• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Misszandra
    Mal Mal skrev 2016-07-26 07:50:12 följande:

Paniken när ens tvååring gallskriker i sängen och man tillslut får se en geting i mungipan! Stucken på insidan av underläppen. Nää det sätter heller inte igång en förlossning. Men har aldrig känt sån panik förut. Några timmar på akuten, allergitablett och glass.. Det gick bra.. Nu vet vi iaf att han tål getingstick ganska bra!

Usch vad hemskt. Stackars liten, hoppas han/hon är okej trots allt! :)
  • Kela1981
    Mal Mal skrev 2016-07-26 07:50:12 följande:

Paniken när ens tvååring gallskriker i sängen och man tillslut får se en geting i mungipan! Stucken på insidan av underläppen. Nää det sätter heller inte igång en förlossning. Men har aldrig känt sån panik förut. Några timmar på akuten, allergitablett och glass.. Det gick bra.. Nu vet vi iaf att han tål getingstick ganska bra!

Åh fy!
    Vilken tur att allt gick bra! Stackars liten <3

Men det verkar ju vara svårt att få igång förlossningen om inte ens den paniken räcker XD

Bebis kanske inte vågar komma ut nu när storebror låter sådär ;)
  • Mal Mal
    Kela1981 skrev 2016-07-26 09:11:02 följande:
    Åh fy!
    Vilken tur att allt gick bra! Stackars liten <3

Men det verkar ju vara svårt att få igång förlossningen om inte ens den paniken räcker XD

Bebis kanske inte vågar komma ut nu när storebror låter sådär ;)
    Ja med tanke på svullnad som kan uppstå i svalget var min enda tanke, han kommer dö!!

Kan va så, hehe! Då tvååringen skrikit, varit ettrig och haft temperament sen han föddes. Lillebror undrar nog lite vad som egentligen väntar på utsidan ;)
  • Mulan91

Nej Gud va läskigt!!! :((( hatar getingar, var allergisk som barn men nu vrt jag inte. Kan fortfarande inte slappna av runt omkring de! O så hade lillen fått en i munnen:( hade också gallskrikit !

• moen

Här är min otroligt tjusiga mage med de smickrande bristningarna! ;) gammalt operationsärr och härliga hålet till navelpiercingen sprack först.. 38+6

• moen

Mal Mal, urs va läskigt! Jag som fick panik när hunden fick innanför läppen... Kan bara föreställa mig paniken när det är ens barn :(

• Snuttispluttis

Men åh vad läskigt Mal mal! Stackarn vad ont det måste ha gjort :(

Och ännu fler fina magar! Det blir aldrig några bilder tagna på magen här :( Tänker varje dag att jag ska göra det, men alltid nåt som ska göras (idag handlade vi möbler på Ikea) och har jag en stund över ligger jag och vilar.

• Snuttispluttis

En fråga till omföderskorna här förresten.

Alla (utom jag) är heeeelt säkra på att bebisen ska komma innan BF för att det är så tätt efter fl med dottern. Jag blir nästan irriterad när typ svärmor konstaterar att "det är klart bebisen blir tidig". Vad tror ni andra? Och hur tänker ni?

Har frågat bm och enligt henne finns det inget som säger att en omföderska får tidigare, bara att själva fl går snabbare.

• Mal Mal
    Snuttispluttis skrev 2016-07-26 14:44:11 följande:

En fråga till omföderskorna här förresten.

Alla (utom jag) är heeeelt säkra på att bebisen ska komma innan BF för att det är så tätt efter fl med dottern. Jag blir nästan irriterad när typ svärmor konstaterar att "det är klart bebisen blir tidig". Vad tror ni andra? Och hur tänker ni?

Har frågat bm och enligt henne finns det inget som säger att en omföderska får tidigare, bara att själva fl går snabbare.

Jag har läst mkt här och på andra ställen om just det eftersom jag väntar mitt tredje nu med bf nästa vecka. Min uppfattning är att det din bm sa stämmer... Sen är det säkert väldigt olika också. Finns säkert mkt omständigheter, hur man mår, grav-komplikationer mm som kan spela in och påverka...
Svar på tråden BF Augusti 2016