BF Augusti 2016
Nej Gud va läskigt!!! :((( hatar getingar, var allergisk som barn men nu vrt jag inte. Kan fortfarande inte slappna av runt omkring de! O så hade lillen fått en i munnen:( hade också gallskrikit !
Nej Gud va läskigt!!! :((( hatar getingar, var allergisk som barn men nu vrt jag inte. Kan fortfarande inte slappna av runt omkring de! O så hade lillen fått en i munnen:( hade också gallskrikit !
Jag läste att ibland fixerar sig inte bebisen förrän i samband med förlossningen när man är omföderska! Så man vet ju aldrig! Min har inte heller fixerat sig än (sist BM kollade iaf). :)
Håll ut! Men visst skulle du sättas igång tidigare? :)
Åh va spännande :D känner du av i kroppen att drt börjat närma sig? Tror du hon kmr i tid? :)
Jätte roligt att se allas magar :)
Jag födde också i den där gynpositionen, tyckte de funkade bra. Vet inte riktigt hur jag känner om att stå på alla fyra i rumpan med vädret även om jag hört att det fungerar bättre. Fast man kanske inte bryr sig i stunden :P
Ni som dricker hallonbladsté, håll koll på dosen! Även om det är örtte ska man inte överdriva för d kan bli för mkt för kroppen , 2-3 koppar av löste är rekommenderat :)
Går ni sammandragningar ofta och är det närsomhelst under dagen? Mina har varit mer och mer senaste dagarna och mest på eftermiddagen och kvällen. De gör inte ont men känns väldigt oskönt! Kan bara tänka mig jur värkarna kommer kännas. Har ju förträngt det.
Går in i v 37 imorgon, ni som är eller varit i v36-v 37 hade ni oxå mycket sammandragningar?
Kommer dina med jämna mellanrum? Alltså x antal minuter emellan?
Haha läskigt!! :(
Ja jag frågade BM, hon sa att det inte är något att oroa sig för sålänge de inte tilltar i styrka och inte håller på allt för länge. Hon sa att det är väldigt vanligt och att spec för omföderskor så kan de kännas av tidigare och starkare. Jag känner mig inte så orolig, tror man vet när det är på G. Försök slappna av och vila så mkt du kan <3
Juste! Mina värkar kommer oftast när jag hållit igång, typ promenerat, städat, lagat mat. Så eftermiddagar och spec kvällarna brukar innebära mest intensiva sammandragningar och förvärkar.
När ska livmodertappen öppnas? Haha och hur vet man? Är det när slemproppen lossnat?
Heja Moen! Va roligt att det är på G :))
Malmal vet hur du känner dig. Har min son och bonusdotter hemma ensam och jag orkar verkligen inte aktivera dom en dag ens :(