• Nmg

BF Augusti 2016

Hej vet ni hur det är med kolesterol under graviditeten? Gjorde ett hälsotest genom jobbet idag och mitt kolesterol Låg på 7,3!! Mitt blodtryck var bra. Hon sa att det kan påverkas av graviditeten, har googlat lite och på vissa sidor står det oxå så.. Har ni

Nån erfarenhet av detta?

• Nmg

Usch för glukosbelastning inge roligt alls! Hoppas det gick bra idag!

Har en fundering om blodsockervärden, vad har ni för värden när ni kollar? Jag hade 4 ,0 fastande och 5,0 när jag gjort glukosbelastningen (2 Tim efter) vanliga stick i finger prover ligger jag på ca 4,5 nån timme efter att hag ätit. De säger att det är bra värden men det känns liksom lite lågt efter mat? Och att man inte ska hamna under 4...

Frågade bm idag om kolesterolvärdena och hon sa att de inte är tillförlitliga när man är gravid, skönt då har man fått svar på det...

Sen håller mina järnvärden att gå upp oxå, hade 96 10 juni, och igår 108. Ätit extra järn sen 5 dagar tillbaka. En extra Niferex samt blutsaft!skönt

• Nmg

Jag har färgat håra flera ggr, jag har tyvärr lätt att få gråa hårstrån (fick första bär jag va 21)!så jag färgar hårbotten ofta, köper färg hos frisören. Vill inte ha gråa hårstrån och vara gravid haha ser lite konstigt ut...

Hazel Grace skrev 2016-06-21 15:51:21 följande:

Är det någon som vet hur det är med att färga håret under graviditeten? Barret ser hemskt ut här. Hört att kemikalier eller något från färgen kan vara dåligt. Antar att det är att andas in det som är kasst eller? Måste åtminstone klippa mig tänker jag innan bebis kommer. Stackarn kommer bli helt förskräckt av sin mamma när han kommer ut :)

• Nmg

Har Ni upplevt lite yrsel nu i 3e trisemestern? Jag gick hem från jobbet idag, kände 2 yrsel anfall vid olika tillfällen när jag stod upp ett tag så jag tänkte att det är lika bra att gå hem och vila. Bebis rör sig så det borde vara lugnt, ska man vara orolig för detta? Är hemma nu och sitter framför fläkten och har tagit av mig byxor strumpor mm, står inte ut i denna värme. Blodtrycket har legat på 119/65, socker i snitt 4,5. Vet inte vad det kan vara, är det värmen eller kan det vara bebis som trycker på nåt? Nån som oxå känt lite yrsel?

• Nmg

JaVisst är det mystiskt när man inte vet, måste vara en kombination av värmen. Ligger i soffan nu med fläkten på, gu va skönt , dock lite drygt att inte jobba idag hade velat göra klart en del grejer men det får

Vänta till

Måndag. Hoppas man känner sig bättre och kan jobba. Ska jobba 2 v till. Har det känts bättre när du ätit nåt?

moen skrev 2016-06-23 09:42:18 följande:

Jag har upplevt yrsel senaste veckorna. Vet inte vad det kan bero på? Känns som att värmen gör det värre också.. låg helt naken på sängen med fläkten i ansiktet i en hel timme igår och trodde jag skulle dö när jag kom hem haha :D Blodtrycket och sockret såg perfekt ut sist jag va hos BM.

• Nmg

Haha gu va skönt med en sval lägenhet! Jag har 27 grader i rummet just nu blä. Ja min yrsel kom ca 1 Tim efter frukost, konstigt, man borde väl klara sig mer än 1 timme utan att äta tycker jag.. Men har nu sovit en stund på soffan och innan det åt jag 2 mackor. Känns rätt ok nu. Kollar på ettan, barnmorskan från East end. Höll på att börja gråta nör en av mammorna inte hann säga hejdå till sitt barn som hon skulle "adoptera" bort. Usch va hemskt, skulle aldrig kunna vara utan min lilla i magen.

• Nmg

Jag är oxå intresserad av att höra erfarenhet och tips om andningslarm, jag vill helst ha den kombinerad med kamera då vi har sovrum uppe men kommer sitta en våning ner (kök, tvrum) visst borde det finnas en som kombinerar båda två?

Har oxå funderat på det med den som man sätter på blöjan men håller med om att den känns klumpig kanske

• Nmg

Nu blir jag oxå tveksam När jag googlat på babymonitor, tydligen ganska hög strålning pp dessa. Gaash jag blir galen påmspntmhär, varför kan

Man inte bara få Välja en sort, det är så

Mycket man ska tänka på.

• Nmg

Gu va skönt för er som redan är hemma!

Men förstår att det oftast är Pga foglossning eller andra "krämpor" så jag ska vara nöjd att jag

Mår bra ändå men förstår inte hur jag ska orka jobba 2 veckor till i denna värme.

Har oxå varit inne på att köpa en babymonitor med kamera men det verkar vara väldigt my mer strålning på dessa så jag blev lite osäker...

• Nmg

Sjukt varmt igår, mulet men väldigt varmt, satte på acn i sovrummet typ 2 timmar innan jag skulle

Lägga mig, det va kallt o skönt insovrummet men sen efter nån timme blev det så

Där äckelvarm igen, har inte alls sovit så bra, har Även har ont i sidan av låren varje natt nu sen nån vecka tillbaka, mest höger sida gör jätte ont

Idag blir det 27 grader varmt, gaaaah vet inte vad jag ska ha På mig är typ alltid

Överklädd när jag ska ut...

Svar på tråden BF Augusti 2016