• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Nmg

Hoppas också för dig att det är På riktigt nu och att du har din bebis i famnen snart!

Josefineq skrev 2016-08-22 06:49:27 följande:

Är så himla glad för nu har värkarna börjat! Haft värkar med ca 5 min mellanrum sedan 04 i morse... Hoppas inte det är falskt alarm :):)

• Nmg

Är det du och jag kvar nu?

Mulan91 skrev 2016-08-22 07:35:05 följande:

Åh lycka till!! :)))

• Mal Mal

Jag smörjde inget före förlossningen.. Sprack lite och fick sy lite grann med alla tre. Inget som jag lidit av efteråt tack o lov!

Jag smörjde också bröstvårtorna med bröstmjölk, funkade bra för mig.. Med tvåan tog det ändå några veckor innan såren gav sig. Tack vare att jag har mkt mjölk kan jag amma ett bröst per amningstillfälle.. Det gör att ett bröst får vila lite mer, och denna gången lyckades jag därmed undvika sår.

• Anonym (Jag hakar på!)

NMG och Mulan, jag är kvar! BF om 8 dagar och inga tecken alls på att något är på gång. Hoppas på att det startar tidigast i helgen pga skolinskolningen, det går inte så bra och jag vill ha fokus på min stora nu. Men vill sannerligen inte gå över 2 v heller, jag är så tung och har ont och har fötter stora som basketbolllar.... sista dagarna har bebisen börjat skaka kraftigt inuti magen, vete tusan vad det är som händer? Blev orolig och ringde mvc men de hade aldrig hört talas om det. Någon som känt samma? Skakningar/vibrationer, ibland så att hela magen darrar som en brylépudding.

Sammandragningarna har i princip försvunnit för mig nu men så tar jag det betydligt lugnare och går nästan ingenstans, max till affären. LÄngre promenader så kommer de på en gång.

Är också så nyfiken på om förlossningen startar likartat som förra gången eller om det blir totalt annorlunda. Kan knappt tro att det snart är dags, hjälp!

• Mulan91

Nmg jag tror att det är du, jag, curlingmorsan (jag kan ha fel) och "jag hakar på" som är kvar. Eventuellt nån mer som inte står på BF listan :)

Ibland har jag också tyckt att ungen skakat till lite där inne xD antog att d va trångt och svårt att röra på sig för honom/henne.

Mina sammandragningar kommer också oftast av längre ansträngning men känns som att det var värst i lördags -_- sen har det varit rätt lugnt. Gahh. Väntan är olidlig!

Jobbigt med inskolningen, varför går den mindre bra?

• Mulan91
    Mal Mal skrev 2016-08-22 07:57:32 följande:

Jag smörjde inget före förlossningen.. Sprack lite och fick sy lite grann med alla tre. Inget som jag lidit av efteråt tack o lov!

Jag smörjde också bröstvårtorna med bröstmjölk, funkade bra för mig.. Med tvåan tog det ändå några veckor innan såren gav sig. Tack vare att jag har mkt mjölk kan jag amma ett bröst per amningstillfälle.. Det gör att ett bröst får vila lite mer, och denna gången lyckades jag därmed undvika sår.

Jag tror nog inte så mkt på det där med att smörja in där nere. Sist sket jag i det och fick någon enstaka bristning bara. Jag tror att man kan sabba balansen där nere om man håller på för mycket :P tänker att kroppen ändå är gjord för detta så den borde inte behöva så mycket hjälp på den fronten egentligen. Sen om man har problem med att man e torr o så är det ju en annan sak :)
  • Nmg

Trevligt att det är nån mer kvar i alla fall man börjar känna sig ensam haha.

Nä nu vill jag få igång detta, såå segt ju.

Skakningar i magen vet jag inte men ibland så sparkar bebis typ Åt alla håll med fötter och händer så det känns som ett litet uppror där inne. Haha

Nu skulle sommaren göra comeback så ska försöka ta mig ut lite grann idag och hoppas på att det resulterar i mer sammandragningar eller att det kommer igång!

• Hallonpajen

Jag är oxå kvar ju!!! Kommer bli sist...hade ändå flera omgångar av hyfsat regelbundna förvärkar förra veckan men i helgen har det varit kolugnt. Så himla segt!

Ang. ömma bröstvårtor: nu är det tidigt för de flesta och då är de ju alltid ömma, men blir det sår och sprickor så kan det oxå vara svamp. Jag hade det med min första och det var fruktansvärt smärtsamt! Fick hjälp först efter fyra månader men det går att behandla!!

Lycka till Josefineq - klart det är på g!!!

Stolt sytok!
  • Hazel Grace

Tack för alla tips om ömma bröstvårtor! Ska testa allt och hoppas att det härdas och går över.

Lycka till Josefineq! Hoppas du får träffa din lilla snart

• Snuttispluttis

Lycka till Josefineq!

Alltså Moen, det där låter ju inte normalt :/ Jag ska fråga min kompis lite mer om va det var de opererade hennes bebis för när han kräktes så mycket.

Jag blev lite om i bröstvårtorna första dagarna, nu känns det inget :)

Jag sydde tre stygn med första och ett stygn med andra och smörjade aldrig med nåt där nere. Tror att det handlar om hur fl går, hur man krystar och hur bm hjälper till.

Här tycker jag att amningen funkar bra. Vi har inte vägt sen vi lämnade BB, men lillsnuttan är glad och sover bra. Inget bajs än dock (förutom barnbecket), men min första bajsade bara en gång i veckan första månaderna så jag är inte orolig (än). Hoppas på hembesök av bvc snart så vi kan se vikten. Får ta till lite ersättning om hon har gått upp för lite :)

Kram på er!

Svar på tråden BF Augusti 2016