• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Hallonpajen

Mulan91; det är en doula som är programledare och så är det olika gäster (vanliga människor!) varje gång som berättar om sin förlossning. Väldigt intressant att höra hur andra upplevt det, hur de förberett och hanterat sin förlossning. Olika teman. Det gör iaf att jag funderar mer och tänker igenom hur jag ska "lägga upp det" denna gång.

Jag äter inte speciellt mkt socker och äter nog ungefär samma som med mina två första. Rör på mig mindre dock, pga de tidiga sammandragningarna jag hade, men har ökat på promenaderna nu. Men det är värt att tänka på det där med socker för jag märker ökad aktivitet om jag druckit något sött eller ätit en kaka typ...!

Stolt sytok!
  • Mal Mal
    Hallonpajen skrev 2016-07-12 17:45:49 följande:

Mulan91; det är en doula som är programledare och så är det olika gäster (vanliga människor!) varje gång som berättar om sin förlossning. Väldigt intressant att höra hur andra upplevt det, hur de förberett och hanterat sin förlossning. Olika teman. Det gör iaf att jag funderar mer och tänker igenom hur jag ska "lägga upp det" denna gång.

Jag äter inte speciellt mkt socker och äter nog ungefär samma som med mina två första. Rör på mig mindre dock, pga de tidiga sammandragningarna jag hade, men har ökat på promenaderna nu. Men det är värt att tänka på det där med socker för jag märker ökad aktivitet om jag druckit något sött eller ätit en kaka typ...!

Stolt sytok!
    Hur hittar man denna podden? För en som aldrig lyssnat på någon sådan... Bara hört talas om....
  • Misszandra

Vaknade ungefär 5.30 imorse av att jag hade så sjukt ont i magen, gick och kissade och kände att det lättade lite, lyckades efter många om och men somna om, vaknar igen runt 08 av att min sambo pussar mig innan han sticker till jobbet och har så ont att jag inte lyckas somna om. Vanligtvis sover jag till efter 11. Hade bm besök idag och beskriver att min smärta har blivit värre de senaste dagarna och speciellt idag, när hon ska mäta magen får jag en riktigt kraftig värk som även hon kan känna av, och detta har pågått hela dagen, det blir inte bättre och jag har molande värk hela tiden och riktiga värkar emellanåt. Kan något vara på g? Jag hoppas verkligen det. 

• moen
    Misszandra skrev 2016-07-12 20:13:59 följande:

Vaknade ungefär 5.30 imorse av att jag hade så sjukt ont i magen, gick och kissade och kände att det lättade lite, lyckades efter många om och men somna om, vaknar igen runt 08 av att min sambo pussar mig innan han sticker till jobbet och har så ont att jag inte lyckas somna om. Vanligtvis sover jag till efter 11. Hade bm besök idag och beskriver att min smärta har blivit värre de senaste dagarna och speciellt idag, när hon ska mäta magen får jag en riktigt kraftig värk som även hon kan känna av, och detta har pågått hela dagen, det blir inte bättre och jag har molande värk hela tiden och riktiga värkar emellanåt. Kan något vara på g? Jag hoppas verkligen det. 

Går in i v 38 imorgon och har fått sån fruktansvärd värk. Vaknade flera gånger inatt och va tvungen att gå upp och kissa 7 gånger (!!!) för att värkarna skulle lugna sig! Urs och fy :( Nu på dagen har jag haft värkar till och från men lugnat sig nu på kvällen.. får hoppas att jag får sova inatt utan att bli störd av onda sammandragningar. Det är nästan så man inte kan andas.

Har ingen direkt aptit heller. Men har ganska mycket halsbränna. Finns inget som jag är särskilt sugen på förutom saftiga frukter, men det är nog mest för att jag inte tycker att vatten räcker som törstsläckare.

Åååh grattis mikamon! Nu blir man så sugen på att få träffa sin egna lilla tjej :) Inte långt kvar nu.
  • moen

Förresten! Försäkringskassan godkände min sjukskrivning idag. Känns så skönt! Va pengar som jag inte räknat med att få så blev som en bonus! Men urs va lite det blev.. men men :) Pengar!!

• Misszandra
    moen skrev 2016-07-12 20:33:47 följande:
    Går in i v 38 imorgon och har fått sån fruktansvärd värk. Vaknade flera gånger inatt och va tvungen att gå upp och kissa 7 gånger (!!!) för att värkarna skulle lugna sig! Urs och fy :( Nu på dagen har jag haft värkar till och från men lugnat sig nu på kvällen.. får hoppas att jag får sova inatt utan att bli störd av onda sammandragningar. Det är nästan så man inte kan andas.

Har ingen direkt aptit heller. Men har ganska mycket halsbränna. Finns inget som jag är särskilt sugen på förutom saftiga frukter, men det är nog mest för att jag inte tycker att vatten räcker som törstsläckare.

Åååh grattis mikamon! Nu blir man så sugen på att få träffa sin egna lilla tjej :) Inte långt kvar nu.
    Jag går in i vecka 38 på torsdag, det kanske händer grejer för oss då? Intressant.

En till fråga, har du eller nån annan här haft ont i typ underlivet? Igår började jag få riktigt ont i underlivet, nästan som att det värker på något vis uppe i "fiffi" Det trycker till oftast när jag reser mig upp och rör på mig, inget jag känt igen. Men bm sa idag att han huvud vad ruckbart så kanske har något med det att göra?
  • Mulan91

Jag fick en sån smärta med min förra, det var normalt vad jag förstått :)

Åhhhh lyckosar som gått så låångt! Här är vi på ynka v 34 haha :(

• Nefermiw

Jag var på ultraljud idag där de skulle kolla om moderkakan hade flyttad på sig. Det hade den inte. Den är 13 mm från livmoderhalsen och där ska vara minst 20 mm, så det blir altså ett planerat kejsarsnitt. Jag har fått tid den 8 augusti. Jag har bf den 20 augusti så det är ju nästan två veckor tidigt. Jätte konstigt att veta dagen när jag ska få lillebror i famnen.

De gjorde också ett ordentligt ultraljud där en barnmorska tittade och mätade alting på lillebror och hun så då att vänstra njura var lite för stor så nu ska jag tillbaka på ett ultraljud om två veckor för att kolla om det har blivit bättre. Det är så marginalt att man inte ska oroa sig, men bra att de har koll på sånt. Barnmorskan var så jätte trevlig. Hon gav mig ett 3D ultraljudsfoto av lillebrors ansigt, eftersom hon tyckte synd om att min man inte kunde vara med idag.

Nu undrar jag bara vilka kläder jag ska packa i väskan åt mig själv. Typ, vilka trossor är sköna att ha på sig när man fått ett snitt?

• Hallonpajen
    Mal Mal skrev 2016-07-12 19:28:27 följande:

Hur hittar man denna podden? För en som aldrig lyssnat på någon sådan... Bara hört talas om....

Jag har iPhone och har en app som heter Podcaster. I den kan man söka efter poddar så jag sökte på "förlossning". Kostar ingenting!

Jag känner som du Mulan91, bara vecka 34...38 och värkar - då är det ju dags när som helst!! Hoppas ni får vila emellan värkarna innan det drar igång på allvar moen och misszandra!
    Stolt sytok!
  • Kela1981
    Nefermiw skrev 2016-07-12 21:09:11 följande:

Jag var på ultraljud idag där de skulle kolla om moderkakan hade flyttad på sig. Det hade den inte. Den är 13 mm från livmoderhalsen och där ska vara minst 20 mm, så det blir altså ett planerat kejsarsnitt. Jag har fått tid den 8 augusti. Jag har bf den 20 augusti så det är ju nästan två veckor tidigt. Jätte konstigt att veta dagen när jag ska få lillebror i famnen.

De gjorde också ett ordentligt ultraljud där en barnmorska tittade och mätade alting på lillebror och hun så då att vänstra njura var lite för stor så nu ska jag tillbaka på ett ultraljud om två veckor för att kolla om det har blivit bättre. Det är så marginalt att man inte ska oroa sig, men bra att de har koll på sånt. Barnmorskan var så jätte trevlig. Hon gav mig ett 3D ultraljudsfoto av lillebrors ansigt, eftersom hon tyckte synd om att min man inte kunde vara med idag.

Nu undrar jag bara vilka kläder jag ska packa i väskan åt mig själv. Typ, vilka trossor är sköna att ha på sig när man fått ett snitt?

Vad skönt att du fick en bra bm denna gången som kunde kolla och förklara lite bättre för dig.
    Även om det inte är nån stor avvikelse så är det ju skönt att få ordentlig information så man slipper oroa sig :)

Cubus har boxertrosor utan några sömmar alls som är väldigt töjbara och mjuka. Såna använde jag efter att jag snittades. "Love to wear" tror jag det står på dom och dom funkar bra med stora bindor också ;)
    Använder samma sort nu under denna graviditeten. Dom finns som hipster osv också om man inte vill ha boxer-varianten.
    Annars så tänk på att ha löst sittande kläder. Jag gick i klänning stora delar av tiden efter för att slippa oroa mig för att det skulle skava. Plus att det var typ 100 grader varmt när dottern föddes :)
Svar på tråden BF Augusti 2016