• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Nefermiw

Just varit på ultraljud. Kändes inte som att barnmorskan viste varför jag var där, men jag berättade att det var pga vänstra njura var lite vidgat. Hon var jätte trevlig och gav mig tre fotos med hem. Lillebror ligger på tvären igen. Jag är säker på att han inte gjorde det igår ; han snurrar runt hela tiden.

Det gör ju inget att han ligger på tvären när det ändå blir ett snitt.

Vänstra njura har fortfarande ett lite för stort mått, men inte så att det blir antibiotika direkte, så det är lugnt. Ska ringa och boka tid till ultraljud av hans njura när han är 4-7 dagar gammal.

Bara 12 dagar kvar!

• Kela1981
    Nefermiw skrev 2016-07-27 10:17:34 följande:

Just varit på ultraljud. Kändes inte som att barnmorskan viste varför jag var där, men jag berättade att det var pga vänstra njura var lite vidgat. Hon var jätte trevlig och gav mig tre fotos med hem. Lillebror ligger på tvären igen. Jag är säker på att han inte gjorde det igår ; han snurrar runt hela tiden.

Det gör ju inget att han ligger på tvären när det ändå blir ett snitt.

Vänstra njura har fortfarande ett lite för stort mått, men inte så att det blir antibiotika direkte, så det är lugnt. Ska ringa och boka tid till ultraljud av hans njura när han är 4-7 dagar gammal.

Bara 12 dagar kvar!

Skönt att veta att läget inte är så allvarligt trots allt :)
    Vad mysigt att få se honom igen såhär på slutet! Jag hoppas dom ringer nästa vecka och kallar in mig på sista ul i samband med KS-studien jag är med i :) Då kan man ju också se svart på vitt att hon ligger som hon ska :)

Med 12 dagar kvar så hinner han ju snurra några gånger till men det spelar ju, som du sa, ingen roll :) Skönt att ha ett fast slutdatum :)
  • Nefermiw

I infon jag fick om kejsarsnitt står där att man kan ta med en CD att lysna på när de oprererar. Vet inte helt vad jag ska göra. Känns lite konstigt. Jag vill ju inte tvinga den som opererar att lysna på musik som de inte gillar. Men kanske det är bra att lysna på något så att jag blir lite distraherat från att de opererar på mig.

• Kela1981
    Nefermiw skrev 2016-07-27 11:00:32 följande:

I infon jag fick om kejsarsnitt står där att man kan ta med en CD att lysna på när de oprererar. Vet inte helt vad jag ska göra. Känns lite konstigt. Jag vill ju inte tvinga den som opererar att lysna på musik som de inte gillar. Men kanske det är bra att lysna på något så att jag blir lite distraherat från att de opererar på mig.

Din partner får ju vara med så ni kan ju prata med varandra under tiden.
    Jag började diskutera gardiner med min sambo när jag kände att dom började böka ut henne men det hela gick så fort så jag tänkte inte ens på att dom opererade mig.

Efteråt när dom hade gått iväg med dottern och sambon och skulle sy ihop det sista på mig så satt det en sköterska och pratade med mig om bebisen och allt möjligt så då tänkte jag inte heller på det.

Annars tror jag att personalen säkert är vana vid det mesta så ta du med dig musik och tänk inte på dom. Det är ju ert barn som föds, inte deras ;)
  • jess06

Hur tidigt kan man börja gå på öppna förskolan? Jag har varit hemma sedan sista Maj och det är så fruktansvärt tråkigt. Tänkte om man kunde börja gå när bebisen bara är någon månad eller två, mest för min egen skull :)

• Kela1981
    jess06 skrev 2016-07-27 11:35:43 följande:

Hur tidigt kan man börja gå på öppna förskolan? Jag har varit hemma sedan sista Maj och det är så fruktansvärt tråkigt. Tänkte om man kunde börja gå när bebisen bara är någon månad eller två, mest för min egen skull :)

Man kan börja när man vill hos oss. Dom har speciella dagar när det bara är barn under 1 år och andra dagar är det upp till 5 och 3 år tror jag.
    Vissa börjar gå när bebisen är två veckor andra när den är några månader. Allt handlar om när man känner att det är dags.
    När dom är så små så är det ju mest för ens egen skull. Få komma ut och träffa lite andra vuxna :) Bebisarna har ju inte så mycket ut av varandra ;)
  • Mika86

Oj shit alltså, missar en dag o massa nya inlägg att läsa igenom Kommer knappt ihåg vad man läst Usch stackars liten mal mal riktigt otäckt sånt, vår äldsta blev med stucken på insidan av läppen, han va 3 då så vet verkligen hur just den panikkänslan känns. Ang med när bebisen kommer i förhållande till bf o tidigare förlossningar, det finns verkligen inget som skulle va nåt mönster där, jag har fått alla tidigare o tidigare (förutom nu) sen har jag en kompis som gått längre än med första men ändå lite typ utspritt o blandat. Enda man kan säga är väl egentligen att ändra förlossningen gå fortare än första. Va hos BM idag o han ligger fortfarande högt upp o rörlig, känns ju som att jag kommer gå i evigheter till

• Mulan91

Jag läste att ibland fixerar sig inte bebisen förrän i samband med förlossningen när man är omföderska! Så man vet ju aldrig! Min har inte heller fixerat sig än (sist BM kollade iaf). :)

Håll ut! Men visst skulle du sättas igång tidigare? :)

• moen

Vet inte hur det är när man föder första men 6 dagar kvar till BF och hon är fortfarande inte fixerad :) BM sa att dom ibland inte gör det alls.

• Misszandra

BF om en vecka, var hos bm idag och min bebis är inte heller fixerad och detta är mitt första barn. Tycker det känns lite konstigt, men så är det väl ibland. 

Minns ni era SF-mått från vecka 40?

Svar på tråden BF Augusti 2016