• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mika86

Zarizen gud vad skönt att höra att det går så bra för honom, måste kännas jätte skönt för er del med. Hoppas ni få komma hem o avsluta sommarlovet tillsammans allihop hemma

• Kela1981

Ååååå vad roligt att höra zarizen!
    Hoppas ni får komma hem snart och mysa allihop <3

• Hazel Grace
    Zarizen skrev 2016-06-20 19:01:43 följande:

Uppdatering:

Lilla Brooklyn mår bra. Har blivit av med navel kateter, ingen cpap eller syrgas, inget dropp. Har sond där han matas med min bröstmjölk varannan timme (jag pumpar ur och har massor...) idag blev han av med kuvösen och ligger i värmebädd eller hos mig då hud mot hud. Hans vikt har vänt uppåt och han är världens finaste :)

Åh missade innan jag skrev förra inlägget. Kul att det går så bra! Wow vilken liten kämpe :) grattis till er!
  • Kela1981

Alltså det är en liten livlig fröken som bor i min mage!
    Om hon fortsätter såhär när hon kommer ut så blir det full rulle på en helt annan nivå än vad jag är beredd på ha ha ha....
    Tidigare så tryckte hon så hårt med ena foten att jag kunde utskilja hennes tår!!!!
    Herregud! Tagga ner! Ha ha ha....

• Moorii
    Kela1981 skrev 2016-06-20 20:45:28 följande:

Alltså det är en liten livlig fröken som bor i min mage!

Om hon fortsätter såhär när hon kommer ut så blir det full rulle på en helt annan nivå än vad jag är beredd på ha ha ha....

Tidigare så tryckte hon så hårt med ena foten att jag kunde utskilja hennes tår!!!!

Herregud! Tagga ner! Ha ha ha....

Haha, hjälp! Nyss tryckte herrn i magen ena foten mot nedersta revbenet så att det liksom fjongade till när han släppte sen. Aj! >< han får gärna ta det lugnt nu tycker jag!
  • Kela1981
    Moorii skrev 2016-06-20 20:57:48 följande:
    Haha, hjälp! Nyss tryckte herrn i magen ena foten mot nedersta revbenet så att det liksom fjongade till när han släppte sen. Aj! >< han får gärna ta det lugnt nu tycker jag!
    O aj! Det där lät inte så skönt heller XD
    Det blir ju inte mer plats för att dom trycker och puttar ha ha ha
  • jess06
    Curlingmorsan skrev 2016-06-20 13:39:22 följande:

Så trött och ledsen på min familj som är väldigt tydliga med att de tycker den här bebisen är "en dum idé". Först var det mamma när jag berättade för henne. Bara negativa kommentarer, inte ens ett grattis. Sedan min lillebror. Så farmor som undrade om det verkligen var planerat. Och nu idag farfar som sa att han tyckte det var ett dumt påhitt. Att jag får skylla mig själv att jag mår dåligt och att det var en dum idé att skaffa ett barn till. De har alla varit tydliga med att de anser att vi har tillräckligt många barn och har fullt upp med dem. Vi har två barn var sedan innan. När vi planerade och blev gravida så hade jag bara mina barn varannan vecka. HATADE det och kände mig halv och tom den veckan de var hos sin pappa. Min sambo har sedan vi flyttade ihop haft sina barn på heltid, de är hos sin mamma varannan helg. Jag och hans barn klickar inte riktigt så jag har tyckt det varit jättejobbigt att vara hemma den vecka mina barn inte varit här. Jag skaffade inte barn för att få vara med dem bara varannan vecka. Men för alla som inte har det så så är det ju tydligen en dröm. Att kunna göra vad man vill varannan vecka. Ja det är en dröm, en mardröm!!! Sedan 6 månader tillbaks så bor min dotter här på heltid också, är hos sin pappa varannan helg. (Mina barn har samma pappa, men det funkade inte med dottern där vv.) Så visst nu har jag fullt upp med henne och hennes träningar, men det gör ju inte att lillebror i magen är en "dålig idé" för det. Blir så ledsen när de inte är glada för min/vår skull. Om de nu tycker som de gör så kan de väl hålla det för sig själva och inte säga någonting istället.

Usch vad arg jag blir när jag läser detta, hur fan kan man uttrycka sig så?! Har de inget bra att säga kan de hålla tyst!
  • Curlingmorsan

Tack snälla för ert stöd! Hade tänkt att Lilleman i magen skulle heta min farfars namn i andranamn, men just nu känns det inte så aktuellt. Inte heller tanken på att låta min bror bli fadder. Men hoppas att de ändrar sig när han kommer ut!!!

Skönt att höra att det går framåt Zarisen! Vilken liten kämpe!

Idag ska jag ta nya blodsockerprover. Glukosbelastning var tydligen inte att tänka på när jag mår illa och spyr i vanliga fall. Så istället har jag ätit en frukost med massa socker, ljust bröd, marmelad, juice, Oboy och yoghurt. Och så ska jag ta nya prover 1 1/2 tim efteråt. Hoppas bara maten får stanna kvar så jag slipper äta igen!!

• Kela1981

Lycka till med proverna idag curlingmorsan. Den där frukosten lät bra mycket godare än den där sörjan man får dricka hos bm :) Jag mår inte illa vanligtvis men den där drickan var nära att komma upp igen :(

Idag har jag exakt två månader till bf. Tycker två månader låter länge men sen börjar man tänka att det är 8 veckor och har jag tur så kommer hon om 6 dvs då är det bara 1,5 månad kvar och det är ju jättesnart!!!!
    Ställde mig och kokade nappar och flaskor nu på morgonen och ska se om jag inte kan plocka ner bebiskläderna från vinden lite senare och börja sortera upp lite :)
    Ååååå nu kan man börja boa på riktigt!
    Ska montera om spjälsängen också så den är redo för en spädis igen <3

• moen
    Misszandra skrev 2016-06-20 12:43:57 följande:

Asså jag har en fråga som kanske inte är helt fräsch, haha. Jag undrar om det bara är jag. Jag har typ varit förstoppad hela graviditeten, gjort nr 2 kanske varannan var tredje dag ungefär och det har inte alltid varit helt lätt, ibland har det gått fler dagar emellan. Nu i en vecka har jag haft typ diarré och behövt gå på toa mellan 2-3 och 5(!!!!) gånger per dag. Det bara vände tvärt och blev en så lustig omställning för en, vad kan de bero på? Nån annan som känner igen sig?

Har konstigt nog varit väldigt lös hela graviditeten även fast jag äter 2x niferex :S Men konstigt nog så ändrades det och har varit förstoppad nu senaste veckan..
Svar på tråden BF Augusti 2016