar hur man orkar, ja det handlar kanske om prioritering med, vi har kanske större tvättberg än andra ibland eller ett stökigare hus men tycker det är värt det, efter förlossningen kan jag hålla igång mer efter att de lagt sig
  • Mika86

Åhhh zarizen att lycka till er nu, hoppas allt går bra o att bebisen stannar lite till, eller så länge det bara går, visst är det skit trist att va inlagd men håller tummarna för er

• Mika86

E18 ja det ligger nåt i det hon sa, visst vår äldsta är 10 när nr 6 kommer men tycker jag faktiskt kan hålla med henne en del, man själv får lite mer tid själv då de alltid har nån att leka med.

Zarizen finns det hopp om att det slutar sippra o du få komma hem eller är det sjukhus tills han föds? Förstår att allt måste va som en mardröm nu

Här är väskan packad sen ett par veckor tillbaka vill va ute i god tid denna gången

• Mika86

Hazelgrace haha antingen väldigt stor vagn eller väldigt liten bil vi har haft samma bekymmer men köpte vagn efter bilens storlek istället, fast ha varit med "stor" familjebil (som i själva verket va värdelös ur lastsynpunkt)

Curlingmorsan usch vad det låter jobbigt trodde faktiskt att man fick mer hjälp än så. Är ju inget bra sätt att göra allt för att slippa konflikter, han behöver ju med hjälp att handskas med det, han kommer ju inte att slippa konflikter resten av livet precis. Är inte alls insatt i adhd träsket så men fattar ju att man behöver rätt verktyg att jobba med både barn o föräldrar

• Mika86

Håller verkligen med om värmen, brukar inte tycka att den är så där jobbig men fy fan nu måste man duscha varje kväll bara för att man svettats typ hela dagen, är ju bara meningslöst att duscha på dagen man blir ju lika svettig igen.

Fick ta av mina ringar för ca en månad sen pga lite svullnad, testade de i förgår för skojs skull, nu fastnar de på nedersta leden t.o.m, snacka om att känna sig fet bara, aldrig haft problem med svullnad nån av de andra graviditeterna, börja bli problem med skor med nu så foppatofflorna används väl nu

I vissa regioner få alla göra glukosbelastning o i vissa bara om man ligger i riskzonen (typ högt bmi)

Jag ska göra min runt den 21e men då börjaena pojkens simskola så ska se om jag få göra den veckan innan

Svar på tråden BF Augusti 2016