• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Nefermiw

Hmm, jag har försökt att lägga till bild där jag väljer ett bild genom browse kanppen, men där står fortfarande 'no files selected'. Vad gör jag fel?

• Nefermiw

Foto är två veckor gammal från den 9 juli. Tror jag måste ha varit typ 35+0 då.
    Jag har ju kläder på så man ser inte hur magen hänger.

• Misszandra

Nu känner jag mig lite smått ilsken! Jag antar att det är hormoner som spökar plus min personlighet antar jag. Men är det bara jag som får meddelande från folk som aldrig annars hör av sig och helt plötsligt undrar hur du mår, eller hur det går? jag blir galen, om du inte brydde dig innan jag blev gravid varför ska du bry dig nu? Jag bryr mig ännu mindre sen jag blev gravid. 

Och kommentarer som "Vi väntar på honom" och "Ska han inte komma snart" får mig att se rött. STRESSA INTE MIG, jag mår dåligt som jag gör redan. Han kommer när HAN är redo, inte när jag är det, för då hade han varit ute redan.

• Nefermiw
    Nefermiw skrev 2016-07-26 15:21:43 följande:

Foto är två veckor gammal från den 9 juli. Tror jag måste ha varit typ 35+0 då.

Jag har ju kläder på så man ser inte hur magen hänger.

Argh... Ser ut som att det inte går att ladda upp ett foto för mig.
  • moen
    Misszandra skrev 2016-07-26 15:59:33 följande:

Nu känner jag mig lite smått ilsken! Jag antar att det är hormoner som spökar plus min personlighet antar jag. Men är det bara jag som får meddelande från folk som aldrig annars hör av sig och helt plötsligt undrar hur du mår, eller hur det går? jag blir galen, om du inte brydde dig innan jag blev gravid varför ska du bry dig nu? Jag bryr mig ännu mindre sen jag blev gravid. 

Och kommentarer som "Vi väntar på honom" och "Ska han inte komma snart" får mig att se rött. STRESSA INTE MIG, jag mår dåligt som jag gör redan. Han kommer när HAN är redo, inte när jag är det, för då hade han varit ute redan.

Ja folk som annars aldrig bryr sig eller hör av sig gör det helt plötsligt nu! Det värsta är när dom säger "åååh vi borde ses någon dag".. nej de borde vi inte. Har lust att be dom dra åt helvete faktiskt :O
  • moen
    Nefermiw skrev 2016-07-26 16:34:30 följande:

Då får jag länka till ett foto.

nefermiw.smugmug.com/July-2016/i-w39Px9C/A

Foto från 9 juli där jag är typ vecka 35+0

Nu gick det att se! :) Åh va alla har fina magar! Men snart är dom borta (både härligt och lite ledsamt)
  • Misszandra
    moen skrev 2016-07-26 16:35:34 följande:
    Ja folk som annars aldrig bryr sig eller hör av sig gör det helt plötsligt nu! Det värsta är när dom säger "åååh vi borde ses någon dag".. nej de borde vi inte. Har lust att be dom dra åt helvete faktiskt :O
    Jaaa exakt! Det känns bara så falskt från deras sida att helt plötsligt "bry sig". Blir bara galen och tkr inte alls det är trevligt.
  • Hazel Grace

Jag har inte lagt upp något om min graviditet på fb men en person har hört av sig ändå. Gammal kompis som jag inte träffat på sex sju år typ. Gick rakt på sak och konstaterade att hon hört att jag var gravid. Inget "hej hur mår du", "länge sen", "vad har du gjort på senaste" när jag frågade hur hon visste det så sa hon bara att världen var liten och ville veta när det var beräknat. Det störde mig som fan rent ut sagt.

På instagram la jag ut en bild och fick en del grattis och lyckönskningar men ingen som gick på om att träffas eller frågor om när han ska komma. Vet inte när/om jag ska outa det på fb, mest för att jag vet att folk kommer fråga när bf är och då kommer den där störiga kompisen få veta trots allt (ja, så irriterad blev jag) men när han är här så kommer jag lägga ut det! Det kommer jag inte kunna låta bli. Åååh va jag längtar efter bebis!

Svar på tråden BF Augusti 2016