• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Anonym (Nael12)
    Misszandra skrev 2016-07-13 20:29:11 följande:

Vet inte om jag skrev och frågade här förut, mitt minne är inte vad det brukar. Men jag chansar och frågar igen.

Är det någon här som har haft ont i underlivet när bf inte är allt för långt bort, jag menar till er som fött barn förut. Eller om nån annan haft det?

Jag har de senaste typ 2-3 dagarna fått mer och mer ont i underlivet, jättesvårt att förklara smärtan men det känns liksom inte i magen men ändå ganska långt upp, lite som ett tryck och spänningar och smärta helt enkelt. Har googlat lite och fick då fram att det både kan vara förlossningen som är på G, att kroppen börjat förbereda sig eller så kan det vara foglossning. Något som jag märkte igår var att när jag duschade och värme kom på, låter superskumt i know men det släppte lite då, för stunden. 

Foglossning gör väl ont i benet, skelletet? Så de beror väl på var du känner smärtan. Jag har ilningar ner mot blygdbenet de e nog bebis som försöker fixera sig hehe. Men sen kan jag känna lite värk i "mjukdelarna" de vet jag inte vad de är men tror de e lite förberedelse inför fl. Men om varm dusch hjälpte tror jag också det har med förlossningen att göra att de e lite förvärkar eller så:D är det ditt första barn?
  • Misszandra
    Mulan91 skrev 2016-07-13 21:36:46 följande:
    Jag fick som en strålande känsla neråt i fiffin och vet att min vännina fick ont som du beskriver nån månad innan förlossningen :) verkar vara normalt.

Fråga BM annars :)
    Idag har jag exakt 3 veckor till BF så jag hoppas det är på G. Får mer och mer och starkare värkar också. Blir det inte bättre får jag ringa in och rådfråga fl. 
  • Misszandra
    Anonym (Nael12) skrev 2016-07-13 21:50:34 följande:
    Foglossning gör väl ont i benet, skelletet? Så de beror väl på var du känner smärtan. Jag har ilningar ner mot blygdbenet de e nog bebis som försöker fixera sig hehe. Men sen kan jag känna lite värk i "mjukdelarna" de vet jag inte vad de är men tror de e lite förberedelse inför fl. Men om varm dusch hjälpte tror jag också det har med förlossningen att göra att de e lite förvärkar eller så:D är det ditt första barn?
    Jaa det är det som känns lite förvirrande, jag tror det sitter i "mjukdelarna". Först antog jag att det var foglossningen men nu lutar det mer åt andra hållet. Jag har börjat få värk i magen så fort jag böjer mig ner eller anstränger magen, även när jag bara ligger och inte gör något alls. Känns som att jag gått från höggravid till 100årig höggravid som inte klarar av att göra något alls. 

Det känns som att något händer men vad det är vet jag inte, jag känner inte riktigt igen min kropp. Jag har mått väldigt dåligt idag också, illamående, yr och kallsvettig. Svårt att förklara men jag har aldrig riktigt mått så här förut. Jaa värme hjälpte för stunden så jag tror också det har med förlossningen att göra, sen om den är på G eller inte vet jag inte. Jag hoppas det, står inte ut med all smärta mer. Japp, mitt första barn. Märks inte det? xD så okunnig jag känner mig. 
  • aleakim90

Hej! Jag är inte gravid, men jag är nyutbildad Doula/förlossningscoach och har i Augusti lite semester från mitt jobb på BB och undrar om någon här har funderat på att ha med en förlossningscoach som stöttning under förlossningen. 

Eftersom jag ännu inte fått möjlighet att ta an någon familj jobbar jag mina tre första för en väldigt liten summa. Jag har dock varit undersköterska på förlossningen och nu, som sagt på BB. 

• Anonym (Nael12)
    Misszandra skrev 2016-07-13 22:42:22 följande:

Jaa det är det som känns lite förvirrande, jag tror det sitter i "mjukdelarna". Först antog jag att det var foglossningen men nu lutar det mer åt andra hållet. Jag har börjat få värk i magen så fort jag böjer mig ner eller anstränger magen, även när jag bara ligger och inte gör något alls. Känns som att jag gått från höggravid till 100årig höggravid som inte klarar av att göra något alls. 

Det känns som att något händer men vad det är vet jag inte, jag känner inte riktigt igen min kropp. Jag har mått väldigt dåligt idag också, illamående, yr och kallsvettig. Svårt att förklara men jag har aldrig riktigt mått så här förut. Jaa värme hjälpte för stunden så jag tror också det har med förlossningen att göra, sen om den är på G eller inte vet jag inte. Jag hoppas det, står inte ut med all smärta mer. Japp, mitt första barn. Märks inte det? xD så okunnig jag känner mig. 

Bebisen kanske trycker på och det är de som känns:D förbereder för utgång haha.

Jag hade samma förra veckan, har nu börjat äta lite men oftare och allt sånt är borta- yrsel illamående och kallsvettningar.

det

Det här är mitt andra barn men jag har glömt bort allt så de känns som första :,) googlar lika mycket och frågar ofta människor runt mig " klagade jag på detta förra graviditeten" :P
  • Misszandra
    Anonym (Nael12) skrev 2016-07-13 23:32:46 följande:
    Bebisen kanske trycker på och det är de som känns:D förbereder för utgång haha.

Jag hade samma förra veckan, har nu börjat äta lite men oftare och allt sånt är borta- yrsel illamående och kallsvettningar.

det

Det här är mitt andra barn men jag har glömt bort allt så de känns som första :,) googlar lika mycket och frågar ofta människor runt mig " klagade jag på detta förra graviditeten" :P
    Jag hade för några veckor sedan väldigt mkt ilningar men de satt ännu längre upp, jag antog att det var hans huvud som pressades ner, nu känns det inte så långt upp, inte i livmodern utan i typ "ingången eller utgången" haha. Har även klockat mina värkar nu i snart en timma och de kommer med 7-10 minuters mellanrum. Men de är som sagt inte superstarka utan gör bara lite ont. 

Jag äter inte särskilt mkt på dagarna, äter oftast lite mer till middag när min sambo kommer hem men gillar inte att äta själv så det blir oftast bara knäckebröd och gröt om dagarna och mkt frukt. 

Haha jaa det är väl så, jag tror jag kommer förtränga mkt, detta har varit en smärtsam graviditet och förtränger jag inte blir det inte fler barn, och jag vill ha fler. haha, jobbig situation. 
  • Anonym (Nael12)
    Misszandra skrev 2016-07-13 23:41:52 följande:

Jag hade för några veckor sedan väldigt mkt ilningar men de satt ännu längre upp, jag antog att det var hans huvud som pressades ner, nu känns det inte så långt upp, inte i livmodern utan i typ "ingången eller utgången" haha. Har även klockat mina värkar nu i snart en timma och de kommer med 7-10 minuters mellanrum. Men de är som sagt inte superstarka utan gör bara lite ont. 

Jag äter inte särskilt mkt på dagarna, äter oftast lite mer till middag när min sambo kommer hem men gillar inte att äta själv så det blir oftast bara knäckebröd och gröt om dagarna och mkt frukt. 

Haha jaa det är väl så, jag tror jag kommer förtränga mkt, detta har varit en smärtsam graviditet och förtränger jag inte blir det inte fler barn, och jag vill ha fler. haha, jobbig situation. 

Haha ja de e nog bra att du gör så :D

Hmm jag hade värkar i öppningstadiet som inte heller, enligt mig, gjorde så ont. Jag kunde liksom fungera hemma och umgås med mannen som vanligt men fick 2 blödningar inom en timme så jag åkte in för att kolla så bebis mådde bra och då va ja visst 6 cm öppen och Fick stanna kvar :D blödningara va sk teckningsblödning. Jag hade nog stannat hemma bra mycket längre om ja inte blivit rädd för blodet.. så det kanske är på gång för dig :) försök sova och samla energi e mitt råd! Önskar någon hade sagt det till mig :P
  • Misszandra
    Anonym (Nael12) skrev 2016-07-14 00:44:57 följande:
    Haha ja de e nog bra att du gör så :D

Hmm jag hade värkar i öppningstadiet som inte heller, enligt mig, gjorde så ont. Jag kunde liksom fungera hemma och umgås med mannen som vanligt men fick 2 blödningar inom en timme så jag åkte in för att kolla så bebis mådde bra och då va ja visst 6 cm öppen och Fick stanna kvar :D blödningara va sk teckningsblödning. Jag hade nog stannat hemma bra mycket längre om ja inte blivit rädd för blodet.. så det kanske är på gång för dig :) försök sova och samla energi e mitt råd! Önskar någon hade sagt det till mig :P
    Det händer inte så mkt mer än så, så jag tror inte det är på gång trots allt. Kvällarna är värst, då har jag mkt värkar och på natten men sen blir det bättre under dagen, känner av det då och då men det blir som sagt inte värre, tråkigt nog. Tusen tack för all hjälp, jag tycker att vila är det enda jag gör så det inga tvivel om. 
  • Nmg

Har nån varit med om att magen känns mjuk? I vanliga fall så är magen hård jag kan alltså inte nypa nån hud eller så.

Igår kväll när jag försökte hitta en skön sittställning i soffan så kändes det som att magen bara sa "poff" och blev mjuk nästan sladdrig sen vart det hårt igen. Kände av rörelser sen så hag kollade inte upp det, idag på em så

Kändes magen lättare än vad den brukar göra så jag ringde till förlossning och rådfrågade men hon sa att så

Länge jag känner av bebisen så är det ok. Kan det vara att magen har sjunkit? Kan den sjunka så här tidigt? V 34?

• Mulan91

Jag tror min mage har sjunkit och jag är också i vecka 34... Den e nog inte helt "nersjunken" haha men definitivt lägre än tidigare.. Min mage är mjuk ibland och stenhård ibland, beror på hur bebisen ligger också:) tror inte du bhvr oroa dig

Svar på tråden BF Augusti 2016