• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mal Mal
    moen skrev 2016-07-19 17:31:47 följande:

Undrar också vad det innebär :/ men skönt att huvudet låg neråt Mal Mal!

Det innebär att han ligger med ansiktet framåt istället för bakåt el åt sidan. Ryggen ligger inte på vä el hö sida om magen utan han ligger med ryggen mot min ryggrad, vänd mot moderkakan som sitter i framvägg. Detta kan leda till längre förlossning och mkt mer smärta, framför allt i ryggen.

Läget kan som sagt ändras, beror ju på hur han roterar ner när fl startar.. Vill föda nu!!! Få det avklarat. Blir nog färdknäpp snart ändå, om barnen somnar före mig vill säga, haha!!
  • Kela1981
    Mal Mal skrev 2016-07-19 17:41:57 följande:
    Det innebär att han ligger med ansiktet framåt istället för bakåt el åt sidan. Ryggen ligger inte på vä el hö sida om magen utan han ligger med ryggen mot min ryggrad, vänd mot moderkakan som sitter i framvägg. Detta kan leda till längre förlossning och mkt mer smärta, framför allt i ryggen.

Läget kan som sagt ändras, beror ju på hur han roterar ner när fl startar.. Vill föda nu!!! Få det avklarat. Blir nog färdknäpp snart ändå, om barnen somnar före mig vill säga, haha!!
    Oj okej!
    Hoppas han snurrar på sig innan det är dags :)
    Kan bm känna sånt eller visar det sig bara vid ul?

Här är en till som gärna vräker sin hyresgäst inom kort ;) Det är väl liiiite i tidigaste laget men min kropp är ett vrak och jag orkar verkligen inte mer nu!

Dags för besök hos bm i morgon så får vi se vad hon har att säga :)
  • Mal Mal
    Kela1981 skrev 2016-07-19 20:27:22 följande:
    Oj okej!
    Hoppas han snurrar på sig innan det är dags :)
    Kan bm känna sånt eller visar det sig bara vid ul?

Här är en till som gärna vräker sin hyresgäst inom kort ;) Det är väl liiiite i tidigaste laget men min kropp är ett vrak och jag orkar verkligen inte mer nu!

Dags för besök hos bm i morgon så får vi se vad hon har att säga :)
    Tror det är svårt att känna det läget. Min bm kunde verkligen inte få grepp om hur han låg och det tog 20 min hon kunde finna hjärtljuden, eftersom de lättast hittas på rygg/skulderblad. När de ligger så, så är det rörliga delar överallt frampå magen. Dock var jag säker på att han låg ogynnsamt och kanske o på tvären. För som sagt gör det väldigt ont i hela magen/det spänner oavsett vad jag gör. Ikväll har jag fått riktigt ont i ländryggen också, kan beror på bebisens läge? Har inte ansträngt mig el nåt sånt... Har också känt mig väldigt bajsnödig hela dagen, utan att faktiskt vara det (ursäkta). Jag går in i v.39 imorgon.

Lycka till hos bm! Alltid skönt o gå dit tycker jag. Ska dit dagen före bf bästa gång.
  • Hazel Grace
    Snuttispluttis skrev 2016-07-19 07:06:20 följande:

Får de ens komma och hälsa på på BB Hazel Grace? Många BB tillåter bara pappa och syskon att komma nu för tiden. Himla bra tycker jag.

ja alltså jag menar ju i nått typ besöksområde medan man ligger inne så säga :p Sambons bror fick barn förra året och då kom dom ner med bebisen till ett besöksrum typ och sen var dom kvar en natt till.
    Misszandra skrev 2016-07-19 09:40:41 följande:

Som någon skrev, har min svärmor sagt att hon ska komma hit och städa osv när vi är på sjukhuset, visst det låter jättesnällt men inget jag vill, vill inte ha henne rotandes genom våra grejer och sen vet jag att hon endast vill göra det så hon kan stå redo när vi väl kommer hem. Jag vill gärna komma hem till en tom lägenhet och inte ha massor av människor som rycker min älskling ifrån mig, även om det är hans familj också. Jag känner mig redan känslig inför det, kommer säkert va ännu värre när jag väl fött honom. 

Exakt så känner jag med! Det finns alltid en tanke bakom och passivt skuldläggande i det som jag inte pallar. Sen blir hon ledsen när man säger tack men nej tack. Jag måste få landa lite, det här är första gången för mig.
  • Snuttispluttis

Nmg, det låter ju bra ändå då. Man ver ju inte hur man mår efter fl, men bra att din man är beredd på att prata med sin familj :)

Moen, tack för det skrattet! :D

Jag sitter på en pall när jag duschar. Har gjort det länge nu :P

Skönt att du mår bättre och vad spännande att slemmisen släpper!!!! Såg aldrig den med dottern så har ingen koll på hur den ser ut.

Och känner samma som er andra som har skrivit det. Vill komma hem och bara vara vi (familjen). Ingen annan där som vill hålla, gulla och hålla på med bebisen. Det vill jag ju att jag alt. min man gör den första tiden. Svärisarna kommer passa dottern under fl så de kommer ju träffa oss när vi kommer hem. Men de ska få hålla en liten stund var och sen kommer jag vänligt men bestämt be dem åka. Pallar inte att ha en gråtande och överlycklig svärmor där som ska hålla på och berätta för oss hur bra vi har det..

• Misszandra

Jag har börjat tänka lite på just bedövning under fl, hur tänker ni andra förstföderskor och även ni som redan fött, hur kände ni då? 

Jag är inte rädd för sprutor alls, har aldrig varit men av nån anledning så skrämmer ryggmärgsbedövning mig, jag kommer antagligen känna annorlunda när jag väl får sådär "jag dör så ont det gör"-ont. Min sambo tkr att jag borde ta det just för att jag har haft problem med sammandragningar och smärta sen vecka 32. Och visst, jag håller med. Men det skrämmer ändå mig. 

• Nmg

Jag funderar på epidural igen, tog det sist och det hjälpte verkligen, nackdelen var att jag inte kunde kissa efteråt så jag fick ha kateter i ett dygn efter åt, det var inte roligt

Använder ni nån förberedelseolja? Har köpt en från weleda som man ska smörja in sig med där nere. 5-10min! Sjukt tråkigt, könns som världens längsta minuter. Nån som provat den och vet om den hjälpte eller inte?

• Anonym (Nael12)
    Nmg skrev 2016-07-19 22:25:50 följande:

Jag funderar på epidural igen, tog det sist och det hjälpte verkligen, nackdelen var att jag inte kunde kissa efteråt så jag fick ha kateter i ett dygn efter åt, det var inte roligt

Använder ni nån förberedelseolja? Har köpt en från weleda som man ska smörja in sig med där nere. 5-10min! Sjukt tråkigt, könns som världens längsta minuter. Nån som provat den och vet om den hjälpte eller inte?

Använde den flitigt förra graviditeten och sprack inte alls. Sköterskan kommenterade till och med under förlossningen "men här finns mycket plats åt bebis huvud de.här kommer gå smidigt" :P vet inte om de berodde på oljan för de va första barnet. Denna ggn har ja inte gjort något alls- tiden har runnit iväg, men tänkte börja ikväll... (så säger jag varje kväll) :,)
  • Kela1981

Jag har inga direkta önskemål om smärtlindring. Känner mig tveksam till lustgasen eftersom jag så himla lätt blir illamående men annars tänker jag att jag får ta det som det kommer och lita på att personalen där kan guida mig i vad som finns tillgängligt och vad dom rekommenderar.
    Svårt att veta hur ont man kommer att ha och hur man kommer att uppleva smärtan innan man väl är där.

Vet att det inte är samma sak men när dottern förlöstes med KS så fick jag ju också bedövningen just i ryggen och det var det enda momentet som jag var galet nervös för. Men jag kände det inte alls!
    Det är ju inte samma som en epidural men pga den upplevelsen så är jag inte nervös för sättandet av en sådan om det skulle bli aktuellt.

I morgon ska jag försöka mig på att ut och gå en liten runda igen. Hoppas mitt ben har gett med sig tills dess :)

• Nmg

Men gjorde du enligt instruktion? Jag har bara smörjt där nere under 5 min alltså inye masserat och "rört om" med tummen haha låter så obehagligt

Anonym (Nael12) skrev 2016-07-19 22:43:26 följande:

Använde den flitigt förra graviditeten och sprack inte alls. Sköterskan kommenterade till och med under förlossningen "men här finns mycket plats åt bebis huvud de.här kommer gå smidigt" :P vet inte om de berodde på oljan för de va första barnet. Denna ggn har ja inte gjort något alls- tiden har runnit iväg, men tänkte börja ikväll... (så säger jag varje kväll) :,)

Svar på tråden BF Augusti 2016