• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • moen

Ja jag lär väl föda sist även fast jag står först ut.. :(

• Mika86

Välkommen Lovegbg Snuttispluttis, samtidigt som jag förstår att du känner dig värdelös så är du INTE det. Jag känner mig med värdelös en hel del dagar fast pga att orken/kroppen tryter men samtidigt vet jag att psyket är som det är. Jag håller verkligen tummarna för att det snart dyker upp nåt boende, som med allt man letar efter så kommer det när man minst anar det. Har legat dunderförkyld nu o idag är jag piggare o feberfria, vaknade utan röst i tisdags så barnen o gubben hade ju kul, sen legat utslagen, hade räckt med förkylning ELLER graviditet men nä då jag ta båda samtidigt O extrem huvudvärk oxå på det

• Hallonpajen
    moen skrev 2016-07-16 14:59:49 följande:

Ja jag lär väl föda sist även fast jag står först ut.. :(

Nähädå, det kommer jag att göra! Jag som inte ens har SD eller förvärkar och har gått 4-5 dagar över tiden med mina båda andra...min högsta önskan är att få ett augustibarn men det blir säkert september...

Jag har oxå börjat samla vatten och magen är i vägen överallt!!! Har försökt plocka leksaker och bädda säng men det är ju värre än att springa ett maratonlopp :/
    Stolt sytok!
  • lovegbg

Tjejer!
    Tips till alla er som har ont i hälarna- pressure ball! Ställ er upp på den (viktigt att hålla er vid något för att inte ramla!) och rulla försiktigt! Hälarna har ett starkt samband med höftpartiet/bäckenet därför blir väldigt många ömma just där. Sedan gör det inte saken bättre av att många felbelastar hälarna i vanliga fall (man skall egentligen gå mer på framfoten än bakfoten för att ryggen inte skall ta stryk)
    Mitt tips är alltså pressure ball! Finns ex hos Casall. Jag brukar lägga den i sängen och trycka på ställen som gör ont i ryggen, hjälper superbra att töja ut och avlasta lite!

• Kela1981

Hej tjejer!

Nu är vi tillbaka från fyra dagars semester på landet :)

Jag känner så igen mig i det ni skriver. Tror jag har börjat samla vatten för jag är så himla svullen överallt men framför allt om händerna :/

Drack första koppen hallonte idag så nu får vi se om det hjälper sen :)
    Annars gör jag inte många knop om dagarna. Två-åringen här hemma tar all min energi men på måndag är det dags för dagis igång för henne så då får jag lite mer tid för vila :) Å hon slipper gå hemma med tråkiga mamma ;)

Två dagar kvar och sen kommer sambon hem igen så då är allt som vanligt igen. Fy vad mycket tyngre det var att vara själv med dottern än vad jag trodde.
    Eller så är det bara så att det sammanföll med att min kropp fullständigt havererade, det är ju svårt att veta.

Såg i kalendern att jag bara har tre besök kvar hos bm :) Så det innebär ju att det närmar sig på allvar!
    Skönt att vi snart har våra guldklimpar hos oss <3

• Mulan91

Ja Gud det är ju verkligen inte samma sak att vara gravid utan barn tidigare, positivt och negativt. Min son håller igång mig vilket är bra men ibland blir jag helt förstörd spec när han trotsar!

Längtar så till BF haha. Förjäkligt att inte orka göra nånting, att gå till stranden bara tar ut mig helt. Heja oss :( haha snart så!

Tänkte också börja med hallonbladsté imorgon :D

• Nmg

Är imponerad av er som har småbarn och är gravida! Själv har en tolv årig tjej hemma hehe ich hon hjälper mig, hämtar grejer handlar osv känns som

Världens lyx.

Börjar ni bli nervösa över att det närmar sig? Jag är i v 35 nu och jag Längtar tills bebisen är här, har ju väntat 3 år på bebisen! MeN.... Vet inte om jag

Är lite knäpp eller så men eftersom jag inte ska amma så är jag orolig över att svärmor kommer vilja vara barnvakt tidigt bara för att jag inte ammar... Min egen mamma kan jag ju säga till om

Hon skulle fråga men det är svårare att Säga åt nån annan. Eller typ att hon erbjuder sig att

Mata honom bara för att det är flaska. Men jag tycker det ärmlika viktigt att barnet känner närhet till mamma första tiden även om

Man inte matar sitt barn genom bröstet. Usch va jag är lite knäpp som Tänker på Sånt här redan men jag blir orolig, tänk Om jag och maken blir osams bara för att jag inte låter hans mamma göra vissa saker...

• Hazel Grace

Nmg, det där har jag också funderat på ifall att amning inte skulle funka för mig. Jag vill inte låta andra mata honom förrän han blir större. Skulle bli helt förstörd om han blir lugnare eller äter bättre i någon annans famn än min (eller sambons)

Jag säger ofta till min kille hur jag vill tackla helt random och hypotetiska situationer. Till exempel sånt där :p han kan ifrågasätta vissa grejer men huvudsaken är att han vet om hur jag tänker och vill ha det.

• Snuttispluttis

Tack för pepp tjejer! Ni är så gulliga <3

Lite stelt mellan mig och mannen fortfarande, men vi har pratat en hel del nu så han är mer insatt i hur jag känner.

Har två lägenheter på gång nu så hoppas att vi får en av dem så vi kan flytta och på riktigt glädjas åt att bebisen kommer snart.

Mika, krya på dig! Usch vad jobbigt att vara sjuk nu :/

Här svullnar fötterna så fort jag inte har dem i vågrätt läge. Sjukt irriterande..

• Kela1981

Jag ammade inte dottern och varken mamma eller svärmor frågade om de fick mata henne. Först när jag frågade om de ville så blev det aktuellt.
    Nu är ju alla olika men jag har svårt att se att man skulle fråga en alldeles nybakad mamma om man får mata hennes barn, helt rubbad fråga i min värld.
    Hoppas era mammor och svärmödrar gör som mina så löser det sig automatiskt :)

Snuttispluttis:
    Du ska se att det löser sig med bostaden. Jag håller tummarna för er <3

Svar på tråden BF Augusti 2016