• Mulan91

BF Augusti 2016

Känner likadant. Va trött man e på att vara halvt handikappad och inte orka nånting. Bara att gå till stranden blir jobbigt. Det suger! Men men :P allt för våra knyten.

Nåt positivt är ju att det inte är långt kvar :D och att man faktiskt FÅR lata sig nu haha. En annan positiv grej är att jag fått vara ledig hela sommaren (ok sjukskriven men ändå), annars hade jag fått jobba som en tok! Har fått spendera mycket tid med min son som jag inte hade kunnat göra annars. :)

Haha lite positiva tankar mitt i eländet xD

• Mulan91

Okej nu börjar tom STHLM bli överdrivet varmt!! Vilken natt :( hur har ni andra haft det?

• Mulan91
    Snuttispluttis skrev 2016-07-25 12:16:52 följande:

Åh, och var hos bm i Helsingborg för första gången idag. Jättetrevlig och bara 50 meter från där vi bor så jag är supernöjd :) Och bebisen har fixerat sig! Var rädd för att hon inte skulle göra det iom att jag är omföderska, men jodå. Duktig tjej :D Fick också kommentaren att "oj, vad fort din första fl gick, ring in så fort du känner att det startar". Skönt att det är nära till sjukhuset.

Nån som har tagit taxi till fl förresten? Hur reagerade chaffisen?

Jag tog taxi! Haha. Chauffören såg väldigt stressad ut och när vi var framme slapp vi betala för vi hade bråttom in hahaha. Han va trevlig, tror jag. Var liksom inte så medveten xD
  • Mulan91

Ja den här värmen är ju tokig. Var på stranden idag med min son. Gick ju inte att njuta alls :( alldeles för varmt! Ligger hemma nu helt färdig för dagen och känner mig yr! Hur ska man ens kunna äta ? Jag har fortfarande ingen aptit och nu är melon det enda jag kan tänka mig att äta (förutom glass då :P )

Min bebis har inte heller fixerat sig än! Fast jag är bara i vecka 36 iofs och omföderska. Sist vi kolla var bebben rörlig iaf, men med huvudet ner. Hoppas på en ändring snart xD

Åh bärsjal ska jag också prova :D ser fram emot det! Vilken vet jag inte, ska få en av min vännina.

• Mulan91
    moen skrev 2016-07-25 16:33:16 följande:

Du skriver om ändrat rörelsemönster slog det mig att jag inte känt min lilla på hela dagen! Nä nu blev jag orolig! Inte ens känt ett litet sprattel. Urs...!

Du kanske bara inte tänkt på det? :) det blir nog bra, oroa dig inte för mkt. Rätt som det är får du en spark i revbenen ;)
  • Mulan91

Joo jag tror de ofta somnar när man går! :) min bebis rör sig dagligen men inte så intensivt som förut. Tycker man verkligen märker att det är trångt nu !

Haha tyckte min mage var stor sen såg jag en dam som måste va ännu längre gången, hon va jätte stor och magen pekade verkligen neråt. Påminde mig att jag fortfarande har tid kvar -.-

• Mulan91

Asså jag vill inte höra ett "du får inte plats" när jag ska föda :o och har också valt SöS. Får väl bli Karolinska i Huddinge Sjukhus annars men vill verkligen inte dit :/ ogillar stället.

Jaa det är jätte nära nu hihi :D

Skönt att det löste sig Moen:) snart är det dags!

• Mulan91

Åh jag skulle verkligen vilja se era magar nu! Vill ni visa :D kan visa min också :)

• Mulan91

Åh vad fina ni är :D

Min mage e så ådrig och jag är ändå halvt färgad ....! Sorry för dåligt ljus xD

Här är en bild på mig i V.36

• Mulan91
    Snuttispluttis skrev 2016-07-25 21:58:09 följande:

Moen, åh, marängswiss är så galet gott! Åt det på dagen när min dotter föddes så ska nog blir lite i sommar också. Kanske kan pricka in igen :P Har handlat till milkshake också nu så jag slipper köpa färdig. Funkar ju inte att betala 45 kr varje gång liksom..

Skönt att bebisen kom igång! Man får ju tänka på att de sover mycket och har man ätit/druckit dåligt blir ju bebisen slöare också.

Kela, samma som hemma hos min mamma då. Fast hade tur med insekterna i år. Bara flugor, inga mygg.

Haha, då drar han till med nåt i stil med "men då är du ju inte höggravid".. Nä, men det funkar rätt okej när fönstren står öppna iaf.

Hur långt åkte ni då Mulan? Antar att de flesta taxichaffisar har varit med om de flesta olika sorters körningarna. Nice att slippa betala :P

Vi har också nära Nefermiw, därför vi tar taxi. Annars hade vi tagit bilen. Som det är nu kommer bilen stå ornerad längre bort än sjukhuset ligger, haha.

Gillar också ergobaby bättre än babybjörn, men det där beror nog mycket på kroppstyp.

Ska se om jag kan få till en bild på magen. Har fått bristningar på buken nu.. Fast rätt bleka så hoppas att de inte blir sådär lila och stora som jag har sett att man kan få.

Haha jag åkte en resa som tar cirka 15-20 min utan trafik. Tog inte ens med mig nåt att sitta på, tur att vattnet inte gick haha. Tror chaffisen var stressad över att jag skulle föda i bilen haha.. Den här gången ska vi ta taxi också men jag ska ta med underlag för säkerhetsskull xD
Svar på tråden BF Augusti 2016