• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Curlingmorsan

Förstår din frustration när du inte kom upp ur badkaret moen. Men skrattade gott när jag läste det. :)

Jag har löst benrakandet med en upp å nervänd spann som jag sätter upp benet på.

Idag var jag hos bm i Falkenberg där vi har husvagnen. Jättetrevlig! Bebis låg inte på tvären som jag trodde utan med huvudet neråt. Skönt! Järnvärde, hjärtljud och sf-mått var bra. Däremot fortfarande för högt blodsocker. Ska dit imorgon igen för att ta ett nytt prov på fastade mage. Lite orolig för vad som händer om det fortfarande är för högt. Är tyvärr sockerberoende och dessutom grymt spruträdd.

• moen

Haha ja jag skrattade åt mig själv med mellan frustrationsutbrott och små panikutbrott :'D

Hmm jag va helt säker på att hela slemproppen gått tidigare eftersom det kom en så stor bit då. Men kom värkar för en stund sedan och nu när jag gick på toaletten kom det en likadan klump fast säkert 4x större! Hur stor ska slemproppen vara?! Kan inte sluta darra heller.. Mår inte alls bra :( ska äta lite nu å se om ja mår bättre.

• Mika86

Moen skönt att du kom upp iaf men kunde inte låta bli att skratta, sån va jag med tredje barnet o hade extrem foglossning. Nu däremot badar jag varje dag o gärna innan läggdax för att kunna slappna av riktigt. Raka benen kan jag göra o sitter oftast ner (använder veet rakkräm) o är likadant i tvättstugan, där har vi med en pall så jag kan lägga i o ta ut tvätten Här är det bara pappan som få komma in på BB o sen utanför har de ett besöksrum/hörna typ.

• Kela1981
    moen skrev 2016-07-19 14:29:04 följande:

Haha ja jag skrattade åt mig själv med mellan frustrationsutbrott och små panikutbrott :'D

Hmm jag va helt säker på att hela slemproppen gått tidigare eftersom det kom en så stor bit då. Men kom värkar för en stund sedan och nu när jag gick på toaletten kom det en likadan klump fast säkert 4x större! Hur stor ska slemproppen vara?! Kan inte sluta darra heller.. Mår inte alls bra :( ska äta lite nu å se om ja mår bättre.

Hur mår du nu?
    Det låter inte så bra med skakningar :/
    Slemproppen kan jag inte råda dig om tyvärr. Som jag har fattat det så kan det väl tydligen se väldigt olika ut. Men är det slemmisen så kanske det snart är på gång för dig :)
    Så slipper du fastna i badkaret igen ;)
  • moen

Känns lite bättre men har fortfarande värkar. Tänkte ringa och höra ändå med MVC/förlossningen och bara höra vad dom säger :) känner inte för att sitta och åka in någonstans för att sedan bli hemskickad :S

Hopps det är på gång snart! Så kan jag bada i badkaret igen ;)

• Mulan91

Hoppas du mår bättre snart Moen :) slemproppen ska ju gå så förhoppningsvis är något på G för dig :D Försök o ta det lugnt och viiiila! Ät också haha.

Kramis!

PS va duktiga ni varit som rakat benen. Jag som alltid rakar har typ inte gjort det på hur länge som helst. Aldrig sett mina ben så här sen jag började raka HAH.

• Mal Mal

Har läst någonstans att man kan få skakningar/darrningar när fl startar.. Minns inte var jag läste det, men det kan ju vara en förklaring tillsammans m slemmisen.

Jag var ul nyss och det känns som jag vunnit på lotto! Bebisen ligger neråt! Dock i vidöppen hjässbjudning men det kan ju ändras. Tycker dock det gör ont överallt såsom han ligger nu men det är ju "bara" 2 v till bf. Och med alternativen på fosterläge är jag nöjd

• Kela1981
    Mal Mal skrev 2016-07-19 16:13:57 följande:

Har läst någonstans att man kan få skakningar/darrningar när fl startar.. Minns inte var jag läste det, men det kan ju vara en förklaring tillsammans m slemmisen.

Jag var ul nyss och det känns som jag vunnit på lotto! Bebisen ligger neråt! Dock i vidöppen hjässbjudning men det kan ju ändras. Tycker dock det gör ont överallt såsom han ligger nu men det är ju "bara" 2 v till bf. Och med alternativen på fosterläge är jag nöjd

Vad innebär vidöppen hjässbjudning?
  • moen

Tack tjejer :) känns bättre nu efter massa mat och saft! Va nog bara ett sammanträffande att allt råkade komma på en gång. Slemmproppen lossna och så råkade jag få ett blodsockerfall på det eller nåt :D men som sagt känns bättre nu och bebis rör sig dom vanligt :)

• moen

Undrar också vad det innebär :/ men skönt att huvudet låg neråt Mal Mal!

Svar på tråden BF Augusti 2016