• Mika86

BF Augusti 2016

Nmg jo det hjälper ju att lägga upp fötterna o tror inte nån reagerar så iom att du är gravid o om de undrarså är det ju en anledning som de bör förstå. Usch för stödstrumpor i denna värmen.

Jag har fått handledsskydd nu o inget kul i värmen det heller men är väldigt glad att det inte är så instängt som med stödstrumpor.

Fin mage du har skattenmust <3

Jag va hos BM igår o mätte magen o lyssnade, sf måttet va 28 nu i v 25, precis som förra gången. Nytt besök om 2 veckor nu märks det att det närmar sig

• Mika86

Curlingmorsan vi lämnar inte så utan få kolla själva med urinprov varje gång, är två olika stickor ena är för äggvita iaf. Järnvärdet brukar med kollas varje gång, eller ja de flesta, jag gå på extra kontroller pga högt blodtryck så vissa besök är bara blodtryckskoll

• Mika86

Kela bra att du fick träffa en så bra läkare tillskillnad från sjukgymnasten.

Bet av egen erfarenhet att man faktiskt ska ta sd på allvar vilket jag verkligen gör denna gången

Hur känns det nu att gå hem på heltid?

• Mika86

Är rätt glad nu att man är mammaledig o slipper krångla med FK, de är ju inte alltid lätta att ha att göra med. Skönt för er som fått igenom gravpenning nu

Sitter med o fundera på det här med årtalet, sånt jag inte tänkt på innan men just de här -tonåren är svåra, 16or låter fånigt men 16ar låter mer fel.

Har ändå barn födda både 13 o 15 men aldrig tänkt på det, haha vilket huvudbry man fick nu

• Mika86

Kela håller med dig, bara en idiot anställer en gravid ju men inget arbetsförmedlingen fattar.

Men skönt att kunna va hemma o ta det i din takt ändå, för jag hoppas att du lugna ner dig om du få massa sd.

Få vila imorgon istället vet hur det är med allt man vill göra med

• Mika86

Kela förstår dig jag är likadan, visst kvällarna stupar man lätt i soffan efter en full späckad dag har ju ändå två barn hemma på heltid (+3 skol o dagisbarn). Men det är skönt att göra nåt, tills fogarna säger ifrån

Som idag, tvättat, tumlat o vikt 4 maskiner tvätt o skurat golv i tvrummet, vattnat planeringen ute o duschar barn, blev nog lite väl mycket.

Curlingmorsan jo o är ju 100 år sen de KANSKE använde 16...så visst bli det konstigt.

Lär ju finnas nåt ord för de när de börjar skolan

• Mika86

Kela tack

Allt bli nog vad man gör det till men sen så är alla utom 5 åringen jätte lugna, visst minstingen är rymningsbenägen så fort vi leker ute på tomten men väldigt lugn annars, sen har jag rätt lätta graviditeter med tycker jag, visst lite ont i fogarna ibland men annars är det ändå bra o typ som vanligt

• Mika86

Misszandra grattis vad skönt att ha fått igenom det.

Snuttispluttis lycka till med flytten nu, bet hur jävligt det kan va, vi flyttade 2 månader innan bf när jag väntade andra barnet, flyttade till ett fullsmockat hus med ett litet rum tomt.

Ang humöret ja jisses, vet inte vad det beror på men blivit så sjukt lättirriterad nu, inget bra med fredagen den 13e kan jag lugnt säga

Innan va jag typ bara ledsen o nere men nu är jag bara arg, kanske beror på värmen,dålig sömn o irriterande skenor på händerna typ hela dygnet

• Mika86

Jag har med 104 dagar kvar till bf men typ 90 kvar till bebis <3

Jag har med moderkakan i framvägg, haft det en gång innan med o aldrig hört att det ska va nån risk o aldrig gjort extra ul pga det (nu blev det ett i v 24 oetti v 32 men pga blodtryck)

Haha ja jisses vissa dagar få han ta mycket, typ idag haha o en söndrig skurspann nu kan man skratta åt det men då, åhhh vad arg jag va då

• Mika86

Det enda som är kvar att köpa här är amningsinlägg, är det enda som är tråkigt med syskon, blir inte lika mycket att köpa.

Bytte syskonvagn för ett tag sen o babyskydd köpte vi av min kompis när jag väntade dottern så kan använda det till bebisen med.

Jag har med vaknat av sd nån natt är lite obehagligt så tur det inte händer för ofta

Svar på tråden BF Augusti 2016