• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Hallonpajen

Min kompis har fått ligga på avdelning båda gångerna efter att hon fött sina pojkar med epidural så visst händer det! Jag fick epi (mot min vilja) under första förlossningen och petidin under andra. Lustgas båda gångerna. Som er andra har jag oxå velat klara mig utan men den tanken har jag gett upp nu :) Om jag inte får lika lång latensfas som innan vill jag dock försöka med akupunktur, tens och lustgas. Vill inte ha epidural, gärna petidin om det behövs men i ett tidigare skede isf. Jag har fött i halvsittande ställning båda gångerna, har känts helt ok och "normalt".

Mina två har varit nästan exakt lika stora, 53 cm och 3700 g så jag förväntar mig något liknande även denna gång :) kanske lite större då jag är större...skönt att höra att du oxå gått upp en hel del redan nefermiw - jag har gått upp ca 19 kg och är i v 31.

Jess06 - var glad för det! Förstföderskor vill de såklart ha kvar tills allt funkar, men omföderskor vill de tydligen skicka hem så snart som möjligt pga platsbrist. Dit får man alltid komma, men kanske inte stanna så länge som man önskar.

Stolt sytok!
  • Anonym (Nael12)

Hej tjejer. Härligt att läsa igenom allt jag missat här och se att det stöttas och peppas :)

Ni som sytt något åt bebis vill ni dela med er bild? Jag håller själv på med ett babynest :)

• Curlingmorsan

Är risken samma med spinal som epidural, att man kan få svårt att kissa? Jag är livrädd för sprutor men har fått rådet av läkaren att ta spinal så fort värkarna börjar. Blivit riktigt dålig av lustgasen så hade jag kunnat slippa den vore jag glad, även om jag inte tror det. Vill också prova akupunktur.

• Mulan91

Alltså jag minns väldigt lite av min första förlossning... TENS apparat och resten av metoderna ni nämner (förutom epidural och lustgas) finns de tillgängliga på alla förlossningar eller hur funkar det?

• moen
    Mulan91 skrev 2016-06-23 00:19:12 följande:

Alltså jag minns väldigt lite av min första förlossning... TENS apparat och resten av metoderna ni nämner (förutom epidural och lustgas) finns de tillgängliga på alla förlossningar eller hur funkar det?

Nej har förstått att tens inte finns på alla men min BM sa att jag kunde hyra en av henne :) kanske är samma hos din BM?
  • Kela1981
    Curlingmorsan skrev 2016-06-22 23:48:05 följande:

Är risken samma med spinal som epidural, att man kan få svårt att kissa? Jag är livrädd för sprutor men har fått rådet av läkaren att ta spinal så fort värkarna börjar. Blivit riktigt dålig av lustgasen så hade jag kunnat slippa den vore jag glad, även om jag inte tror det. Vill också prova akupunktur.

Hur gjorde lustgasen dig dålig?
  • Curlingmorsan
    Kela1981 skrev 2016-06-23 07:29:09 följande:
    Hur gjorde lustgasen dig dålig?
    Jag blev illamående, yr, kräktes och kändes som jag skulle svimma. Många säger ju att det är lite som att vara full. Jag dricker nästan aldrig och har aldrig varit full så kanske därför jag reagerar så? Mådde så dåligt under speciellt första förlossningen så mycket av min energi och mitt fokus gick åt till det istället för att vara delaktig i förlossningen.
  • Kela1981
    Curlingmorsan skrev 2016-06-23 08:29:30 följande:
    Jag blev illamående, yr, kräktes och kändes som jag skulle svimma. Många säger ju att det är lite som att vara full. Jag dricker nästan aldrig och har aldrig varit full så kanske därför jag reagerar så? Mådde så dåligt under speciellt första förlossningen så mycket av min energi och mitt fokus gick åt till det istället för att vara delaktig i förlossningen.
    Det är precis det jag är rädd för. Dricker inte heller speciellt ofta och blir lätt illamående så jag är väldigt tveksam till lustgasen :/
  • moen

Har tagit lustgas förut och det har inte varit något problem för mig. Men då har det inte varit under längre tid som en förlossning kanske tar... tänkt testa iallafall :) Går ju ur kroppen direkt när man andas vanlig luft som tur är. Man kan bli torr om läpparna (mina läppar är super känsliga) av lustgas så kan va bra att ha med Lypsyl om man tänkt använda det.

• Nmg

Har Ni upplevt lite yrsel nu i 3e trisemestern? Jag gick hem från jobbet idag, kände 2 yrsel anfall vid olika tillfällen när jag stod upp ett tag så jag tänkte att det är lika bra att gå hem och vila. Bebis rör sig så det borde vara lugnt, ska man vara orolig för detta? Är hemma nu och sitter framför fläkten och har tagit av mig byxor strumpor mm, står inte ut i denna värme. Blodtrycket har legat på 119/65, socker i snitt 4,5. Vet inte vad det kan vara, är det värmen eller kan det vara bebis som trycker på nåt? Nån som oxå känt lite yrsel?

Svar på tråden BF Augusti 2016