• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Kela1981
    Snuttispluttis skrev 2016-08-03 10:07:56 följande:
    Tack gumman! <3

Förstår att du känner så när du har haft det jobbigt så länge. Du känner inte att du har för lite energi inför fl?

Jag är inte orolig för smärtan eller hur det ska gå, jag är rätt säker på att det ska gå smidigt.

Men känner mig inte sådär pirrigt, positivt nervös som jag skulle vilja känna mig. Tror det blir bättre när jag och min man får lite tid för oss själva nu när farmor och farfar kan vara barnvakt lite.
    Nä jag känner mig inte orolig för energinivån direkt. Visst är jag trött dygnet runt känns det som men när det väl kommer igång och man inser att det bara är upploppet kvar så tror jag att man automatiskt drar igång på alla cylindrar och då kommer peppen och energin också.

Du ska se att pirret kommer när du inser att det börjar bli dags på allvar <3
    Nu är man ju bara trött på det så det är kanske inte så konstigt att man inte känner sig 100% på g ;)
  • Kela1981

Känner mig helt knasig i kroppen idag.
    Trött, tung, det trycker nåt vansinnigt neråt i magen. Fick ett par onda förvärkar när jag var och handlade i förmiddags och var tvungen att stanna och andas igenom det. Helt disträ i skallen och ofokuserad. Plus att jag helt plötsligt har gått från förstoppad till lös i magen och gasig. Fattar ingenting, precis som att kroppen har helt ballat ur!
    Gick å la mig en stund när jag kom hem men kunde inte somna trots att jag är jättetrött. Fick vilat en timme i alla fall och snart är det dags att hämta dottern från dagis.

Gjorde klart hennes presentpåse som hon ska få på BB av bebisen. Har lagt ner en mjukis apa, två små bilar, en smoothie, ficklampa och en pixi-bok :)

• Nånrandomtjej
    Kela1981 skrev 2016-08-03 13:35:23 följande:

Trött, tung, det trycker nåt vansinnigt neråt i magen. Fick ett par onda förvärkar när jag var och handlade i förmiddags och var tvungen att stanna och andas igenom det. Helt disträ i skallen och ofokuserad. Plus att jag helt plötsligt har gått från förstoppad till lös i magen och gasig. Fattar ingenting, precis som att kroppen har helt ballat ur!

Gick å la mig en stund när jag kom hem men kunde inte somna trots att jag är jättetrött. Fick vilat en timme i alla fall och snart är det dags att hämta dottern från dagis.

Gjorde klart hennes presentpåse som hon ska få på BB av bebisen. Har lagt ner en mjukis apa, två små bilar, en smoothie, ficklampa och en pixi-bok :)

Kanske helknasig i kroppen är ett tecken :D
  • Mulan91

Nmg jag hade så med mitt första barn. Fick svårt att andas o så blev man stressad av det! Tillslut gick det över och jag minns hur skönt det var!

Jag känner mig som er, min kropp är helt sliten, vill ha ut barnet så man kan börja återhämta sig lite. Skulle bokstavligen kunna ligga i sängen heeela dagen. Orkar inte med folk heller har jag märkt, kan sms:a lite men där tar det slut haha :(

• Mulan91
    Kela1981 skrev 2016-08-03 13:35:23 följande:

Jag mår likadant :o min mage är kaos helt plötsligt !
  • Kela1981

Oooooo! Kan vi hoppas på att det är ett tecken på bebis om vi är fler som har samma symptom :P

• HJohannesson
    Kela1981 skrev 2016-08-03 13:52:30 följande:

Oooooo! Kan vi hoppas på att det är ett tecken på bebis om vi är fler som har samma symptom :P

Hoppas det !

Jag har haft mensvärk i 1 vecka nu. Börjar bli tröttsamt. Har lite sammandragningar men inget som gör särskilt ont. Det som gör mest ont är när huvudet trycker mot livmodertappen (eller vad det nu än är som sitter där nere) hela tiden. Känns som små knivhugg haha.

Jag är så dålig i magen nu med.

Bf idag :) hoppas att den tittar ut snart!
  • Mal Mal
    HJohannesson skrev 2016-08-03 13:55:42 följande:
    Hoppas det !

Jag har haft mensvärk i 1 vecka nu. Börjar bli tröttsamt. Har lite sammandragningar men inget som gör särskilt ont. Det som gör mest ont är när huvudet trycker mot livmodertappen (eller vad det nu än är som sitter där nere) hela tiden. Känns som små knivhugg haha.

Jag är så dålig i magen nu med.

Bf idag :) hoppas att den tittar ut snart!
    Kul med en till som har bf idag! Håller tummarna för oss! :)
  • Snuttispluttis

Synd att du inte fick fler svar Moorii. Bara att bebisen inte ville vara kvar längre i magen känns ju som ett väldigt vagt svar. Varför startade inte förlossningen då liksom? Jaja, allt gick ju bra ändå så man får väl bara tacksam för det :)

Du har säkert rätt Kela. Bara att det är så annorlunda från när jag var gravid första gången.

Och vad spännande att det känns annorlunda för dig och Mulan nu! Hoppas hoppas att det kickar igång på allvar snart!

14 dagar till BF och jag är väl den enda som vill att bebisen stannar ett tag till :P

• Kela1981
    Snuttispluttis skrev 2016-08-03 20:14:33 följande:

Synd att du inte fick fler svar Moorii. Bara att bebisen inte ville vara kvar längre i magen känns ju som ett väldigt vagt svar. Varför startade inte förlossningen då liksom? Jaja, allt gick ju bra ändå så man får väl bara tacksam för det :)

Du har säkert rätt Kela. Bara att det är så annorlunda från när jag var gravid första gången.

Och vad spännande att det känns annorlunda för dig och Mulan nu! Hoppas hoppas att det kickar igång på allvar snart!

14 dagar till BF och jag är väl den enda som vill att bebisen stannar ett tag till :P

Jo men så är det ju annorlunda att vara gravid med första och sen vänta nummer två och samtidigt ha en liten hemma. Det kräver ju mer av en att ha småbarn och man kan inte alltid göra vad man vill och vila när man vill som man kunde med första.
    Trots att jag har dottern på dagis några timmar varje dag så är jag ändå helt färdig när kvällen är kommen och hon sover. Känner mig så tråkig gentemot henne eftersom jag inte orkar eller kan leka med henne på samma sätt längre. Det dåliga samvetet tar också energi tyvärr :/

Hoppas din bebis stannar inne hela vägen om det är det du önskar och att min kommer i morgon ha ha ha ha....

Ska till bm igen i morgon och förhoppningsvis är det sista gången ;) Har en tid till inbokad men det gör inget om jag missar den :P
Svar på tråden BF Augusti 2016