• Mika86

BF Augusti 2016

E81 skrev 2016-05-30 20:12:26 följande:

Hej!

Är (snart) 35 år och gravid med mitt andra barn, har en son född 2006. Bebisen, en pojke, är beräknad till den 8/8, men eftersom jag ska föda med planerat kejsarsnitt så lär förlossningsdatum bli runt den 1-2/8. Kan man hänga här? =)

Bor i Stockholm och jobbar som förskollärare. Har sökt graviditetspenning men inte fått svar än (vågar inte hoppas för mycket) fr o m den 8 juni, annars jobbar jag t o m den 21 juni. Just idag känns det dock som att jag knappt kommer orka jobba veckan ut. Fy i satan vad trött, svullen, snorig, stel och allmänt hopplös man kan känna sig ibland? Hur har ni det? 

Välkommen till vår lilla skara o Grattis med, har oxå en son född 2006

Jag känner mig som en blöt sprängfylld badboll lider verkligen av värmen redan
  • Mika86

Hazel grace nej fy fan vad trist med avslag särskilt nu när det är semestertider o grymt varmt.

Misszandra åh hoppas det kan funka. Ska nog öva det jag med de ska ju ändå lyssna på sina föräldrar så lika bra att börja i tid. Fast ska tjata o tjata om att han ger fan i att komma hemma o innan v 37+0

• Mika86

Haha kela då förstår jag dig, bättre att då försöka övertala bebisen om att ligga där inne till bf eller nån vecka mer

Jag har fått tidigare för varje barn (eller ja tvåan o trean kom båda bf-4) men hoppas verkligen inte att det bli ännu tidigare nu då förra kom i v 34+6, få allt sätta plugg, visst är det trevligt att träffa ambulanspersonalen då de alltid är trevliga men nä det finns andra som behöver de bättre.

Usch ja dessa nätter, allt är obekvämt eller gör ont,klarar inte ligga på rygg mer än max 5 minuter även om det är bäst för min ömma nacke

• Mika86

Åh grattis E18 till gravpenningen.

Min mammas förlossningar ha varit rätt lätta dock har hon gått över tiden med alla tre, jag som yngst va på väg att komma utanför bb, va kanske därför vår br 4 kom innan sjukhuset.