• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Kela1981

Jag har också en väldigt livlig bebis och framför allt verkar hon galet stark i benen ha ha ha.... Det trycks och sparkas allt som oftast men framför allt på kvällarna när jag sitter still.
    Det är stor skillnad från dottern och jag äter ungefär samma tror jag.

Nu är hallonbladen torkade men jag tänkte att jag skulle vänta med att börja dricka det tills sambon är hemma igen :/
    Dom säger ju att det inte ska starta förlossningen men det känns dumt att chansa när han inte är hemma. Plus att några dagar hit eller dit kan väl inte göra så stor skillnad :)

• Mal Mal
    moen skrev 2016-07-12 20:33:47 följande:
    Går in i v 38 imorgon och har fått sån fruktansvärd värk. Vaknade flera gånger inatt och va tvungen att gå upp och kissa 7 gånger (!!!) för att värkarna skulle lugna sig! Urs och fy :( Nu på dagen har jag haft värkar till och från men lugnat sig nu på kvällen.. får hoppas att jag får sova inatt utan att bli störd av onda sammandragningar. Det är nästan så man inte kan andas.

Har ingen direkt aptit heller. Men har ganska mycket halsbränna. Finns inget som jag är särskilt sugen på förutom saftiga frukter, men det är nog mest för att jag inte tycker att vatten räcker som törstsläckare.

Åååh grattis mikamon! Nu blir man så sugen på att få träffa sin egna lilla tjej :) Inte långt kvar nu.
    Jag går också in i v.38 i morgon. Åt tacos till lunch och har knappt fått i mig ngt något sen dess. Magen bubblar och halsbrännan/illamåendet är hemskt. Inga känningar förutom mensvärk dock. Verkar som det blir bebisar snart här på forumet!! Så spännande ju!!
  • Mal Mal
    Hallonpajen skrev 2016-07-12 21:17:37 följande:
    Jag har iPhone och har en app som heter Podcaster. I den kan man söka efter poddar så jag sökte på "förlossning". Kostar ingenting!

Jag känner som du Mulan91, bara vecka 34...38 och värkar - då är det ju dags när som helst!! Hoppas ni får vila emellan värkarna innan det drar igång på allvar moen och misszandra!
    Stolt sytok!
    Söker på Podcaster i AppStore men finner inte. Någon spec stavning?
  • Nmg

Ja då vaknar man med att fötterna är lika svullna som när man la sig det blir så mycket värre av värmen så idag blir det stödstrumpor på usch.vaknade dessutom av lättare mensvärk typ i ljumskarna har hållt i sig ett tag nu, intr speciellt skönt.. gör ni Nåt speciellt när ni får "mensvärken", alltså För att den ska minska?

En fråga till er som haft väldigt låga järnvärden nu under graviditeten hur har det gått för er? Jag har blivit utredd nu och läkaren hittar inget "fel". Jag ska öka dosen av mina vanliga vitaminer och ta 2 om dagen för att få Bättre b12 värden och

Sänka Niferex från 2 till 1 då läkaren menade att det inte kommer nån större skillnad att jag tar 2. Hade 101 i värde sist (när de kollade via blodprov i armvecket) nu verkar det som att det är

bM och deras läkare som ska bestämma vad som är ok nivå inför en förlossning. Alltså jag är så less på detta nu! Vill verkligen inte få järnsprutor eller blod, allt kretsar kring järn nu, så leds usch!!!

Ska ringa Bm idag, få se vad hon säger. Så avis

På er som har kommit närmare, jag är bara i v 34 känns som en evighet tills det här är över...

• Mal Mal
    Nmg skrev 2016-07-13 06:32:25 följande:

Ja då vaknar man med att fötterna är lika svullna som när man la sig det blir så mycket värre av värmen så idag blir det stödstrumpor på usch.vaknade dessutom av lättare mensvärk typ i ljumskarna har hållt i sig ett tag nu, intr speciellt skönt.. gör ni Nåt speciellt när ni får "mensvärken", alltså För att den ska minska?

En fråga till er som haft väldigt låga järnvärden nu under graviditeten hur har det gått för er? Jag har blivit utredd nu och läkaren hittar inget "fel". Jag ska öka dosen av mina vanliga vitaminer och ta 2 om dagen för att få Bättre b12 värden och

Sänka Niferex från 2 till 1 då läkaren menade att det inte kommer nån större skillnad att jag tar 2. Hade 101 i värde sist (när de kollade via blodprov i armvecket) nu verkar det som att det är

bM och deras läkare som ska bestämma vad som är ok nivå inför en förlossning. Alltså jag är så less på detta nu! Vill verkligen inte få järnsprutor eller blod, allt kretsar kring järn nu, så leds usch!!!

Ska ringa Bm idag, få se vad hon säger. Så avis

På er som har kommit närmare, jag är bara i v 34 känns som en evighet tills det här är över...

När jag känner mensvärk så vilar jag mest. Den är inte jättekraftig men det är skönt att vila/sitta ner. Eftersom jag längtar till förlossningsdags så njuter jag lite av det Andas lugnt och stilla.

Jag har lätt till järnbrist både som gravid och annars. Det viktigaste för mig är att va noga hur jag tar mina järntabletter. Dvs tillsammans med C-vitamin och undvika kaffe/mjölkprodukter timmarna före/efter. För mig är det också viktigt m magnesium för att kroppen ska fungera bra.. (Jag tränar en hel del). Mitt järnvärde ligger på gränsen trots att jag är noga. Vågar inte ta två tabletter för magen pallar det inte riktigt.

Man får förlita sig på att läkaren/bm kan sin sak men det är inte trevligt och gå omkring med dåliga järnvärden. Tycker det låter konstigt att du ska sänka till en tablett?! Men som sagt man får försöka lita på dem.....
  • Nmg

Så du brukar pxå ha Lågt innan du blev fravid? Jag brukar ha ca 110-120 icke gravid och nu 100 strax under.

Mal Mal skrev 2016-07-13 07:23:57 följande:

När jag känner mensvärk så vilar jag mest. Den är inte jättekraftig men det är skönt att vila/sitta ner. Eftersom jag längtar till förlossningsdags så njuter jag lite av det Andas lugnt och stilla.

Jag har lätt till järnbrist både som gravid och annars. Det viktigaste för mig är att va noga hur jag tar mina järntabletter. Dvs tillsammans med C-vitamin och undvika kaffe/mjölkprodukter timmarna före/efter. För mig är det också viktigt m magnesium för att kroppen ska fungera bra.. (Jag tränar en hel del). Mitt järnvärde ligger på gränsen trots att jag är noga. Vågar inte ta två tabletter för magen pallar det inte riktigt.

Man får förlita sig på att läkaren/bm kan sin sak men det är inte trevligt och gå omkring med dåliga järnvärden. Tycker det låter konstigt att du ska sänka till en tablett?! Men som sagt man får försöka lita på dem.....

• moen

Nefermiw, skönt ändå att veta hur det bli så slipper du gå runt och oroa dig <3 Nu har du ett datum också! :)

Mal Mal, ja urs känns som att värkarna gör att magen bubblar mer. Så du har också fått 2a aug :D kul! Jag har räknat med att gå över tiden men kaaaanske det inte blir så ändå med tanke på allt :)

Både jag och min sambo blev rejält stressade igår.. Har inte lyckats få iordning här hemma efter flytten och vi torkar byggdamm hela dagarna känns det som. Insåg att vi inte har tvättat alla hennes saker!!! Fortfarande filtar och sängkläder kvar att tvätta. Herregud. Den nya tvättmaskinen kommer inte för ens nästa vecka och jag klarar inte av att springa i tvättstugan. Sambon ska försöka klämma in tvätt någonstans på hans fulla schema :'D

Förlossningsväskan är inte heller packad än. Vad håller vi på med?!

• Kela1981

Ha ha ha moen! Det är ju så att man tänker att "äh det är läääänge till bf" och sen helt plötsligt så gör man allt sista veckan XD

• Mal Mal

moen
    Gravidappen säger 37+0 i morgon men bm säger 37+0 idag, 3 aug är bf.

Har heller inte packat väskan. Den står framme o min man har packat sitt, men jag liksom bara tittar på den och sen går jag och gör ngt annat... Jag räknar också med att gå över, trots att det är nr 3. Även om jag vill att det ska starta nu så hinner jag ändå tänka "nej idag passar det inte, vi ska ju"... Kanske ska packa den där väskan idag då, du också tycker jag!

Svar på tråden BF Augusti 2016