• Mika86

BF Augusti 2016

Åh vad skönt curlingmorsan att det gick så bra, verka ju väldigt lovande, en igångsättning är ju inte så jobbigt för vården som snitt så bör ju gåbra.

Nmg har inga direkta tips jag heller men man lär sig va ekonomiskare under tiden tro jag, eller vi ha gjort.

• Mika86
    Anonym (Alex) skrev 2016-05-18 16:38:08 följande:

Hej allihopa! Behöver hjälp med en fråga, kan ett samlag jag hade 6e september resultera i en graviditet med en bebis som enligt flera ultraljud har BF den 14e Augusti? Eller måste samlaget ha skett i November månad?

Nopp helt omöjligt, jag hade bf den 11/8 o hade då mens 6/10.

Är det nåt som inte stämmer ang uträkningen eller är du orolig att fel kille är pappan?
  • Mika86
    Anonym (Alex) skrev 2016-05-18 17:18:24 följande:

Måste med säkerhet veta att killen i September inte är pappan.. Hade ingen koll på mensen så har gått utifrån ultraljuden, som säger att samlaget ska ha skett i November.

Okej, ja då förstår jag lite mer men är alldeles för lång tid även om ul diffat extremt (jag har haft koll på äl o blivit flyttad upp till 16 dagar)

Du kan va lugn septemberkillen är definitivt inte pappan
  • Mika86

Massa inlägg att läsa nu bara för jag inte kollat sen igår

Är kul med en aktiv tråd ju.

Vill hälsa nya tjejen välkommen o säger grattis

Den tröjan va riktigt bra zarizen, tur att jag faktiskt slipper bära en sån, haft väldig tur på både det planet o kommentarer, va först denna graviditeten som en ha frågat om det va två men aldrig förr varit med om det, trodde faktiskt folk va trevligare än så.

Trött, vet inte men betydligt mer "borta" vissa nätter drömmer jag jätte konstigt o sen är man halvkonstig hela dagen, utlöst larmet två gånger på typ 2 veckor, vi måste larma av innan vi gå ner men jag ha bara gått halvt medveten o vaknar till lite mer när det tjuter dom fan i hela huset

Tvåsiffrigt nu o typ 11 veckor till förlossningen, hoppas jag iaf, det är ju inte så länge till ändå.

Köpt massa sommarblommor o planterat med barnen nu, jätte skönt o mysigt men bli så påmind med om att det faktiskt snart är sommarlov o snart bebisdax <3

• Mika86

Tycker så synd om er alla som behöver utstå all skit på alla vis, läst massa inlägg nu men inte hunnit skriva nåt.

Vet själv hur det är att va ung mamma, eller ja "utstickande" mamma, fick första som 19 åring o va en del konstiga blickar o kommentarer men faktiskt en del positiva med, allra värsta kommentarerna har faktiskt inte varit om min ålder utan om åldersskillnaden på barnen, antal barn o hur gamla de varit när de börjat på dagis, ha lärt mig i efterhand att skita i de o inse att vi gör det vi tycker är bra för våra barn o oss föräldrar.

Haha gammeltackan fan vad jag skrattade. Hur gammal är du hallonpajen? Jag känner mig gammal som fyller 30 om mindre än en månad

• Mika86

Hallonpajen haha sånt är ju bara roligt att höra när man känner sig gammal. När du skrev gammeltackan så tänkte man typ 45-50 är ju inget ovanligt nu att folk få sitt första barn vid 35-40, förr va det ju vanligare att folk va runt 20-25 men nu är man tydligen ung då istället

Välkommen Jess, kul med fler

• Mika86

Jo väldigt trist med folks syn på andra mycket antagande, man måste nog lära sig att se förbi sånt eller blänga tillbaka.

Ang preventivmedel så vet i fan faktiskt, pga att min mamma haft bröstcancer får jag inte mycket att välja på, inget funkar riktigt bra, kopparspiral va jag nöjd med första gången men andra gången blödde jag som fan, har blivit gravid med mini-piller o p-piller sen pga osäker metod med avbrutet/kondom/säkra perioder. P-stav mådde jag illa i 9 månader. Vet inte riktigt vad jag kan välja på för nåt annat

• Mika86

Hjohannesson usch hoppas verkligen att bebisen stannar ett tag till, få ta det extra lugnt nu både du o kela,visst vill vi alla ha bebisarna i famnen men inte riktigt än, några veckor till få vi allt vänta.

Snuttispluttis hoppas BM besöket gå bra o att du trivs med henne.

Jag är faktiskt inte alls trött på att va gravid, jag njuter....tills foglossningen ger sig till känna, igår hade jag så ont att jag inte kunde tömma diskmaskinen ens snacka om att känna sig värdelös som inte ens kan göra nåt sånt.

Idag är det 95 dagar till bf o bara 60 tills bebisen kommer om han kommer när storasystern gjorde, hoppas iofs inte det men känns faktiskt rätt nära nu

• Mika86

T.o.m jag som omföderska ha svårt att avgöra läget ibland men tror att han ligger med huvudet neråt, misshandlas både på revbenen o högersidan på magen.

De andra barnen, utom en, har legat neråt från när de börja kolla läget

• Mika86
    Anonym (Malin) skrev 2016-05-25 08:23:07 följande:

Hej alla!

Är det någon som har erfarenhet av samtal med läkare inför förlossning? Vi har tid på spec mödravården imorgon för att prata om tul, igångsättning eller ev snitt. Pga av att förra förlossningen var en riktigt mardröm med katastrofsnitt och stor bebis.

Jag vet inte alls vad jag vill denna gång, har inte förberett något "försvarstal" eller nåt sådant..

Jag litar inte alls på tillväxt ultraljuden och det jag vet är att jag vill att dom sätter igång det så fort som möjligt alt. plockar ut honom med snitt. Vad kan man ställa för krav? Eller har man inget att säga till om

Själv? När gör sjukvården nånting som tidigast? I vilken vecka? Känner mig sjukt oförberedd inför det här samtalet....

Hoppas nån har någon erfarenhet som ni kan dela med er av... :)

Jag har fått träffa läkare i v 35 o denna gången bli det v 33-36 för att boka tid för igångsättning men är pga snabba förlossningar, blivit beviljad så tidigt de bara får 37+0.

Tul litar jag inte heller på men gjort två med tidigare barn o fått tid nu för denna.

Har en bekant som fick tul med andra pga att förstå va stor o sen blev hon igångsatt innan bf, tror det va v 38+nånting
Svar på tråden BF Augusti 2016