• Mika86

BF Augusti 2016

Mal Mal skrev 2016-07-21 11:37:52 följande:
    Mika86 Värkarna var sjukt intensiva, mkt värre än med första, men de blev aldrig riktigt regelbundna 6-8 min. Inte ens de få krystvärkarna i utdrivningsskedet kom tätt. En kort krystvärk o huvudet kom ut, men sen fick de tvinga fram en till genom att trycka på magen....så kunde han ju inte stanna Min första kom på igångsättning -10, andra kom på +5. Låg med jobbig mensvärk med smärttoppar var 7:e minut inatt (03-07), kom lite slempropp på morgonen också. Den kom även i delar för två veckor sen. Men nu är läget lugnt. 13 dgr till bf.

Låter verkligen inte som en smidig förlossning :&( hoppas det blir bättre denna gången. Mina har kanske varit alldeles för smidiga istället. Hoppas det kan bli värre i natt, låter illa men måste ju bli värre för att det bli bebis, gör ju inget om det blir lite innan bf
  • Mika86

Grattis till nya lyan snuttispluttis, så jäkla skönt att det löste sig så bra ändå även om det verkligen va typ i sista sekunden. Min foglossning har släppt nån vecka efter förlossningen när den varat som längst, även varat nån dag bara med. Ikväll känner jag av hela bäckenet kan man lugnt säga, suttit på cirkus med barnen i 2,5 timme, blir ett varmt bad nu o sen alvedon för att kunna somna

• Mika86

Så söt han är zarizen o underbart att allt gått så bra ju. Jobbigt här med, från onsdag så är det helt okej att komma (kommer vai v 35+5 då enligt rul, 37+5 enligt mensen) Gubben gav mig en lång laddsladd till mobilen idag o tyckte det kunde va bra att ha i väskan, om jag skulle bli liggande, sa då att jag inte har tid med det, fick bara till svar "vi klarar oss här hemma ändå" haha Jobbigt psykiskt med när man vill orka mer, vill inte va en lat tjock pensionär som måste sova på dagen Tror inte heller ett dugg på all skrock om att starta förlossningen, med ena pojken hade jag förvärkar o testade då hur mycket som helst men inget hjälpte

• Mika86

Oj shit alltså, missar en dag o massa nya inlägg att läsa igenom Kommer knappt ihåg vad man läst Usch stackars liten mal mal riktigt otäckt sånt, vår äldsta blev med stucken på insidan av läppen, han va 3 då så vet verkligen hur just den panikkänslan känns. Ang med när bebisen kommer i förhållande till bf o tidigare förlossningar, det finns verkligen inget som skulle va nåt mönster där, jag har fått alla tidigare o tidigare (förutom nu) sen har jag en kompis som gått längre än med första men ändå lite typ utspritt o blandat. Enda man kan säga är väl egentligen att ändra förlossningen gå fortare än första. Va hos BM idag o han ligger fortfarande högt upp o rörlig, känns ju som att jag kommer gå i evigheter till

• Mika86

Massa läsvärda inläggigen Ang förlossningsställningar så har jag fött på sidan två gånger, på rygg två gånger o en gång, hmmm ja typ så sittande det går i bilen. Tyckte alla ställningar funkade lika bra, 20 minuters krystvärkar på sidan första gången, 4 minuter på sidan, 4 minuter på rygg o de andra två vet jag inte hur länge de varade Nmg jag får mer sd ju mer jag rör på mig o håller i sig flera timmar efter med

• Mika86

Här har barnen varit 53 cm 3880 g bf-1 53 cm 3984 g bf-4 52 cm 3910 g bf-4 52 cm 3898 g bf-8 51 cm 3580 g bf-35 Litar inte på tul som nu säger 3500 fullgången utan chansar på 3796 när han kommer ca 2 veckor innan bf Här måste man anmäla ändring men vet inte hur länge innan. Som föräldraledig så gå syskonen som skolbarnen så här börjar de 22/8 så vi har lite tid på oss att lära känna lillebror, iofs har vi inga dagisbarn nu utan bara tre skolbarn. Nåt riktigt löjligt med här är att vi med jämna mellanrum måste lämna inkomstuppgifter trots att vi inte betalar för de 15 timmarna

• Mika86

Vad spännande misszandra, hoppas det är över snart då Lycka till moen, så underbart att kommit dit. Känner som nmg tycker oxå det känns sjukt långt bort. Man letar ju tecken o verkligen försöker få igång det lite, typ färdknäppen, ja det blir värre tillfälligt men efter ett par timmar är det som vanligt igen. Imorgon är det en vecka kvar till bedömning men tror knappt det blir igångsättning ändå utan bara ny bedömning o sen ytterligare en ny

• Mika86
    Misszandra skrev 2016-08-01 07:32:00 följande:
    02.34 kom min älskling till världen. Allt började igår natt med värkar, åkte ju in till fl på morgonen och var öppen 1cm. Åkte hem och lyckades både tvätta, diska och laga mat med hjälp av sambon. Åkte in till fl på kvällen igen då jag tyckte det hade blivit värre och behövde citodon och sömntablett, det visade sig att jag endast öppnat mig 0.5cm på de 12-14h. Åkte hem vid 22, tog citodon och sömntablett, använde både värmekudde och tensapparat även bad men jag hade så ont att jag klarade inte av att vara hemma längre. Åkte in till fl vid 01. Var fullt öppen och han föddes som sagt 02.34. De sista 8.5 cm gick snabbt som satan. Ligger nu på BB med min guldklimp i famnen<3

Stort grattis vad mysigt att det är över nu. Extra stort grattis iom att du är vår första augustimamma
  • Mika86

Grattis moen Riktigt härligt att bebisarna börja komma nu, va ju inte så länge sen tråden skapades, känns inte så iaf men ser man framåt så känns allt som en evighet. Låser jätte gärna om era förlossningar misszandra o moen när ni orkar. Kände ni nån förvarning dagarna innan? Sa till gubben igår att han få julstäda i år för jag kommer va gravid med en 10 kilosbebis pessimist javisst Har just nu inga förhoppningar alls inför igångsättningsbedömningen nästa måndag, har bara lossnat pyttelite slempropp o inga förvärkar eller nåt

• Mika86

Ang vikt så bör jag inte säga nåt då jag är jätte konstig, vägde sist hos BM 0,4 kg mindre än när jag blev gravid o 1,3 kg mindre än gången innan. Totalt gått upp 7,4 kg Här va det med försök till vräkning igår, torkade hela kylen, alla skåpsluckor, tvättade o vek massa, plockade upp alla leksaker o annat från golvet, städade toa men inte fasen hjälpte det nåt Färsk annanas ska funka men man behöver äta typ 7 St

Svar på tråden BF Augusti 2016