• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Snuttispluttis

Så där kan jag också känna ibland Nmg. Typ som att "var tog all bebis vägen?". Meeen sen är det gamla vanliga med tjocka, hårda magen rätt ut ihop med halsbränna och svårt att andas :P

35+0 idag och börjar bli lite trött på att vara gravid nu. Blev inte alls det med dottern, men är ju lite mer påfrestande den här gången.

• Kela1981
    Snuttispluttis skrev 2016-07-14 20:46:43 följande:

Så där kan jag också känna ibland Nmg. Typ som att "var tog all bebis vägen?". Meeen sen är det gamla vanliga med tjocka, hårda magen rätt ut ihop med halsbränna och svårt att andas :P

35+0 idag och börjar bli lite trött på att vara gravid nu. Blev inte alls det med dottern, men är ju lite mer påfrestande den här gången.

Ååååå här är en till som är trött på detta nu!
    Med förra barnet hade man ju bara sig själv att hålla reda på så då var det inte lika tungt. Men att hantera en 2-åring samtidigt som man är höggravid känns som nån extremsport XD

Är ute hos min mamma med dottern nu och får lite avlastning.
    Men herregud!!! Mamma tog lite foton på oss idag och jisses vilken tjockis jag är!!!! Ser ju ut att väga hur mycket som helst! Ändå har jag inte gått upp så himla mycket tycker jag :(
    Känns som att tillbaka vägen från denna graviditeten kan bli tuff :/
  • Nmg

Tack för era svar tjejer! Träffade mamma för en stund sen och hon sa att hon hade sett redan igår att magen såg lägre ut än tidigare. Hoppas det är så, det känns lättare att andas idag i alla fall! Jag håller med, jag är oxå less på det här bu, v 35 imorgon, jag vill kunna röra mig som vanligt !!! Enda som hag saknar från graviditeten är att INtE ha mens. Jag har en väldigt jobbigt menstuation i vanliga fall och jag märker nu vilken frihet det är att inte ha det, annars kretsar hela mig liv kring den förbaskade mensen, så fort man ska planera nåt åker mensappen fram. Haha. Men det börjar bli tungt nu!

• moen
    Nmg skrev 2016-07-14 18:33:25 följande:

Har nån varit med om att magen känns mjuk? I vanliga fall så är magen hård jag kan alltså inte nypa nån hud eller så.

Igår kväll när jag försökte hitta en skön sittställning i soffan så kändes det som att magen bara sa "poff" och blev mjuk nästan sladdrig sen vart det hårt igen. Kände av rörelser sen så hag kollade inte upp det, idag på em så

Kändes magen lättare än vad den brukar göra så jag ringde till förlossning och rådfrågade men hon sa att så

Länge jag känner av bebisen så är det ok. Kan det vara att magen har sjunkit? Kan den sjunka så här tidigt? V 34?

Ja! Jag upptäckte igår att magen va mjuk! Under naveln och hela vägen ner till fiffi. Huden är typ sladdrig och går att nypa tag i. Blev superförvirrad, vart tog den hårda bebismagen vägen?? Vart tog min bebis vägen :O?! Träffade mamma igår och hon sa att hon inte tyckte magen sjunkit något, men hon har ju ingen koll! Sambon blev irriterad och sa på kvällen när vi kommit hem att han visst tycker den sjunkit. Vad kan "dallret" bero på?

Har fortfarande sånna djävulska värkar på nätterna och mornarna men går över på dagen. Hoppas verkligen inte jag går över tiden.. Kan ju inte ha det så här i flera veckor :S
  • moen

Haha förlåt va så snabb att jag inte läste vad ni andra svarade :) ja det är nog hur bebisen ligger nu när du säger det Mulan. Men samtidigt känns det som att hon ligger som hon brukar..

• HJohannesson

Jag i är v38 och min mage blir också helt degig ibland :) det finns ju gott om plats mot ryggen med så jag tror bebisarna bara åker bak litegrann och då blir det daller på framsidan.

Min vänstra sida är alltid mjuk för där ligger bebisen inte överhuvudtaget.

19 dagar till bf, det börjar kännas i kroppen. Har ont i magen och överallt. Sover nog bättre nu än innan, kroppen försöker väl förbereda sig så gott det går :)

• Mulan91

Åh va spännande :) vissa av er är nästan i mål!! 43 dagar kvar här -.- tycker tiden går sjukt långsamt nu. Iofs har jag inte så mkt att göra om dagarna... Alla jobbar så jag e mest med min son ute i nån park eller så. Nästan så man saknar jobbet, men bara nästan ;)

• moen

18 dagar kvar här. Känns så sjukt lite.. Fixat klart allt nu inför hennes ankomst. Fick mig ett ryck där när värkarna började bli rejäla så nu är allt tvättat, kokat och bäddat :) förlossningsväskan är fortfarande inte helt klar men ska vara klart tills måndag då sambon börjar jobba igen. Vill inte stå där ensam när han är på jobbet och inte ha det färdigpackat :O

• lovegbg

Hej! Kände att det var dags att registrera mig på detta forumet. Har läst olika inlägg då och då men aldrig själv varit aktiv och kommenterat något fastän jag vet hur kul det kan bli.
    Jag är just nu i vecka 34 och har planerad förlossning den 27/8 fast har verkligen på känn att det blir den 29e.
    Eftersom att detta är mitt första barn har jag absolut noll koll och tar det lite som det kommer. Har varit på gravidyoga innan och lärt mig bra andningsteknik och har bara positiva känslor inför förlossningen då jag tänker på vilket mirakel det egentligen är- att få fram en ny människa! Så alla värkar som kommer är bara välkomna.
    Är det någon mer som bor i Göteborg förresten och har lust att fika någon dag och prata barn? Jag ska gå på föräldraledighet den 1e augusti så tänkte att det vore kul att få träffa andra mammor!

• Nmg

Ja precis så var första reaktionen, var tog bebisen vägen? Hehe

moen skrev 2016-07-15 08:26:53 följande:

Ja! Jag upptäckte igår att magen va mjuk! Under naveln och hela vägen ner till fiffi. Huden är typ sladdrig och går att nypa tag i. Blev superförvirrad, vart tog den hårda bebismagen vägen?? Vart tog min bebis vägen :O?! Träffade mamma igår och hon sa att hon inte tyckte magen sjunkit något, men hon har ju ingen koll! Sambon blev irriterad och sa på kvällen när vi kommit hem att han visst tycker den sjunkit. Vad kan "dallret" bero på?

Har fortfarande sånna djävulska värkar på nätterna och mornarna men går över på dagen. Hoppas verkligen inte jag går över tiden.. Kan ju inte ha det så här i flera veckor :S

Svar på tråden BF Augusti 2016