• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • anlili
    moen skrev 2016-08-21 11:16:15 följande:

Amningen har gått superbra bra här. Nu är hon 3v gammal men har senaste dagarna krånglat så som du beskriver det. Även fast hon har bröstet i munnen vill hon inte suga tag och blir istället riktigt ilsken och skriker, "hackar" med huvudet och sparkar sig runt. Funderar på om hon har ont i magen / irriterade slemhinnor efter att hon spytt så mycket.

Ammar nästan varje timme då hon spyr hela tiden (är inte att det är för mycket, utan hon ÄR hungrig..). Är superjobbigt då det innebär max 30 min sömn. Vet inte hur länge jag kommer orka hålla på såhär om hon ska spy som hon gör. Kommer i kaskader och ibland så att hon inte får luft och man hör hur hon får in vätska i lungorna. Blir rädd för att hon ska få lunginflammation eller andra lung problem. Ammade inatt och räknade hur många gånger hon spydde innan hon somnade. 10 gånger! Imorse bytte jag kläder 3 ggr på henne inom loppet av 5 min. Tvättar minst 1 gång om dagen och nu blir det att vara naken tills tvätten torkat. Ska bli härligt med besök idag, lukten av spya är överallt här hemma och kan inte avgöra om det är mitt hår, hennes hår, min hud, hennes hud, soffan, golvet, sängen eller smutstvätten det kommer ifrån. Säkert från allt möjligt :'(

Förlåt för gnäll men vet inte vart jag ska ta vägen. Får ingen hjälp av BVC och dom säger att "sålänge hon går upp i vikt så är det inget som är fel". Klart hon går upp i vikt när hon äter varje timme! Klart att något lyckas passerar även fast hon spyr upp nästan allt.

Låter jättejobbigt. Jag är också helt slut idag. Fick ta till ersättning på flaska igår för att jag hade migrän och inte får amma med migränmedicinen. Skapade nya problem med tillfällig tuttförvirring och ont i magen = massor med skrik och väldigt lite sömn.

Jag har ingen erfarenhet av kräkbebis, båda mina har sluppit det peppar peppar. Men prova med att ringa amningshjälpen eller gå med i deras facebook grupp och be om hjälp. Tråkigt när bvc inte förstår att det är ett problem trots att barnet går upp i vikt som det ska. Mamman måste ju orka också!
  • Nmg

Vilken sötis!

moen skrev 2016-08-21 11:22:35 följande:

Här är vår lilla "Kräk-Fia". Skulle döpt henne till det istället för Aurora :'D

• Nmg

Nu är inte jag nån hjärtläkare men borde det inte vara kopplat till havandeskapsförgitftningen? Jag tänker att när den har Lämnat kroppen helt kanske det stabiliserar sig med hjärtat? Känner Du nå obehag?

Hazel Grace skrev 2016-08-21 05:46:15 följande:

Här är det jättesvårt med amningen. Han vet vart bröstet är och hittar det snabbt med stannar inte kvar där utan bökar runt och hackar med huvudet. Han suger inte tag ordentligt och äter och han somna gärna väldigt fort också, så jag oroar mig för att han inte ska gå upp i vikt som han ska. Men jag hoppas det går över snart.

Mina provsvar ang hjärtat är fortsatt ostabila och jag kommer få göra en uppföljning om några veckor när jag återhämtat mig från snittet. Fattar verkligen inte..

• Nmg

Idag tyckte jag att jag Kände min första onda värk. Men det var EN! En enda ynka Värk. Gahaaaah

Hur som helst, en fråga till er som

Fått era bebisar, ni som fick sy, hade ni använt en sån där Förberedelserna där nere? Och ni som inte behövde sy nåt Helle, var det bara tur eller hade ni smörjt? Jag Smörjer men ibland glömmer jag bort det...

• moen

Tack Nmg! :)

Hmm jag sprack inte så jättemycket. Fick sy högra blygdläppen upp till klitoris och ett stygn neråt. Hade inte använt något :/

• Hallonpajen

Nmg, jag smörjde med mitt första barn men pga långdragen förlossning och forcerad krystning sprack jag ändå en grad 2. Så tyvärr tror jag inte det gör så mycket till... :/ mer själva förlossningen och krystförloppet som avgör.

Jag har haft två bebisar som aldrig kräkts så jag vet inte heller råd men rekommenderar starkt Amningshjälpen! De är suveräna.

Stolt sytok!
  • Josefineq
    Nmg skrev 2016-08-21 15:16:45 följande:

Idag tyckte jag att jag Kände min första onda värk. Men det var EN! En enda ynka Värk. Gahaaaah

Fått era bebisar, ni som fick sy, hade ni använt en sån där Förberedelserna där nere? Och ni som inte behövde sy nåt Helle, var det bara tur eller hade ni smörjt? Jag Smörjer men ibland glömmer jag bort det...

Åh jag vill också känna något!! 4 dagar över tiden idag..
  • Nmg

Mmm men jag har intr kännt Nåt Mer sen dess. Va tråkigt att gå Över tiden

Josefineq skrev 2016-08-21 19:59:11 följande:

Åh jag vill också känna något!! 4 dagar över tiden idag..

• Kela1981
    Nmg skrev 2016-08-21 15:16:45 följande:

Jag har inte använt något men anledningen till att jag sprack så mycket som jag gjorde var att hon roterade sig under utdrivningen och kom i vidöppen hjässbjudning! Annars hade det gått lite annorlunda sa bm.

Hoppas det drar igång snart för dig :)
  • Kela1981

Jösses vad man missar mycket när bebisbubblan har omslutit en ;)

Amningen har gått mycket bättre idag!
    Hon har fått lite ersättning en gång idag men annars har hon ammat var annan eller var tredje timme och blivit bättre på att hitta rätt utan att bli förbannad.
    Däremot så har hon fortfarande ganska mycket magknip och gaser som gör att nätterna blir oroliga. I natt var katastrof med en spädis och en två-åring som båda grät och ville ha mamma samtidigt :( Ja ja, det löste ju sig det också ;)

Ska in på PKU test osv i morgon fm och sen ser jag fram emot första besöket av BVC inom snar framtid. Har en så himla kär sköterska där att hon känns som en i familjen :)

Nu ska vi vara hemma hela familjen i nästan tre veckor innan det är dags för pappa att gå tillbaka till jobbet. Det oroar mig att vara själv med tjejerna nattetid men det tänker jag inte oroa mig för nu, det får vänta en vecka eller två ;)

Svar på tråden BF Augusti 2016