• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Nmg

Ja eller hur, det bästa är kanske att gå

Iväg med bebisen när det är dags för matning så man inte får frågan om de kan mata.

Hazel Grace skrev 2016-07-16 20:33:48 följande:

Nmg, det där har jag också funderat på ifall att amning inte skulle funka för mig. Jag vill inte låta andra mata honom förrän han blir större. Skulle bli helt förstörd om han blir lugnare eller äter bättre i någon annans famn än min (eller sambons)

Jag säger ofta till min kille hur jag vill tackla helt random och hypotetiska situationer. Till exempel sånt där :p han kan ifrågasätta vissa grejer men huvudsaken är att han vet om hur jag tänker och vill ha det.

• Nmg

Hoppas verkligen att det blir Så för mig oxå

Ja då blev det En tidig imorgon idag oxå det går verkligen inte att sova fast man har semester. Vaknar varje natt och morgon av att jag har så ont på sidorna av skinkorna det strålar rätt Ut i benen som växtvärk

När man var 10 år. Gör så jävulskt ont!

Kela1981 skrev 2016-07-16 21:53:17 följande:

Jag ammade inte dottern och varken mamma eller svärmor frågade om de fick mata henne. Först när jag frågade om de ville så blev det aktuellt.

Nu är ju alla olika men jag har svårt att se att man skulle fråga en alldeles nybakad mamma om man får mata hennes barn, helt rubbad fråga i min värld.

Hoppas era mammor och svärmödrar gör som mina så löser det sig automatiskt :)

Snuttispluttis:

Du ska se att det löser sig med bostaden. Jag håller tummarna för er <3

• Kela1981

Blev väckt halv sex idag av dottern X(
    Känner mig helt kaputt och orkar ingenting!
    Längtar verkligen till att sambon kommer hem i morgon, detta håller på att ta knäcken på mig :/

• Nefermiw

Äntligen semester!

Denna vecka kändes som den längsta i mitt liv. Min man var bortrest och även om min mamma var här och hjalp med att lämna och hämta dottern på dagis då var det en tuff vecka. Kela, du räknar säkert också timmerna till din sambo kommer hem.

Tänk att imorgon är det bara tre veckor kvar till lillebror kommer! Och jag som trodde att alting var klart och nu hitter jag inte underlakan till vagn och säng. Jag får väl köpa nya.

Undrar hur de sista tre veckorna blir. Vi har planerat att vi ska i Tivoli i Köpenhamn på torsdag och vi har också lovat dottern att gå på Skånes djurpark och se det nya fåret Shaun land och mannen vill gärna ett sväng till Kronborg i Helsingør. Jag har lågt blodtryck, är tung och går långsamt så jag hoppas att jag orkar.

• Snuttispluttis

Tack Kela!

Och jobbigt att bli väckt så tidigt :/ När brukar hon vakna?

Skönt att sambon kommer hem och kan avlasta snart!

Vi blev väckta kl.5, men då tog svärföräldrarna hand om lek och bus tills dottern ville sova igen. Hon sov ca 2 timmar kortare än vanligt så hon var rätt trött, men svårt att slappna av när man sover på nytt ställe.

Min mamma ville gärna mata med flaskan när min dotter var spädis. Hon blev typ förnärmad när jag sa att bara jag och min man matar. Men så är min mor rätt egoistisk också..

• Curlingmorsan

Jag förstår att ni känner att bara ni föräldrar vill mata ert barn. Jag känner inte likadant, för mig får gärna någon annan mata någon gång, men naturligtvis inte för ofta. När mina barn var små så matade både mormor, farmor och morbror. Tyckte det var en mysig stund för dem också. Men nu när jag läste era inlägg så kom jag på att vi kanske får ett problem som jag inte tänkt på innan. Våra barn är ju alla så stora så att de skulle kunna mata lillebror. Men det känns inte bra att det är 6 olika personer som matar. Visst får de göra det någon gång, men inte hela tiden. Däremot känner jag att min 12-åriga dotter skulle kunna få göra det. Men då blir det ju orättvist mot de andra. Svårt!! Men förhoppningsvis löser det sig. Bonussönerna visar inget intresse alls över lillebror i magen, så kanske håller det i sig även när han kommer ut.

En annan sak jag börjar bli lite orolig/besviken över är min svärmor. Mina barn har alltid haft en nära relation till sina mor- och farföräldrar. De har passat barnen och de har ganska ofta sovit över där. Men min sambos mamma hade knappt passat hans barn själv innan vi träffades (då var de 7 o 10 år). Nu passar hon dem ibland, speciellt den yngsta. Men hon lagar aldrig någon mat, det blir pizza, Mc Donalds eller så lagar hennes sambo mat (pannkakor, köttfärssås eller korv o bröd). Sambons syster har ett barn på 2år, men honom passar hon ytterst sällan. Och då bara några timmar på sin höjd. När vi är där, vilket är väldigt sällan, förvånas jag över att hon aldrig hjälper dottern med minsta barnbarnet. Han tyr sig inte till farmor det minsta. Jag är van att när vi varit hos mormor/farmor så ägnar de mycket tid åt barnbarnen. När de var små så hjälpte de ofta till att mata så vi föräldrar för en gång skull kunde äta i lugn och ro. Visst är det vårt barn, ingen annan ska behöva ta hand om det. Men märker vilken stor skillnad det är på mina barns relation med sina mor- och farföräldrar gentemot mina bonusbarns relation till sin farmor (morfar o farfar träffar de aldrig längre och mormor träffar de någon gång ibland när hon är och hälsar på dem). Kanske är det mina barn som har ovanligt engagerade mor- och farföräldrar? Jag vet inte, har ju inte varit van vid annat. Hur är era föräldrar/svärföräldrar?

• Mika86

Nmg du får prata med gubben redan nu om hur du känner inför olika saker, så ni är med på samma sak så kanske det slipper bli konstigheter sen. Sen måste man nog lära sig att va bestämd, "det är såhär vi gör" lixom. Jag delammade bara förra barnet men va aldrig nån som frågade om de fick mata, ja förutom syskonen då. Snuttispluttis tack. Gud vad skönt att det verkalösa sig med boende nu kommer ju när man minst anar

• Kela1981

Curlingmorsan: våra barns mor och farföräldrar är väldigt engagerade i sina barnbarn. Nu är ju dottern bara två så det har inte behövts så mycket passning än men de passar ofta de andra barnbarnen.
    Det låter som ett väldigt märkligt beteende att farmor inte är så intresserad av sina barnbarn.
    Har du frågat din man om det? Han kanske har nån förklaring?

Ja nu räknar jag timmarna tills sambon kommer hem igen ha ha ha...

• Nmg

Ja verkligen, hon

Är ju sjölv ganska bestämd så man lär nog vara så tillbaka!

Mika86 skrev 2016-07-17 12:19:05 följande:

Nmg du får prata med gubben redan nu om hur du känner inför olika saker, så ni är med på samma sak så kanske det slipper bli konstigheter sen. Sen måste man nog lära sig att va bestämd, "det är såhär vi gör" lixom. Jag delammade bara förra barnet men va aldrig nån som frågade om de fick mata, ja förutom syskonen då. Snuttispluttis tack. Gud vad skönt att det verkalösa sig med boende nu kommer ju när man minst anar

• Hazel Grace

Mina föräldrar har nu flera barnbarn och jag har inte märkt att dom tar sig friheter eller lägger sig i något, så där känner jag mig bekväm. Min sambos föräldrar är dock väldiga förståsigpåare och vill gärna hålla, uppfostra och hjälpa. Jag vet att det kommer från en god tanke men dom blir lätt för mycket för mitt tycke. Dom är ofta barnvakt åt sina andra barnbarn och så vill inte jag ha det. Hälsar gärna på dock. Så engagemang finns det från båda håll, bara lite intensivare från ena.

Svar på tråden BF Augusti 2016