• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Snuttispluttis
    Kela1981 skrev 2016-08-03 20:21:33 följande:

Jo men så är det ju annorlunda att vara gravid med första och sen vänta nummer två och samtidigt ha en liten hemma. Det kräver ju mer av en att ha småbarn och man kan inte alltid göra vad man vill och vila när man vill som man kunde med första.

Trots att jag har dottern på dagis några timmar varje dag så är jag ändå helt färdig när kvällen är kommen och hon sover. Känner mig så tråkig gentemot henne eftersom jag inte orkar eller kan leka med henne på samma sätt längre. Det dåliga samvetet tar också energi tyvärr :/

Hoppas din bebis stannar inne hela vägen om det är det du önskar och att min kommer i morgon ha ha ha ha....

Ska till bm igen i morgon och förhoppningsvis är det sista gången ;) Har en tid till inbokad men det gör inget om jag missar den :P

Så är det verkligen! Samma med det dåliga samvetet här.. Men försöker lägga energin jag har på att leka och gosa så mycket som möjligt ändå.

Haha, håller tummarna jag också för våra olika önskningar! :D

Skoj! Kan du få hinnsvepning då kanske eller är det för tidigt?

Jag ska till bm på måndag :)
  • Nmg

Ursäkta gnället men jag orkar inte Vara gravid nåt mer, jag orkar verkligen inte! Ligger i sängen nu och det spelar ingen roll hur jag ligger så är det tungandat. Jag vill få ut honom nu!!! Jag står inte ut utan luft i 3 v till, helt seriöst! Tips på att få igång förlossningen mottages tacksamt!

• Mal Mal
    Nmg skrev 2016-08-03 23:58:08 följande:

Ursäkta gnället men jag orkar inte Vara gravid nåt mer, jag orkar verkligen inte! Ligger i sängen nu och det spelar ingen roll hur jag ligger så är det tungandat. Jag vill få ut honom nu!!! Jag står inte ut utan luft i 3 v till, helt seriöst! Tips på att få igång förlossningen mottages tacksamt!

Förstår dig!! På natten när jag ska byta sida så funderar jag först på om jag kanske ska upp o kissa snart, så jag ligger på rätt sida för att kliva ur sängen, och inte behöver byta sida en extra gång bara för att kunna ta mig upp. Och när jag väl ha lagt mig, med kuddar överallt så är jag inte så lätt att flytta på.. Det är såå tungt o ta sig upp!

Ännu en natt med molvärk/mensvärk, tredje i rad. Gjorde mer ont vid minsta rörelse.. Längtar så tills det drar igång! :) :) :) 40+1 idag.
  • Nånrandomtjej

BF+9 och är ungefär som en sköldpadda på rygg, men som inte längre klarar av att ligga på rygg..

Har tagit fram min gym/pilatesboll att sitta på, gud vad skönt det var igår när jag hade så ont därnere. Hade ihållande smärtor i bäckenet i flera timmar och det kändes som att ena benet liksom skulle lossna ifrån kroppen. Bäckenet som vidgar sig eller vad tror ni? Usch, det var hemskt.. Hade nog känts bättre/lättare om de kommit i samband med sammandragningar för då hade man ju kunnat ta sig igenom det med lite positiv energi för att man visste att bebis var på gång men hade bara en ynka SD på hela dagen och det var innan. Men förhoppningsvis gjorde det nån nytta iallafall, även om det mest kändes som onödig plåga. Sov gott gjorde jag iallafall, var ju helt slut när jag lade mig!

Hur går det för alla er härinne? Någon som känner nåt nytt?

• Nmg

Stackars dig hoppas det sätter igång snart men vill verkligen inte vänta längre än nödvändigt! att gå upp och kissa på natten har jag inte upplevt än, men det kommer väl, somnar jag då går det bra men har haft fruktansvärt ont i höfterna ( den sidan jag ligger på) så jag vaknar av smärtan ich vill ska vända mig om, gör sååå ont! Lyckades somna igår med 3 kuddar under huvudet iaf, få se när nackproblemen börjar. Hoppas du känner av mer idag så det drar igång för dig bra

Mal Mal skrev 2016-08-04 07:21:02 följande:

Förstår dig!! På natten när jag ska byta sida så funderar jag först på om jag kanske ska upp o kissa snart, så jag ligger på rätt sida för att kliva ur sängen, och inte behöver byta sida en extra gång bara för att kunna ta mig upp. Och när jag väl ha lagt mig, med kuddar överallt så är jag inte så lätt att flytta på.. Det är såå tungt o ta sig upp!

Ännu en natt med molvärk/mensvärk, tredje i rad. Gjorde mer ont vid minsta rörelse.. Längtar så tills det drar igång! :) :) :) 40+1 idag.

• skattenmust

Hej tjejer :)

Hoppas att ni alla mår bra, jag har varit frånvarande en bra tid tilbaka så omöjligt att läsa ikapp allt, har någon fått sin lille än?
    Jag går på täta kontroller å var helt säker på i förigår natt att lillan ville kika ut, ack vad jag bedrog mig, haha Har dock en hel del förvärkar å sammandragningar nu, Jag älskar att vara gravid, men längtar också till att få pussa på lillan, snusa på bebis :) Jag har haft en oförskämt bra graviditet, å är jätteglad för det.

Så mycket har hänt i mitt liv som gjort att jag inte haft möjlighet att följa er här inne, men jag är så lycklig å allt är toppen här :) hihi
    Kram på er :) ska försöka att följa upp nu :)

• skattenmust

Hej tjejer :)

Hoppas att ni alla mår bra, jag har varit frånvarande en bra tid tilbaka så omöjligt att läsa ikapp allt, har någon fått sin lille än?
    Jag går på täta kontroller å var helt säker på i förigår natt att lillan ville kika ut, ack vad jag bedrog mig, haha Har dock en hel del förvärkar å sammandragningar nu, Jag älskar att vara gravid, men längtar också till att få pussa på lillan, snusa på bebis :) Jag har haft en oförskämt bra graviditet, å är jätteglad för det.

Så mycket har hänt i mitt liv som gjort att jag inte haft möjlighet att följa er här inne, men jag är så lycklig å allt är toppen här :) hihi
    Kram på er :) ska försöka att följa upp nu :)

• skattenmust

Läste lite om kissandet på natten nu, här är en till...får gå upp ca 3 gånger om natten för att kissa, magen har sjunkit ngt enormt och jag är STOR , men bara om magen, har gått upp 17 kg ,men bara där bebis är :) haha ser ut som en stork på riktigt :D

• skattenmust
    Snuttispluttis skrev 2016-08-03 20:14:33 följande:

Synd att du inte fick fler svar Moorii. Bara att bebisen inte ville vara kvar längre i magen känns ju som ett väldigt vagt svar. Varför startade inte förlossningen då liksom? Jaja, allt gick ju bra ändå så man får väl bara tacksam för det :)

Du har säkert rätt Kela. Bara att det är så annorlunda från när jag var gravid första gången.

Och vad spännande att det känns annorlunda för dig och Mulan nu! Hoppas hoppas att det kickar igång på allvar snart!

14 dagar till BF och jag är väl den enda som vill att bebisen stannar ett tag till :P

Jag vill åxå att lillan stannar iallafall i 2 veckor till, helst :)
  • Kela1981
    Snuttispluttis skrev 2016-08-03 22:13:40 följande:
    Så är det verkligen! Samma med det dåliga samvetet här.. Men försöker lägga energin jag har på att leka och gosa så mycket som möjligt ändå.

Haha, håller tummarna jag också för våra olika önskningar! :D

Skoj! Kan du få hinnsvepning då kanske eller är det för tidigt?

Jag ska till bm på måndag :)
    Nä jag tror det är för tidigt för en hinnsvepning plus att på ul förra veckan sa dom att tappen var lång och stängd så då går det ju inte.
    Hoppas dock att hon säger att bebis är fixerad. Det hade varit riktigt gött. En milstolpe till liksom :)

Har haft ännu en natt av miljoner toalettbesök. Blir så trött!!! Måtte hon komma ut snart!!!!
Svar på tråden BF Augusti 2016